Ik ben verliefd.. Op de babybjörn schommelwieg harmony, ik vind m zo mooi! Maar hij's ook best prijzig.. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen, plus en minpunten zodat we er geen miskoop aan hebben. Hoe bevalt dat er een soort net omheen zit ipv spijlen Omdat t geen spijlen zijn, durf je t kindje er met bv nog 4maand in te hebben? De hoogte, hij is lager dan andere wiegjes, makkelijk of hinderlijk? Kortom, ik wil alles weten Dit is 'm, toch prachtig
Ik heb hem besteld en wordt in week 46 geleverd ! Sorry geen tips dus. Hoogte lijkt mij bij ons bed handig. Kan er met mijn hand makkelijker even in zonder omhoog te hoeven komen. Poten kunnen onder het bed geschoven worden dus kan dicht bij ons bed aan staan. Licht, dus makkelijk te verplaatsen evt naar woonkamer of met stofzuigen. Uhhhh... Nouja zag een hoop voordelen en vond hem in het echt ook mooi. Matrasje wel wat dun maar volgens de site is dat dik genoeg.
Ik heb hem inmiddels wel staan in de babykamer. Hij is nu ook met flinke korting bij baby-dump tot 9 december (dacht ik). Hoe hij met baby bevalt kan ik nog niet melden maar hij is makkelijk te verplaatsen en staat nu opgemaakt klaar voor de kleine. Ben nog steeds weg van het wiegje! Ik heb ook het hemeltje erbij.
Wij moeten straks het wiegje met baby en al een trap op kunnen verplaatsen. Dat wordt misschien wat lastig vanwege de poten die eraan vast zitten (neem ik aan). Ook ben ik bang dat onze dreumes het wiegje makkelijk per ongeluk kan omgooien, juist omdat het zo licht is. Pff ben weer zo aan het twijfelen. Ik heb een heel mooi en stevig Mozes mandje gezien. Dat zou ideaal zijn. Maar nu las ik weer dat je moest oppassen met wiegjes, omdat daar geen wettelijke eisen aan gesteld worden. Ben een beetje angstig voor verstikkingsgevaar vanwege de bekleding. Maar daar zullen ze toch wel over nagedacht hebben? Als het echt onveilig is, kan dat toch niet zomaar verkocht worden? Moet er nog maar eens een nachtje over slapen merk ik..
We vinden m nog steeds prachtig en babydump en babypark hebben m voor een leuke aanbiedingsprijs. Maar ik kan m nergens in t echt zien, overal waar ik kom zeggen ze dat ie wel besteld kan worden maar we hooguit even in de doos mogen kijken. We kunnen m niet in elkaar zien, pas als.we m gekocht hebben. Vind een kleine 300euro(incl. hemeltje) toch niet een bedrag dat je iets koopt wat je nog nooit in t echt hebt gezien en hooguit even in de doos mag kijken. Iemand een idee welke winkel in t noorden m wel als showmodel heeft staan?
De baby met wieg en al de trap of of af verplaatsen zou ik zelf niet doen, je moet de wieg dan toch schuin houden en ik dacht me te herinneren dat er ook iets over verplaatsen met baby erin in de gebruiksaanwijzing stond (ik heb het gevonden: Never carry the child in the cradle). Waarom kan je niet de wieg eerst naar boven brengen en dan de baby? Ik denk eerlijk gezegd niet dat het omgooien snel zal gebeuren, ik vind het namelijk erg stabiel lijken en je kindje ligt relatief laag waardoor er meer stabiliteit is, daarnaast zijn de poten breder dan de wieg zelf. Maar ik kan moeilijk inschatten wat er gebeurt als er een dreumes aan hangt. Manuk, bij de 2 baby-dumps hier het dichtst in de omgeving (Zuid-Holland) staat hij in de winkel. Toen ik een bepaald kamertje graag in het echt wilde zien dat niet bij baby-dump vlak bij ons te zien was konden ze mij aan de telefoon wel vertellen in welk filiaal het kamertje te zien was (te ver voor ons en hebben het kamertje toch van het plaatje gekocht). Kan me voorstellen dat je het te prijzig vind voor iets dat je niet hebt kunnen zien en voelen.
Dank voor je antwoord! Met onze dochter was dat altijd een beetje een probleem. Lag ze eindelijk rustig te slapen beneden (was een moeilijke slaper), kon ik niet naar bed omdat ik haar niet wakker wilde maken door haar te verplaatsen. Het lijkt me gewoon een goed idee, dat de nieuwe baby straks altijd in zijn eigen bedje ligt, ongeacht in welke deel van het huis. Uiteraard moet je je dreumes in de gaten houden, maar fijn om te weten dat het wiegje waarschijnlijk niet bij de geringste duw of stoot omver ligt. We moeten het ook inderdaad even 'live' zien en voelen.
Dan kan ik me voorstellen dat het met een onrustige slaper vervelend kan zijn als je die wakker moet maken. Hij is wel licht maar echt dragen vind ik niet heel makkelijk gaan, laat staan mee de trap op en af met de poten. Wij wonen gelijkvloers. Misschien even live bekijken en je dreumes eraan laten hangen .