Hallo, Op internet zit ik te kijken voor een leuke handige draagdoek voor de kleine straks, en toen zag ik de minimonkey draagdoek/zak. Maar nu wil ik wel is weten of het nu ook echt zo handig is als dat het eruit ziet! Dus mijn vraag aan jullie, wie heeft er ervaring mee??? Liefs,Diamaria
Ik heb er geen goede ervaringen mee; Iris lag er echt niet goed in en ik had t gevoel dat ze er uitviel. Niet gebruikt dus... Heb meer van zulke ervaringen op verschillende fora gelezen.
Tja, ook hier niet zulke fijne ervaringen, terwijl ik het een hartstikke leuk ding vind en hem graag zou promoten, maar nee, ik vind hem ook niet zo gemakkelijk in het gebruik en als hangmatje in de box, werkte ook niet zo goed, omdat de banden daarvoor te kort waren. Waar hij wel af en toe handig voor geweest is, is al heupdrager, maar dan was het weer vrij moeilijk, om m'n dochter in het zitje te krijgen.
Het is echt een onding idd. Als je zoiets wil zou ik voor een buidelsling of ringsling gaan, dat zijn ergonomische dragers, dus goed voor jou en voor je kindje!
hier ook geen positieve berichten... heb hem bij de 2e toch nog een keer geprobeerd en nee... ondertussen is 'ie verkocht. rot ding
Hier zat er één in het kraampakket (VGZ), alleen dan niet van Mini Monkey, maar 't is wel precies dezelfde. Mocht je dus verzekerd zijn via VGZ kun je daar nog op wachten, kun je hem sowieso proberen. Ik ben er zelf ook niet echt kapot van. Af en toe heb ik hem even in huis gebruikt of even snel naar de brievenbus, maar ik was ook steeds bang dat Jara er uit zou vallen.
Nou hier wel een goede ervaring, ik vond het super hanndig. Ik vind zo'n echte draagdoek een heel gedoe om om te doen, en dit is hup om baby erin en klaar... Ik gebruik hem hier nog steeds, om bv dochter van school te halen dan zit kleine mannetje lekker bij mij...
Heb er ooit een een keertje geprobeerd, en vond het een onding. Kindje ligt er ook helemaal opgefrummeld in, met kin (te ver) op de borst, zodat ademhalen lastig wordt. Niet helemaal de bedoeling... Ik heb zelf veel schik met een lange knoopdoek. Het is even oefenen, maar na 3x wist ik hoe het moest, en je kunt er allerlei knopen mee maken. Met een geweven doek kun je ook rugdragen, en wel tot je kindje kleuter is. Handig! Zelf heb ik de eerste 7 maanden een dikke elastische (draagdoek.nl) doek gebruikt, en daarna een geweven (omdat zoonlief wat zwaar werd, en ik met geweven geen last heb van doorhangen van de doek, en het minder zwaar draagt). Mocht je opzien tegen knopen, dan kun je bij een draagconsulente een draagconsult nemen. Zij leert je dan in een ochtend een of twee knopen die voor jullie goed werken. Op :: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap kun je heel vele nuttige info vinden, ook over andere ergonomische dragers (mei tai, ergo, beco etc.). Succes!
Ik heb er 1 geleend van een vriendin, maar ook hier niet echt een succes, helaas... De kleine man vond het af en toe eventjes wel oke, maar ik vond ook dat hij er veel te veel opgefrommeld in lag. Helemaal niet comfortabel. Als hangmat werkte het overigens wel heel goed, alleen vind mijn kind dat dan weer niet leuk, hahaha! Maar daar kan de minimonkey niets aan doen, natuurlijk
Echt een vreselijk ding. Ik heb het ding na 2 dagen weer verkocht en ben toen begonnen met geweven doeken.
Hier ook absoluut geen succes!! Heb ook een kind dat graag de wereld in kijkt en de buik tegen buik houding vreselijk vond. Dus helemaal geen draag doek voor mijn mannetje. Wel jammer want het leek me heerlijk
Dames harstikke bedankt voor al jullie reacties!!! Nu is het me een stuk duidelijker! En ik zie er dan ook maar vanaf inderdaad.. Want het is dus geldverspilling blijkbaar.. Maar als jullie nog een reactie willen geven, altijd welkom hoor,hoe meer informatie hoe beter! Bedankt! Liefs,Diamaria
hier de ervaring en die is ook niet best. fynn lag er niet lekker in en hij werd gewoon benauwd in dat ding. toen fynn 6 maanden was dacht ik van ik zal eens kijken of he wat is om in een andere houding te dragen nou niet dus. de clip schoot los (fynn was met 6 maanden 7 kilo dus dat was het niet) gemaild kreeg een andere clip die schoot ook los en de 2 die ik daarna heb gekrgen ook nee dat ding is zo de kliko in gegaan ik durfde dat ding niet eens te verkopen stel dat die clip los schiet bij z'n heel kleintje.moet er niet aan denken
ik vond het een onding ik heb hem na een paar weken op MP gezet. Ik de eerste weken wel handig maar na 3 weken was het niet meer te doen omdat ie er gewoon niet lekker in lag. na een tijdje geprobeerd om hem zeg maar recht op erin te zetten maar dat was echt levensgevaarlijk hij kon er zo uitkiepen. Het enigste waar die handig voor is is als hangmatje in de box.
Toch nog maar even een positief berichtje. Ik heb deze doek gebruikt als heupdrager. Heel handig als je onderweg bent en je kindje wil even getild worden, dan geeft die draagdoek je net even wat meer steun en 1 hand houd je vrij terwijl je met de andere je kindje vasthoudt. Toen onze dochter een baby was heb ik hem niet gebruikt, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar nogmaals, prima heupdrager voor weinig geld.
ja dat moet ik wel zeggen ik heb mijn oudste er toen ook in gedaan in de heupzit! en daar is ie wel weer handig voor. Maar voor baby;s vind ik het echt niks. maar met dit ben ik het echt eens
damn.... heb 'm net binnen...... :x had beter eerst hier kunnen kijken haha Naja over 3 maanden weten we het De babybjorn wilde dochter hier niet in en deze leek me wel comfi... anders gaat ie weer op MP