baby van 3 maanden en terug zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door grace20, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hallo iedereen ik ben 3 maanden geleden bevallen van ons eerste kindje na 2 en een half jaar vruchtbaarheidsbehandelingen. nu blijkt het dat ik terug zwanger ben, wie heeft hier ervaring mee en is het haalbaar?

groetjes grace

2. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Mijn schoonzus kwam er achter toen de oudste zo'n 9 mnd was dat ze al ruim 5 maanden zwanger was! Zij schelen dus 13 maanden met elkaar.
    Het zijn twee meiden, het is zwaar geweest, maar lichamelijk is mijn schoonzus er niet erg achteruit op gegaan voor zover ik weet. Wel 2 zware bevallingen en toch weer goed hersteld.
    Die 2 meiden samen is echt geweldig, ze zijn nu 1+2 jaar en gaan echt ontzettend leuk met elkaar om.

Dus ja, ik denk dat het wel haalbaar is, maar je je wel goed voor moet bereiden... Het is een heel gedoe vooral de eerste maanden straks met 2 kleintjes. Zorg er bijvoorbeeld voor dat er genoeg mensen af en toe even wat met oudste kunnen doen als jullie aandacht naar de kleinste gaat en juist andersom. Nu ze 1+2 zijn is het voor mn broer en schoonzus al een stuk makkelijker in te plannen allemaal.

3. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ik denk ook dat ze veel aan elkaar zullen hebben later. kreeg je schoonzus ook slechte reacties toen ze het vertelde aan iedereen? ik kreeg namelijk van mijn schoonmoeder een korte reactie "het is te vroeg" geen proficiat of niets! men schoonvader weet nog van niets en mijn oudersc zijn heel blij! ik kan nu ook al veel rekenen op mijn moeder en ze gaat 1keer per week gaan slapen bij oma! dus die steun heb ik al !

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Mijn zus was na de eerste na net 5 maanden weer (gepland) zwanger van de 2e. Ze heeft het niet als zwaar of moeilijk ervaren. De 2 zijn nu ruim 4 en ruim 3 en het gaat prima! Ze is nu overigens zwanger van de 3e, nu wel bewust wat meer ertussen. Maar ze heeft er totaal geen spijt van!

5. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ben blij deze reacties te horen want ik zat er toch een beetje mee in

6. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Mijn zus was in februari bevallen en in mei was ze weer gepland zwanger. Ze schelen elkaar net een jaar. Tis haar wel goed bevallen, zij vind het juist leuk dat haar dochters nu zoveel aan elkaar hebben.

Gefeliciteerd!

7. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik ben nu zwanger van ons 2e kindje, onze oudste wordt zondag 1. Bij ons was het niet helemaal gepland, maar ik ben er heel blij mee. Als onze zoon straks op tijd geboren wordt zit er 15 maanden tussen de 2 kleintjes. Iets meer dan bij jou. Ik zie er helemaal niet tegen op. Denk dat het best pittig is in het begin, maar later kunnen ze veel samen spelen.

Succes!
    groetjes, Mayke

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hey wat leuk, gefeliciteerd meid! En wat een groot cadeau om nu spontaan in verwachting te zijn na 2,5 jaar behandelingen. Echt een wonder die je heel erg gegund is. Het zal vast zwaar zijn op sommige momenten, maar ik hoop dat het genieten van je kind en ongeboren kind de boventoon zal voeren.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Grace: gefeliciteerd! Super zeg, dat het dan nu zo spontaan is gekomen.... wel ff schrikken natuurlijk, dat kan ik me voorstellen, (zoals ike r nu tegenaan kijk, wachten wij wel ff twee jaar weer met zwanger proberen te worden, maar wij hebben dan ook geen problemen gehad met zwanger worden en mijn zwangerschap is nogal zwaar :().

Maarrehm, leuke reactie van je schoonmoeder: alsof je het gepland had? Als je het nou nog expres zo had gedaan, dan kan ik me voorstellen dat mensen denken: Sjonge, zou je dat nu wel doen.
    Maarja, als het gebeurt, gebeurt het, daar doe je dan niet veel aan en dan is een tweede kindje toch sowieso een wondertje? Zeker in jullie geval!

Ik zou gewoon goed met VK of gyn overleggen en je lijf goed in de gaten houden. Zorgen dat je voor de oudste ondersteuning hebt vanuit je omgeving en dan komt het vast wel goed!
    Heel veel succes en plezier ermee!

10. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    gefeliciteerd met je zwangerschap! mijn zoontje wordt ook over 3 weken 1 en ik ben nu 30 weken zwanger :D ik moet zeggen dat het allemaal (tot nu toe) goed te doen is ;) behalve dat mijn kleine nu regelmatig op de grond wil spelen met mij en ik nu wat bekkenklachten begin te krijgen :rolleyes:
    ik denk dat de kindjes ook inderdaad veel aan elkaar kunnen hebben met zo'n klein leeftijds verschil......met andere woorden : maak je niet te druk en geniet lekker van de baby zowel in als uit je buik hihi :oops:
    grtz Ramona

11. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Goedemorgen Grace20,

Als eerste GEFELICITEERD!

Wij hebben ook hetzelfde meegemaakt...hmm eigenlijk niet echt....Bijna...
    Onze oudste zoon was bijna 9 maanden oud, en toen waren we zwanger van onze dochtertje...
    zij schelen nu 18 maanden..
    ik merk wel dat ze een echte band hebben, omdat ze bijna van dezelfde leeftijd zijn en dus vroeger altijd samen speelde.

Het heeft wel zijn voordelen voor de kinderen vind ik dat er dan een niet te al te grote leeftijd verschil is. Lichamelijk had ik het wel zwaar...onze oudste zoon kon toen nog niet lopen en moest hem vaak nog optillen...terwijl ik dan al een buikje had.
    Ik had ook de zwangerschap van onze dochtertje minder kunnen genieten...omdat ik maar altijd bezig was met onze zoon.
    wel een voordeel.....je zult je nooit vervelen!

12. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hey meid het is je gegund na 2,5 jaar behandeling...Ik en me broertje schelen ook net 1 jaar....En we kunnen nog steeds goed met elkaar opschieten, we hebben echt een hechte band...Als je op foto's van vroeger kijkt, zie je dat we bijna altijd samen aan het spelen waren....We kunnen niet zonder mekaar...Ik zeg tegen iedereen dat hij mijn 2e mannetje is... En me man is jaloers daarop....Want wat ik met me broer heb is heel bijzonder...(oja ik kan ook trouwens met me andere broers en zussen opschieten, maar dit voelt anders)

Gefeliciteerd en geniet ervan...

Liefs Jeanney

13. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    @ Rozemarijke; sow meid nog niks?

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gefeliciteerd meid :D

Ben blij dat je niet weer die molen van vruchtbaarheidsbehandelingen inhoeft.

15. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Bij mijn schoonzus was het natuurlijk wat later verteld omdat ze het zelf pas wist met ruim 5 maanden. Dus het was al 9 maanden geleden dat de oudste was geboren. Alleen het feit dat ze ruim 5 maanden was schrokken we wel een beetje van, op een positieve manier.
    Ik geloof wel dat ik iets zei van 'huh dat kan toch helemaal niet', maar wel heel blij met tranen in mn ogen. :p
    En het idee dat ze nog minder dan 4 maanden had om alles te regelen was gewoon een gek idee.. Eigenlijk nog gekker dan het feit dat er zo weinig tijd tussen die 2 kindjes zat.
    Dus het was meer verbazing. Misschien dat je schoonmoeder gewoon even schrok en het toch echt nog wel leuk gaat vinden hoor! Vast wel!

Mijn moeder reageerde bij mij toen ik het vertelde ook met 'nee, je meent het niet, wat stom van jullie!'.. en nu schept ze alleen maar op dat ze voor de 5e keer oma wordt, nu van haar jongste dochter en nog een donker kleinkindje ook! ;) Dat had ik allemaal nooit verwacht.

Dus.. draait wel weer bij? En anders trouwens maar niet, zij hoeft ze niet groot te brengen ;) Heerlijk toch straks 2 van die ukkies.. die nooit alleen zullen zijn...
    Misschien ga ik wel bewust voor de 2e zo snel erachter aan.. Tussen mijn broer en zus en ikzelf zat 12 en 14 jaar verschil. Ik ken dat gevoel niet van een broer of zus die zo weinig scheelt.

16. Lien84

Lien84 Lid

9 jul 2008
    91
    21
    8
    mijn zoontjes schelen nog geen jaar. ik was net bevallen, slikte een minipil n gaf bv, maar werd wel zwanger, kwam ik ook pas na 4 maanden achter.
    maar t is heel leuk, heb 2 jongens en ze doen alles samen, net een tweeling. eerste jaar is wat pittig, maar t went al gauw. ze zijn nu 5 en 4. achteraf zou ik ook niet anders willen, ideaal zo!

17. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    mijn dochtertje is nu 15 maanden en ik ben 16weken zwanger.. die gaan 21 maanden schelen is ook niet veel, en ik ben pas 20! ik had liever nog even gewacht dat ik ook iets ouder ben, en misschien me studie nog beetje kon oppakken, maar het is zo en ik ben er wel heel blij mee nu!

18. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Allereerst proficiat!

Mijn dochter en zoontje verschillen 16 maanden, iets meer dan jou kindjes straks en het bevalt me prima. Alleen het eerste jaar vind ik toch wel erg pittig en zwaar hoor. Maar het is ook superleuk, moest ik het opnieuw kunnen doen, dan kies ik er zeker opnieuw voor om de kindjes zo kort op elkaar te hebben.

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Tussen Lianna en Yosyp zit 1 jaar en 5 weken. Wij hadden na de geboorte van Lianna besloten dat we zo snel mogelijk een tweede kindje wilden en gelukkig ging het bij ons ook makkelijk. Voor de derde gaan we nog even wachten. Ik vond het lichamelijk namelijk erg zwaar, 2 zwangerschappen zo kort op elkaar.

20. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    bedankt voor jullie reacties, ben ondertussen al een beetje bekomen!

groetjes grace

Deel Deze Pagina