Help! Mijn vriendin heeft der dochter ook een naam gegeven met lin

Discussion in 'Babynamen' started by Kayl, Mar 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kayl

Kayl Actief lid

Nov 23, 2015
    150
    20
    18
    Hallo dames,
    Ik heb even jullie hulp nodig 😱
    Wij krijgen een meisje en wouden graag als naam Kaelin geven.
    Nu is mijn vriendin dus net bevallen van een meisje en die heet Fayelinn.
    Lijkt dit te erg op elkaar en hoe gaan ze reageren als wij ook een naam met lin hebben? Ik voel me zo raar, omdat ik echt zeker was van die naam en hebben zelf al een mutsje met die naam er op.
    Weten jullie raad en wat ik hier mee kan doen?
    We zijn een beetje verder gaan kijken en kwamen nu uit op Nova Sky.

Iemand tips ?

Liefs

2. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik zou voor Nova sky gaan. Prachtig! En de andere lijkt echt te veel

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,870
    5,107
    113
    Ligt er voor mij ook aan hoevaak je deze vriendin ziet. Wekelijks maakt het anders dan een paar keer per jaar. En anders misschien bespreken met je vriendin? Aangeven dat jullie deze naam al een tijd in jullie hoofd hebben

4. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik zou het gewoon doen hoor, als je het de mooiste nam vindt.
    Persoonlijk vind ik nova wel leuker.

5. Nanona

Nanona Bekend lid

Jan 8, 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind Nova eerlijk gezegd leuker!

Maar als je toch je eerdere naam wil, dan zou ik het gewoon met haar bespreken. Uitleggen dat je de naam al had. Kan ze eerlijk zeggen wat ze ervan vindt.

6. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,414
    0
    0
    Overijssel
    Dat er Lin in de naam zit hoeft niet gelijk het probleem te zijn (bijv. Rosalynn/lin klinkt al anders dan fayelinn). Jullie naam lijkt er echtet qua klank en uitspraak er wel heel veel op. Net als al eerder werd gezegd is het ook afhankelijk van hoe vaak je, je vriendin ziet, evt bespreken. Verder vind ik Nova ook een veel mooiere naam, maar het moet voor jullie goed voelen.

7. ENE

ENE Actief lid

Feb 28, 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind Nova veel mooier. En als je iets aparters wil Novalee? Zit net geen Lin in maar wel wat aparter.

8. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    als dit echt de naam is voor jullie zou ik dit met haar bespreken en het mutsje laten zien

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ik vind dat er op dit forum soms echt te moeilijk gedaan wordt. Het is toch gewoon een andere naam? Dus wat maakt dat dan uit? Ik zie echt het probleem niet, jammer dan dat het een beetje lijkt door de lin klank.

10. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

Mar 28, 2015
    452
    6
    18
    Female
    Wat vind je van Novalynn?

11. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

Nov 24, 2015
    1,018
    157
    63
    Het is toch gewoon een andere naam? Ik zou daar echt geen probleem van maken.. Zeker ook omdat je de naam al had.

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Kaelin vind ik een mooie naam, dus zou ik gewoon doen. Maar ja, mijn dochter heet Kaylin, dus ik ben bevooroordeeld ;).
    Als een vriendin van mij voor een naam had gekozen die erop leek, had ik alsnog voor Kaylin gekozen (en die kans was best aanwezig, aangezien 2 vriendinnen binnen 3 maanden voor mij waren uitgerekend)

13. Celest

Celest Bekend lid

Sep 17, 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Nova Sky erg mooi! En vele malen leuker dan een -lin -lynn variatie. Zie je nu erg veel.

14. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik zou gaan voor de naam die jullie het mooiste vinden. Zonde om je dochter een andere naam te geven alleen daarvoor.

15. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik zou Nova doen veel mooier!!

16. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Dit. Maar dan wel even na de eerste kraamdagen doen hoor:) Als de hormonenstorm bij je vriendin tot rust is gekomen.

17. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Jammer de pammer, als je al helemaal overtuigd was van de naam zou ik er ook niet vanaf stappen hoor! Als t nou precies dezelfde naam was zou het erger zijn.
    En wat zij ervan vindt..? Tja ze kan een naam niet claimen dus daar zou ik niet teveel over nadenken!

18. nijna

nijna Fanatiek lid

Nov 25, 2015
    1,365
    85
    48
    Het is de naam die je al gekozen hebt. Als je nu wisselt krijg je spijt. Het is ook een hele andere naam dus ik zou het gewoon kiezen.

19. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Fee-lin en Kee-lin klinkt wel een beetje hetzelfde. Misschien dat ik m'n vriendin zou inlichten over de overeenkomst in uitspraak, maar zou hem niet veranderen om die reden.

20. Veera

Veera Niet meer actief

Zou k niet doen, s haast dezelfde naam. Zou k als vriendin zijnde niet kunnen waarderen

Share This Page