Wanneer voelde jullie je eerste kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Robyn, 17 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik ben wel heel benieuwd wanner jullie je eerste kindje begonnen te voelen. Mijn collega die 10 weken verder is voelde hem al in de 17de week. Ik lig nu af en toe in bed en dan probeer ik mij extra te concentreren maar voel helaas nog niks.

Hoe ver waren jullie en waardoor wist je dat het ook echt je kindje was die je voelde?

2. Niet meer actief

de bubbeltjes al wel vanaf een week of 14/15... maar dat ik het echt kon zeggen dat het de beeb was en niet mijn darmen wat ik in het begin nog al eens dacht was vanaf een week of 20... toen voelde ik het meer als schopjes... welliswaar heel zacht... en nu voel ik het steeds heftiger hihi :D

3. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    Echt zeker weten dat het het beebje is...rond week 17, bijna 18.

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb sinds vorige week het gevoel of er een vlindertje in mijn buik zit. Hopelijk ga ik het snel veel beter voelen.

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    week 17 kon ik het voelen !

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    week 16/17... wist ik zeker dat het de kleine was.. daarvoor waren het meer bubbeltjes...

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik voelde hem ook rond een week 16/17

8. PGirlie

PGirlie Actief lid

26 feb 2006
    101
    0
    0
    Ik doe doe ook al mijn best om de baby te voelen tot nu toe nog niks maar als ik het hier zo lees duurt het niet lang meer. :)

9. sim

sim Niet meer actief

ik heb soms dat ik denk ik voel wat bubbeltjes (als ik de autoriem om heb)...

10. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ik dacht dat het nog niet kon, het is tenslotte mijn eerste en las dat je bij de eerste rond de 20 weken zou kunnen voelen. maar vorige week in bed, dat ik met mijn handen over mijn buik voelde, voelde ik toch echt lichte trapjes, beukjes. En ik weet zeker dat dit mijn darmen niet waren.
    Ik ben morgen 17 weken, dus vind ik erg vroeg, maar wel erg leuk.
    kan het zo zijn, dat als je een dunne buikwand hebt, je het eerder kunt voelen?
    En sowieso als je vrij dun van postuur bent?

11. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik voelde de baby echt heel zeker rond de 17 weken.
    Toen zachtjes maar nu zijn het echte beuken soms haha

12. sim

sim Niet meer actief

ik voelde de eerste ook al heel vroeg, maar toen wist ik echt zeker van dit moet het wel zijn, maar nu twijfel ik. ik voel wel geborrel maar het mijn darmen zijn wordt dat geborrel meestal na een paar tellen gevolgd door een sch**t hihi, sorry hoor :oops: en nu niet, als ik wat voorover buig nu zo achter de pc (in de niet verantwoorde houding) dan voel ik ook iets..

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

In de 15e week begon het met plopjes bij mij :)

14. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik al met 13,5 week. Kriebeltjes, net of er een vlindertje in mijn buik zit. Nu wordt het al wat duidelijker, dus ik ben benieuwd wanneer de schopjes komen.

15. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Nou dan ga ik er toch maar eens extra op letten. Misschien wil ik het te graag.

16. Hoi

Ik voelde mijn eerste pas met de 23 weken dit omdat de placenta voor lag.
    Mijn tweede voelde ik met de 16 weken.

De eerste bewoog erg weinig en is nu super beweeglijk.
    En de tweede beweegt in mijn buik erg veel misschien wordt dit een rustig kindje ???

Groetjes karina

17. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Met ongeveer dertien weken schopjes, meerdere malen per dag.
    Alsof hij aan het koprollen is en net even uit de rol een trap na geeft ofzo.

Nu voel ik duidelijk alle schoppen, en ik voel hem (of haar) echt meerdere keren per dag.
    Kan het ook echt uitdagen om naar mijn hand te komen op mijn buik, of hem wakker schudden, heel leuk.

Maar ik herkende het schoppen denk ik eerder door mijn eerste zwangerschap.

18. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik voelde rond de 20 weken wel af en toe een plopje ofzo, maar kon nooit met zekerheid zeggenof het m'n kindje was of mijn darmen. Pas in week 22 ongeveer wist ik het zeker!

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Met 15 weken voelde ik wat gekriebel. Met 17 weken wist ik zeker dat het die kleine was en niet m'n darmen!

20. teigetje80

teigetje80 Actief lid

27 jan 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    vandaag 20weken echo gehad alles was zover oke
    voelde ukki vanaf 17 weken

Deel Deze Pagina