ik lees de laatste tijd meer en meer topics dat mensen eigen rechter gaan spelen op dit forum. dingen als zij ( naam wordt er dan gewoon neergezet) heeft me opgelicht. zij ( weer naam erbij ) doet dit of dat. mijn schoonzus mishandeld mijn neefje van 6. zo iemand kan zich dus al helemaal niet verdedigen want ik vaak niet eens lid waarschijnlijk. bovendien hebben kinderen van 6 een zeer rijke fantasie en kunnen hun ouders ook weleens valselijk betichten van iets omdat ze boos zijn om wat voor reden dan ook. ik zeg niet dát ik deze dingen allemaal goedkeur. verre van dat. ik vind het alleen nogal een beangstigend beeld wat hier nu gebeurd. meer en meer worden mensen van dingen beschuldigd en neemt het ander kamp het forum als uitlaatklep en beschuldigingsplek. is het niet de taak van de politie een oplichter te ontmaskeren en de taak van een rechter die te beschuldigen en de taak van de moderators maatregelen alhier te treffen. het verbaasd mij hogelijk dat dit allemaal mag en niet in strijd is met forumregels. nu lijkt het alsof ik "op de hand van daders" ben maar dat is absoluut niet zo. maar het gebeurd zo vaak en het is zo makkelijk om iemand van iets te betichten wat het helemaal niet gedaan heeft om allerlei reden en soms zelfs uit wraak. ik maak momenteel met mijn zoon mee dat hij vals beschuldigd wordt van iets en je wilt niet weten hoeveel dat met hem en met mij doet. het is gemeen en het doet zo'n pijn. zeker omdat het een volwassen man is die een kind van 15 zwart zit te maken. en hoeveel moeders hebben er al niet problemen gehad omdat hun kind op school een mooi verhaal over papa of mama ophing over een bult of blauwe plek die heel ergens anders vandaan kwam. tegen de tijd dat zoiets boven water is, is het leed vaak al geschied. je hebt instanties voor dit soort twijfels, vermoedens en vragen, laat die gewoon hun werk doen.
Ik ken een volwassen vrouw die het niet zo nauw neemt met de waarheid en gek is op drama en daar is een hoop ellende uit voort gekomen...en ja, ik heb het idee dat er hier ook wel eens wat gedramatiseerd wordt. Op zich ga ik uit van het goeie van de mens hoor maar ik neem niet alles klakkeloos aan wat hier gezegd wordt. Snap best dat een forum als uitlaatklep kan fungeren maar over sommige dingen kan je beter nog een keer nadenken of het misschien iets genuanceerder brengen...
Je hebt wel gelijk eigenlijk. Je leest altijd één kant van het verhaal. Maar als je misschien een verhaal van de andere kant zou horen (door de andere persoon) dan kun je het misschien wat meer begrijpen. Wat sneu voor je zoon!
Nou de politie doet weinig (kan vaak door kromme wetten hier in NL niet veel) dus soms is dat nodig ja!
Ik snap je verhaal maar ik snap ook dat mensen het hier neer zetten. Je bent opgelicht en dat is geen prettig gevoel en ik snap heel goed dat die opgelichte persoon mensen daarvoor wilt waarschuwen. Maar je moet inderdaad uitkijken met hoe ver je er in doorgaat. Er zijn natuurlijk diverse sites voor (marktplaats) oplichting waar toch al alle gegevens opstaan van de persoon in kwestie dus tegenhouden zul je het niet. Ik heb ook van heel dichtbij mee gemaakt dat iemand vals werd besculdigd ergens van, dit heeft dusdanig zijn leven kapot gemaakt dat hij zichzelf wat aangedaan heeft.
wonderbaby is vind bijv een topic als nu op de lounge staat inderdaad wel nodig. maar dan uit hand van de moderators en niet van zomaar een forumlid. een waarschuwing na gedegen onderzoek vanuit de moderators ( en betreffende instanties) dus.
Aan elk verhaal zitten twee kanten en ja ik begrijp je. En ben het gedeeltelijk met je eens. Maar bijvoorbeeld het topic over oplichting het is wel fijn om te weten dat er bijvoorbeeld hier iemand is die dat doet. Ze had naam en toebehoren niet neer moeten zetten maar misschien wel van wie meer wilt weten van wie het is vraag het via pb dan informeer je toch je mede forums en schend je niet de iemand zijn privé. Over kindermishandeling ik denk maar zo. Het wel goed om te lezen hoe je mede mens over sommige dingen denkt en is het fijn om meningen van andere te kunnen lezen en zo een beter perspectief te hebben over het gebeuren voor dat je idd daadwerkelijk van kindermishandeling beschuldig en je krijgt tips. Dat met jou zoon is heel vervelend en ik hoop voor jullie dat de rust snel weer keert hoe minder jullie er op gaan reageren hoe sneller die stom gaat liggen. Je kunt de mede mens niet verhanderen wel de juiste weg kiezen. Die jij en je zoon zijn begonnen. Het duurt even maar met alles het ebt van zelf ooit weg en als jij en je zoon weten hoe of wat dat moet even voldoende zijn. Dikke knuffel en hou hoop moed.
Ben zelf 3 jaar geleden ook opgelicht op Marktplaats en ben zelfs bedreigd door deze persoon toen ik contact met haar opnam hierover. Natuurlijk via opgelichtopinternet.nl me aangesloten bij meerdere gedupeerden en aangifte gedaan bij de politie. Nou de politie zou er achteraan gaan en contact met me opnemen. Ze moeten nog bellen... Dat dit forum niet de plaats is om persoonlijke gegevens te plaatsen ben ik het mee eens, maar om het alleen aan de politie of "instanties" over te laten... Op opgelichtopinternet.nl zijn duidelijke regels over welke gegevens bekend mogen worden gemaakt en zo zijn oplichters via google te controleren voor toekomstige slachtoffers.
helemaal met je eens blup. sommige mensen hier gaan mij soms ook te ver met het in mijn ogen schenden van de privacy van iemand die zich niet kan verweren. Hier ook iemand in de nabije omgeving die valselijk beschuldigt is, is zelfs compleet vrijgesproken en de valse beschuldiger heeft smartegeld moeten betalen, maar diegene om wie het gaat kan hier niet meer veilig door het dorp lopen.
Nou ligt ook aan het soort bericht, als er daadwerkelijk mensen zijn en/of worden opgelicht mag dat best bekend worden, die gebruiken toch ook dit forum! Verder als er idd bij iemand in de familie iets is vind ik niet dat dit uitgebreid bekend moet worden op een forum zoals dit, dan op zn minst naam verandering maar ikzelf zie dit haast niet voorbij komen. Dus al met al vind het het wel meevallen!
Over eigen rechter spelen gesproken.... Begrijp me niet verkeerd, niemand mag een ander iets aandoen, lichamelijk of geestelijk het mag gewoon niet en is vreselijk als het wel gebeurd... maar als je zoiets zegt (los van het feit of jij dit doet of anderen in je omgeving) vind ik het wel een beetje hetzelfde... Misschien krom gebracht maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel... Ontopic: Ik heb zelf het idee hier dat er vaak gewoon om meningen gevraagt word hier op zp... Dan is er iets gebeurd in je gezin/familie/vriendenkring en dan wil je je ei even kwijt en wil je even weten wat anderen vinden... Of heb je het hier nu vooral over het topic over oplichting wat nu in de lounge staat... Want daar heb ik wel een beetje mn twijfels bij... weet niet zo goed wat ik daarvan vind...
Ja ik vind ook dat je een goed punt hebt. Vooral als mensen redelijk herkenbaar (of geheel herkenbaar) worden genoemd. Al kan ik me ook goed voorstellen dat sommige mensen dit uit frustratie doen. Ik vind het zelf altijd vreemd dat er zoveel topics geopend worden met allerlei verhalen waarbij de TS van alles aangedaan wordt en zelf nooit iets verkeerd heeft gedaan. (En die eigenlijk alleen maar steun voor hun mening zoeken en geen kritische vragen/antwoorden willen). Meestal gaan die topics over familie of vrienden. En dan vind ik het heel moeilijk om te geloven dat het allemaal maar van 1 kant komt. Ik weet best dat er een hoop verknipte mensen rondlopen, maar als je al die topics moet geloven, dan vind je er op elke straathoek wel eentje... En dit vind ik jammer, want nu bekijk ik bijna alle topics waarin het over ruzies gaat heel sceptisch, terwijl ik best weet dat in sommige topics ook wel de hele waarheid wordt verteld. (Maar goed, dit is wel een beetje off-topic, sorry)
vind dat je grotendeels gelijk hebt ook al heb ik het idee dat vooral (hier) op een forum de verhalen ook nogal eens aangedikt worden om het wat smeuiger te maken! maar snap ook wonderbaby1 heel goed en ben het ook met haar eens.. in NL kan/mag je als slachtoffer of het nou van een inbraak of wat dan ook is helemaal niks! vind je het gek dat mensen dat zat worden???
dat topic was inderdaad de druppel en een topic gister ergens anders. ik vind dat zulke topics over eventuele oplichter door de moderators geschreven moeten worden. dan worden we nog gewaarschuwd, maar wel na gedegen onderzoek.
ik kan me ook verplaatsen in wonderbaby hoor gien. maar als iedereen eigen rechter gaat spelen waar gaan we dan naartoe. wat is dan geoorloofd en wat niet. en wat is echt waar en wat niet.
Ik denk idd dat je daar gelijk in hebt... dit is een taak van de moderators... Hoe begrijpelijk het ook is dat ze dit schrijft, ze had het denk ik beter kunnen overleggen met lotte (of 1 van de anderen)
ze zegt wel overlegd te hebben, maar daarom vind ik het nog vreemder dat hun het toelaten en niet zelf iets geschreven hebben.