Hoi Iedereen, Gistermiddag waren mijn vriend en ik voor een controle bij de gyneacoloog. Nu blijkt ons meisje ineens in een onvolkomen stuitligging te liggen en moeten we morgen naar het ziekenhuis. Daar wordt er gekeken naar een draaipoging Zijn er vrouwen die hier ervaring hebben met een eventuele draaipoging? Liggen jullie babies wel in de juiste houding? Bij de geboorte van ons meisje zal haar kontje nu als eerste komen...
Heb vorige week met 36 weken een draaipoging gehad hebben twee pogingen gedaan maar helaas niet gelukt. Het was wel onprettig maar het is me gelukkig meegevallen qua pijn (gyn en vk zeiden dat het ontzettend zeer zou doen). Wens je succes en hoop dat die van jou wat minder eigenwijs is en wel wil draaien. moet er wel bij zeggen dat on kindje al met de bips in stuit aan het indalen was. succes met de versie Gr. KnuffieQ
Ik heb bij mijn zoontje 2 draaipogingen gehad. Vooral de eerste keer was best pijnlijk. Dat was een vrouwlijke verloskundige met lange dunne vingers en net iets te lange nagels. De 2e keer was het een man met grote, stevige handen. Veel minder pijnlijk, maar helaas ook niet gelukt. Ik heb gekozen voor een stuitbevalling. Hopelijk draait je kindje nog. Succes!
Ik lees ook ff mee hier als t goed is.... Onze uk ligt nu ook toch weer in stuit, kan natuurlijk nog draaien, maar moet voor volgende week gebeurd zijn anders gaan ze hem met 36 weken ook draaien. Samen met de gyn hebben we al besloten dat als t allemaal niet lukt dat we voor een geplande keizersnee gaan. Nu is onze beeb echt ontzettend bewegelijk en de gyn heeft als tip meegegeven dat ik als hij erg druk is op mn knieen moet gaan zitten met mijn hoofd op de grond, zodat de kans dat hij gaat draaien wat vergroot wordt, hij krijgt zo namelijk meer ruimte om te draaien.
Lees ook even mee, Morgen de verlossende echo of ze nog in stuit ligt, waar ik wel vanuit ga.. Ik weet niet of ik een draaipoging aandurf Bij een eerste heb je maar zon 30% kans dat het lukt, daarbij ligt m'n placenta ook voor wat het ook weer moeilijker maakt schijnt.. Maar @ Nur, je kon toch hopelijk wel zelf bepalen of je wel of geen draaipoging wilt?? Succes in ieder geval!
Ga voor je duimen morgen hoor sammie!! Denk dat ik ook nog ff met de gyn erover wil praten voor ze t doen aangezien ze bij mij ook verwacht dat t uiteindelijk misschien toch ern ks moet worden omdat zn hoofdje wat aan de grote kant is.... In dat geval mag ze anders van mij gelijk de ks maar inplannen....
bah sterkte allemaal, hier was het spannend welke kant ze op zou gaan, maar ze is zelf goed komen te liggen, dus gelukkig niets te draaien en ze ligt nu met haar hoofdje al een stukje ingedaald, dus de kans dat ze alsnog draait is zeer klein.
Gelukkig meijtje!! Hopelijk blijft ze lekker zo liggen! De mijne heeft van week 21 tot 32 goed gelegen en begon toen met indalen, helaas niet ver genoeg dus.....
Onze zoontje heeft ook lange tijd keurig gelegen en is ergens tussen de 30 en de 33 wk gaan draaien naar volledige stuit. Vandaag op controle bij vk geweest en hij ligt nog hetzelfde. We hebben nu 12 sept. een afspraak voor een versie. Hoop zo dat we voor niks gaan, dat hij op de echo van te voren weer keurig netjes met koppie naar beneden ligt. Succes voor degende die ook een versie krijgen, hoop dat het snel achter de rug is en dat het meevalt en dat de kleine uk dan niet meer gaat draaien natuurlijk! Hebben jullie de info dvd van de vk gekeken? weet niet zeker of ik die wel wil kijken
Hier precies hetzelfde! Vanaf week 20 steeds met het hoofdje naar beneden, maar bij de laatste afspraak lag ze ineens goed en ook een beetje ingrdaald. Hopelijk blijft ze ook zo!
@ babbel: spannend meis! Hoop voor je dat ze nog draait en anders heel veel succes! Hier geen infofilm nog gezien, maar heb vandaag wel gevraagd aan de gyn hoe t precies in zn werk gaat en toen liet ze me een klein beetje voelen hoe t in zn werk gaat, met dezelfde druk zoals t zou gaan.... T voeld niet echt prettig zeg maar, net alsof iemand heel hard op een baluwe plek drukt. Kan me dan ook voorstellen dat als ze hem helemaal gaan draaien dat t dan nog minder prettig is omdat ze vanaf 2 kanten tegelijk gaan duwen en je buik rond gaan.....
Ik heb het filmpje wel gezien, en dat ziet er natuurlijk super uit Maar ja bij de een doet het wel flink zeer en bij de ander niet.. Maar ga er maar vanuit dat het niet lekker is. @babbel, hopelijk draait je beebje nog!
Onze kleine ligt al vanaf 20 weken in onvolkomen stuit, de verloskundige vertelde mij dat wanneer stuithouding al tijden de voorkeur heeft de kans klein is dat het vanzelf draait. Ze heeft mij aangeraden om eens te kijken voor moxa therapie... Ik ben hier gisteren mee begonnen. Het is een beetje zweverig maar vergroot de draaikans met 75% . Het wordt gedaan door een accupuntuur arts. Ze gaan dan een soort sigaar bij je kleine teen branden en je voelt energie door je benen stromen en ineens wordt je buik heel zacht. Je doet dit 5 dagen achter elkaar (je partner) en zo krijgt je baby dus goede energie om te draaien. Ik ben helemaal geen zweverig type maar moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Ik weet niet of het bij 36 weken nog kan maar ik heb dit liever dan een versie.
Daar gaan we eens op googelen! Thnx lilipower! Hoorde gister ook al van een kennisje over voetreflextherapie... Maar daar is de slagingskans 50% versie is trouwens ook maar 40 tot 50 % kans dat t lukt he....
Ik heb ook moxatherapie geprobeerd. Het is zeker de moeite van het proberen waard. Bij mij werd hij er wel beweeglijker van, maar draaien wilde hij helaas niet.
Sammie ...wat fijn!!.en nu gewoon indalen en niet meer draaien ik ga ook informeren voor de moxa therapie.Bedankt lilipower!
Waarom zou het kind moeten draaien? Zowel mijn broer als ik waren ook een stuitligging, mijn moeder is van beide op de natuurlijke manier bevallen. Razendsnel ook. Mijn broertje lag normaal en die bevalling was verschrikkelijk. Toen ik hoorde dat mijn dochter in een onvolkomen stuit lag, moest ik wel gniffelen. Ze mochten haar niet van mij draaien, ik had immers goede ervaringen gehoord en ik vond het bewijzen van karakter (hormonen waren dat denk ik ). Mijn bevalling duurde uiteindelijk maar 7 uur en het was erg leuk om eerst haar billetjes te zien Ik zeg: gewoon lekker laten zitten dus. De zoon van mijn broer lag ook in stuit en ook hij is er op een natuurlijke manier uitgekomen.
Gelukkig dat jij in je omgeving er wel goede ervaringen mee hebt, maar ik helaas niet zo! Ons kereltje is daar bij ook nogal een flinke bink, dus hier zowieso geen stuitbevalling....