Wij zullen ergens dit jaar starten met een ivf/icsi traject. Nu zat ik te denken om tot die tijd zelfinseminatie (lekker gezellig ook ) te proberen. mis er toch iemand zwanger geraakt met man met icsi zaad en toch zelfinseminatie heeft gedaan? Of is het echt een kansloze missie…. Wat is een goede set om te kopen? Is er überhaupt iemand zwanger geraakt door zelfinseminatie?
Ik ken meerdere vrouwen die zwanger zijn geworden door zelfinseminatie maar de meesten hebben dan donorzaad geinsemineerd..
Lijkt me niet echt iets wat een kans van slagen heeft. Als de zaadkwaliteit zo slecht is dat iui geen optie is (waarbij ze het zaad ook nog bewerken) lijkt het me zinloos om het via zelfinseminatie te proberen. Dat gezegd hebbende. Mijn man heeft echt enorm weinig zaadcellen, maar zelfs hier is altijd gezegd dat een natuurlijke zwangerschap nooit uitgesloten is en moesten we voor het lange protocol condooms gebruiken. Ik moest dan op dag 21 starten met decapeptyl en dan is een zwangerschap echt ongewenst. En volgens het ziekenhuis komt het voor. Dus je kunt het proberen.
Dank je wel voor je reactie. Bij ons is het ook niet best maarja idd je weet het nooit alleen gebeurd dat altijd bij een ander en niet bij mij, zoiets zeg maar….