heeft ze ook niks over gezegd.. maar ik heb vaginisme, penetratie lukt inmiddels wel maar nog niet super dus we doen het sowieso niet vaak
Ik vind het wel erg dat iemand hier loopt te roepen dat 1 van jullie vreemd moet zijn gegaan dit klopt niet en geloof dit aub niet. Vind het wel vreemd dat ze niet eerst jullie beide testen of de chlamydia nú actief is, anders is antibiotica echt niet nodig bij een oude infectie. Mijn uitslag van bloedonderzoek was ook positief / op het randje van positief. Getest of de chlamydia actief was en dat was het dus niet.. Mij is verteld dat de anti stoffen van chlamydia dezelfde zijn als van een luchtweginfectie; chlamydia pneumoniae. Dus kan ook zijn van een luchtweginfectie uit het verleden
Ohh serieus?? dat is wel wat anders ja.. nou ga ik weer twijfelen of we antibiotica moeten nemen maandag..
Je zou het eventueel na kunnen vragen. Denk ook niet dat het veel kwaad kan de antibiotica, ruimt eventuele infecties op (als die al aanwezig zijn)..
Maar dan heet de infectie toch anders dan deze? Chlamydia pneumomiae. En dus niet zoals in de titel van dit topic. Dan had die in het dossier moeten staan
zolang de infectie actief is, besmet je elkaar. Dus moet je veilig vrijen tot bewezen is dat het niet actief is. Vaak moeten mensen nogmaals bloedprikken na een abkuur.
Bedoel je mij? Ik zeg helemaal niet dat er iemand vreemd is gegaan, alleen dat deze testuitslag niet kan bij beiden maagd en niet via geboorte gekregen. Daarom zeg ik overnieuw testen, misschien is hij slechts randje positief en daarom eigenlijk fout positief. En er zijn inderdaad verschillende Chlamydia soorten, maar in de titel stond trachomatis. Dat is niet hetzelfde als een luchtweginfectie, niet dezelfde antistoffen. Wellicht dat jij een andere test hebt gehad waar ze daar naar gekeken hebben. Verder ben ik het met je eens, dat ze moeten kijken of jullie nu een actieve infectie hebben (met PCR) voordat ze met antibiotica gaan strooien.
Het blijft een vreemd verhaal allemaal, ik denk dat ik e-consult stuur vandaag en dan krijg ik misschien maandag antwoord..
Nee niet jij. Maar Lieverding pagina terug Maar indd, staat trachomatis had ik ff overheen gelezen. Ik zou wel adviseren om navraag te doen
Mijn man heeft negatief getest (voordat we antibiotica namen) en we denken ergens misschien toch vals positief. Wel moesten we antibiotica innemen hadden wij woensdag gedaan en vrijdag hadden we afspraak bij gynaecoloog en omdat mijn eisprong er was, moesten we gewoon seks hebben. Was geen probleem zei ze omdat we antibiotica hadden genomen. Blijft een vaag verhaal, maar we laten het rusten! Dankjewel voor alle reacties!
Ik hoop dat jullie er zelf rust van hebben... dat je seks mag hebben terwijl je niet nogmaals getest bent vind ik bijzonder. Oud-collega was positief getest en mocht pas na de antibiotica en na de tweede test weer vrijen. Ook beschermde seks was een no-go. Voor de zekerheid.
Ja ik vind het sowieso allemaal bijzonder gaan hoor.. Uitslag lezen we dan online (oké kan gebeuren..) maar vervolgens word er heel moeilijk gedaan over een 2e test.. Gebeurt gewoon niet, dus ik had huisarts opgebeld en die wilde dan mijn man nog wel laten testen.. Mijn man dus urine ingeleverd en was dus negatief.. Nog gebeld met ziekenhuis en moesten toen toch echt antibiotica nemen dus dat hebben we gedaan. Vrijdag heeft ze geen uitstrijkje meer gedaan, alleen inwendig onderzoek en toen zag ze aan het slijm (ik wist het al door ovulatietest) dat mijn eisprong eraan kwam. Dus toen zei ze: "Zou er gebruik van maken." Toen vroeg ik nog: "We hebben woensdag pas antibiotica genomen, dus dat is pas 2 dagen geleden en ik heb begrepen dat je week geen seks mag hebben." Toen zei zij: "Nee jullie hebben allebei antibiotica genomen, het is goed zo. Het is super zonde om hier geen gebruik van te maken." Dus nou ja we hebben gewoon geïnsemineerd vrijdag.. Ik word ook niet verder getest ofzo.. Ik denk alleen voor mijn eigen gemoedsrust dat ik volgende week de huisarts nog op bel of hun wel een 2e test willen doen. Mijn man had een negatieve test, dus ik denk dat ik sowieso geen actieve chlamydia gehad heb, dus dan hadden we misschien niet eens antibiotica hoeven nemen. Maargoed hun doen dit ook vaker neem ik aan, dus het zal wel goed zijn. Ik denk alleen voor mijn eigen gemoedsrust dat ik volgende week even wil testen, dat als er wat zat of dat dan inderdaad ook echt weg is nu. Mijn man en ik hebben wel nog steeds alle vertrouwen in elkaar gelukkig, alleen we vinden de artsen gewoon allemaal zo vaag doen.
Buiten dat krijg ik trouwens ook geen HSG of foam echo, ook pas na de gewone 4-6 maanden.. Had gehoopt dat ik die ook al snel zou kunnen krijgen, aangezien het misschien wel of niet iets heeft aangetast
Goed dat je zelf nog wel achter een tweede test aan wil gaan. Ik vond het een enorme geruststelling te weten dat het geen actieve infectie was. en ik begrijp wel dat je nu nog geen vervolgonderzoek krijgt als in een hsg ofzo. Eerst maar eens zo proberen. Ik kreeg hem alleen omdat wij donorzaad gebruiken en ik wilde weten of IUI dus wel kans heeft. Want: verkleefde eileiders=geen/weinig kans met IUI. Donorrietjes zijn heel duur dus vandaar.
Ja ik heb al antibiotica genomen, dus ik weet niet of ze überhaupt dan nog iets gaan vinden (als het actief was). Toch is het inderdaad wel een geruststelling als daar dan niks uit komt! Ja ik had gehoopt dat ze nu wat eerder er naar wilde kijken, maar is dus niet zo. We beginnen eerst maar met clomid en hopelijk snel zwanger daarmee!