wij hebben nu ook de Jumbo. Maar vond bij c-1000 regelmatig produkten aan met over de datum.. toen zei ik ook: denk dat je dit er maar uit moet halen'' Oja, dankjewel zei ze toen.. erg slecht
Sorry hoor maar jumbo daar haal ik ook voor geen goud iets wat niet van een standaard a merk is... Biefstuk die groen is 3 dagen voordat het over de datum is, kleurstof in het bakje, voedselvergiftiging opgelopen met permanente maag darm beschadiging van hun vlees wat NIET over de datum was volgens de verpakking... Doe mij maar albertheijn of de deen/deka die je hier hebt
gisteren bij de Jumbo (Die net van C1000 over gegaan is...) Dooie witlof. Ik heb het gemeld bij de groenteman. Ooooh, zegt hij, dat is niet goed. Onderin ligt vast nog goede witlof.... Ik kreeg de witlof gratis mee. Maar geen zak vol met groente/fruit. zoals beloofd....
Zo was ik bij de Plus (ook al zo´n kontsupermarkt) waar de huzarensalade maar liefst 10 (!) dagen overdatum in de koeling lag... en niet 1, nee het hele vak! Wat doet dat personeel daar? Geen vakken controleren in ieder geval. Geen Plus meer voor mij dus. Ga je schamen Plus!
Heel het topic even doorgelezen, en het is toch echt van de zotte zeg. Je moet gewoon echt ALLES controleren... zelfs de kassabon! Want de prijs wat voor op het vak staat, is vaak minder als wat de kassa aanslaat. Ook zo´n ergernis.
Man had vorige week paaseitjes gekocht voor mij ... Bleken de paaseieren geen paaseieren, maar herfstfiguurtjes ... die morgen vervallen ... Vond ik toevallig onderaan het zakje immers de vervaldatum. Stond dus al een half jaar in de winkel en nu verkopen ze ze doodleuk als paasdingetjes. De drankenhandel die wekelijks levert op mijn werk ... daar moet je ook ogen op je rug voor hebben. Die levert rustig melk af die al een maand vervallen is :x. "Oops, zelf niet gezien", is het elke keer ... Je checkt je waren toch voor je die in je camionette steekt en aflevert bij je klanten? Ik check overigens voor veel producten nooit de datum. Maar vlees zal ik bijvoorbeeld toch altijd effe kijken. Zelfde met eieren, net omdat ik weet dat een doos eieren bij ons nogal lang meegaat. Dode groenten die krijgen ze aan mij overigens niet kwijt. Dan eet ik wel iets anders.
Hier bij de deka bijna nooit problemen met de datum. Bij de deen helaas regelmatig. Vooral de vega producten zijn hier stelselmatig over de datum.
Getver, ik moet er niet aan denken wat er uit dat ei was gekomen als je hem open had gemaakt. Zal lekker stinken dan! Gelukkig hier in de supermarkt eigenlijk nog nooit iets over de datum gevonden. Ik check altijd alle verse dingen, alleen de voorverpakte dingen niet zoals, frisdrank, chips, potjes, blikjes. Sommige vinden dat datum checken maar raar, maar als ik dit zo lees, blijf ik dat dus mooi doen! (Is eigenlijk gekomen, omdat veel etenswaar hier lang mee gaat en ik zo weinig mogelijk naar de supermarkt wil en alles dus lang houdbaar moet zijn. Daarom check ik bijv. de melk/vleeswaren/eieren etc. of het niet morgen al over de datum is..)
Ik heb deze week 50 rookworsten van AH eigen merk die in de aanbieding waren van 1,80 naar 1 uit het schap gevist van begin DECEMBER 2014 terwijl het toch echt APRIL 2015 is!! 5 maanden over datum!! S morgens wou ik rookworsten kopen voor m'n man en zag ik de datum, toen globaal gekeken en er plus minus 20 uitgevist met datum december 2014. Manager erbij gehaald en het werd direct nagekeken volgens hem en direct opgelost, niet eens excuus S middags was ik weer terug in de AH omdat ik iets vergeten was voor het avondeten en liep ff naar het rookworst schap omdat ik wou checken of het opgelost was en haal ik er nog minstens 30!!! rookworsten uit van december 14, toen uit m'n plaat gegaan!! Die dingen waren in de aanbieding, zelfs m'n moeder had er 1 gekocht en op het vuur staan ( die let vaak niet op datums gaat er meer vanuit dat het vast oké is) Dus ik weer naar de manager en nu enkel een "sorry" dan hebben ze het vast niet goed gecontroleerd Nee!!!! Al 5 MAANDEN niet gespiegeld aangezien er minstens 50 worsten 5 maanden over datum zijn dan heb je gewoon 5 maanden niet gespiegeld!! Bij jumbo zou je dan de producten die over datum zijn krijgen met de goede datum, en bij AH enkel een slappe sorry en ze vergoeden niet eens de rookworst die over de datum is gekocht, kansloos Mam daarna terug gegaan en nog gezegd dat het echt absurd is dat ze een rookworst op het vuur had van 5 maanden over datum, had je mega ziek van kunnen worden, die was in staat de voedsel en waren autoriteit in te schakelen.. En je krijgt niet eens je 1 terug van de rotte rookworst.. Is trouwens niet de eerste keer.. Ook al eens speltkoeken en muesli van een maand over de datum gevonden ( een hele lichting) En dat te bedenken dat ik daar bijna 200 in de week uitgeef en ze dan niet eens een bosje bloemen geven ofzo
Hier enigste nadeel van de C1000 was dat de aanbiedingen ALTIJD op waren, echt zwaar waardeloos!! Laat ze de zaakjes gewoon op orde hebben, wat een moeite! Hier dus ook geen fan van C1000. Verder niks geks mee gemaakt als producten over datum ofzo.
Misschien volgende keer je moeder laten teruggaan en gewoon zeggen dat er iemand in 't gezin effectief ziek is geworden van die rommel die ze daar verkochten? Oké, misschien niet helemaal eerlijk ... Maar worsten in promo zetten die maanden overtijd zijn klopt ook langs geen kanten. En al helemaal niet als een klant hen er 's ochtends op wijst dat ze dan niet het hele schap controleren. Misschien dat ze ze net in promo hebben gezet omdat ze er nog zoveel hadden liggen :x.
OMG het enige wat ik nu denk, is dat je geluk hebt dat je ze ging koken. Als je ze zou gaan bakken of verwerken in voedsel, dan had het waarschijnlijk erg gestonken bij het breken van de eieren. Bleh!!!!
Hier heb ik eens babybell achtige kaasje gekocht bij de C1000 en ik beet erin waren ze van binnen helemaal groen terwijl ze nog niet over datum waren, weet niet of ze daar iets aan kunnen doen maar smerig was het wel.
Wij hadden voor paasontbijt lekker van die afbakbroodjes gekocht bij de Jumbo. Datum die erop stond: 31-05-2015. Dus nog wel even houdbaar. Broodjes in de oven gedaan. Halen ze eruit en wil een croissantje pakken, zit er een grote schimmelplek op En dan terwijl ze dus nog binnen de datum vielen. Wat een tegenvaller.