Loopt uit de hand!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb ooit een topic geplaatst over mijn broer.

Het loopt daar thuis nu ontzettend uit de hand.
    Ze zouden uit elkaar gaan, hele opluchting omdat het telkens drama is tussen die 2.
    Zij had besloten weg te gaan met hun zoon naar een crisisopvang.
    Dit zou gisteren gebeuren, ze is niet gegaan. Ze is helemaal doorgedraaid! Ze dreigt met zelfmoord en m'n broer weet niet wat hij ermee aan moet:(.

Maatschappelijk werk heeft een tijd terug gezegd dat ze opgenomen moest worden, dit heeft ze geweigerd en sindsdien is het alleen maar erger geworden.

Wat kan er aan deze situatie gedaan worden?
    Ik maak me ontzettend zorgen over mijn 1 jarige neefje, die als sinds zijn geboorte in een onstabiele situatie leeft.

Zijn er bepaalde instanties die we kunnen inschakelen?
    Ik weet zelf dat mijn broer gisteren bij het mjd is geweest.

2. Que

Que Niet meer actief

Politie bellen dat ze daar mee dreigt. Meid ik heb echt geen idee....

Succes!!!!!

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja of anders de HA?
    Ik heb zelf verder geen contact met mijn broer, maar had m'n moeder aan de telefoon. Zei al tegen haar, dat hij maar met zijn zoon weg moet gaan en de HA moet bellen dat ze met zelfmoord dreigt ofzo?

4. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

inderdaad huisarts bellen. En als ze echt een gevaar word de politie.

5. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het misschien een idee om lentis te bellen?
    Hun hebben een crisisteam, dan kan je iig advies vragen.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @gwen: dat zou een idee zijn, maar het probleem is dat ze haar niet kunnen dwingen toch?

Edit: lees net op de site van lentis, dat het door een verwijzer gedaan moet worden?

7. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ze kunnen haar niet dwingen, dat klopt. Iemand kan pas gedwongen opgenomen worden als diegene echt een gevaar is voor zichzelf en de omgeving. Maar.. dit zijn natuurlijk wel mensen die te maken hebben met crisis situaties. Dus wie weet komen ze wel met iets waar wij niet eens aan zouden denken. Of missschien dat hun zelf contact met haar op kunnen nemen oid.

8. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal gaat het via een verwijzing bv de ha, maar als het alleen om een advies gaat.. Misschien dat ze dat iig kunnen geven.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou eens mijn moeder bellen, want heb zelf geen contact met mijn broer. Misschien kan zij wel even bellen voor advies.

Ik weet dat ze niet opgenomen wil worden, ze heeft daarom zelfs haar maatschappelijk werkster het huis uitgeschopt, omdat deze het ook adviseerde.

Vind het gewoon zo sneu voor m'n neefje :(

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Je kan een melding doen bij het AMK, dat is het algemeen meldpunt kindermishandeling. Ik ben werkzaam bij jeugdzorg en bekend met deze afdeling. Veel mensen denken dat een kind eerst gelsagen moet worden voor het mishandelt wordt, maar dit is ook een reden om een melding te doen bij het AMK. Zij gaan dan vervolegsn onderzaoek doen naar de thuissituatie en hoe veilig deze is voor het kind! Vaak kan je het plaatselijk nr wel vinden in de tel gids of bel anders de dichtbijzijnde jeugdzorg, die verbinden je wel door of hebben het nummer. Volgens mij kan deze medling wel anoniem als je dat wil. IK zou ze iig ff bellen om aan hen de situatie voor te leggen!
    Sterkte ermee!

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @lillibit: amk is er al aan te pas geweest vorig jaar, maar omdat maatschappelijk werk er al mee bezig was hebben hun verder niks ondernomen.

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ok, maar als je aangeeft dat het mw daat ook alweer weg is en dat ze deze hulp weigert, zal het AMK wel actie moeten ondernemen lijkt mij.....

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ok dat is dus ook nog een optie...het kan altijd geprobeerd worden toch :)
    Hoop maar dat m'n moeder er wat mee doet met de dingen die ik aanrijk.

14. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik ook, arm kereltje.:(
    Ik hoop eigenlijk dat je broer zijn kind in bescherming gaat nemen en met hem er vandoor gaat. Het is duidelijk dat zij ontzettend labiel is.
    Moeilijk ook voor je moeder, hopelijk krijgt ze iig advies.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb vannochtend ook tegen mijn moeder gezegd dat hij met zijn zoon weg moet gaan, en dan gewoon de HA bellen, die gaat heus wel een kijkje bij haar nemen.
    Maar hij is bang...hij heeft zijn zoon niet erkend en is dus bang dat zij de politie belt dat hij hun zoon heeft ontvoerd enz enz.
    Maar als ik hem was zou ik het risico nemen, en gewoon doen als hij de HA inlicht en bij mjd heeft verteld wat er aan de hand is, staat hij sterk genoeg.

16. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is daar al bekend dus misschien dat ze dan wel eerder actie ondernemen. Wie weet heeft de maatschappelijk werkster het ook al bij hun gemeld, hoe de situatie ervoor staat. Als er dan ook een melding binnenkomt van familie.. Zou ik het eigenlijk raar vinden als ze er niks mee doen. Ik bedoel wat moet er gebeuren anders voordat er actie komt?

17. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou laat ze dan maar bellen dan. Ik kan me niet voorstellen dat de politie niet naar de situatie gaat kijken dan.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    M'n moeder heeft geprobeerd te bellen, hij heeft zijn telefoon uit.
    Dus ze gaat zo maar langs.

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou gelijk eens bellen met zo'n crisisteam! die weten wel meer... wat een rotsituatie zeg... in dit geval zou ik alleen in het belang van het kindje denken want blijkbaar doet niemand dat!

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @mora: Ik zou graag willen bellen maar ik heb me er vorig jaar al volgen hun er te veel mee bemoeit en dat is me niet in dank afgenomen. Vandaar dat ik ook geen contact meer heb.

Ik heb denk ik gewoon besloten om me te beperken tot het adviseren van m'n moeder. En zij moet er dan maar wat mee doen.

Deel Deze Pagina