Afvallen met Wii

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hoi Allemaal,

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die de Wii gebruiken als ondersteuning bij het afvallen?
    Wat gebruik je ervoor? (wii fit, my fitness coach of??? ) en heeft het effect?

WIj hebben er ooit 1 gehad (gratis gekregen) maar eruit gedaan omdat we te weinig tijd hadden, nu ik strax minder ga werken en de komende weken nog thuis zit mis ik de wii toch wel erg en heb ik er vandaag maar eentje besteld met een wii fit plus!
    Ik wil er vooral wat meer mee bewegen, wat strakker in mijn vel komen te zitten en misschien ook wel wat afvallen? Dus deel me jullie ervaringen :)

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn dochter gebruikt hem. ik verwacht er niet al teveel van dan valt het altijd mee. ze doet ook 3 keer in de week voetbal en 2 keer per week skeeleren en hardlopen. dus waar wat vandaan komt. ze gebruikt hem deels om af te vallen en deels voor haar conditie. ze heeft cvs ( chronisch vermoeidheids syndroom) aan de ziekte van pfeiffer van 3 jaar geleden over gehouden en loopt nu in een revalidatiekliniek. ze werkt thuis met het wii fit programma.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

er is laatst een onderzoek geweest die uitwees dat je met de wii gemiddeld (dus met wii fit, wii fitness, enz) 25 calorieen per kwartier verbrand.

ter vergelijking, stofzuigen is 45 per kwartier, en cardiotraining in de sportschool 150 per kwartier.

ik ben zelf bezig via de sportschool, en zij hebben helemaal voor mij berekend hoe hoog mijn hartslag moet zijn en bekeken welke spieren ik moet opbouwen. dat kan met de wii niet. als je hartslag te hoog is verbrand je geen vet maar glucose en daar schiet je dus niets mee op.

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik ben er al wel mee afgevallen! mijn vriend, mijn zusje en mijn moeder trouwens ook..
    er was er ook eentje in Amerika volgens mij, die was ook behoorlijk wat afgevallen..

en dat van die 25 kcal per kwartier, dat hangt er ook maar net vanaf welke oefeningen je doet hoor.. de ene is veel intensiever dan de andere..

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik vind het ook wat vreemd maar 25 cal per kwartier. geloof er niks van eigenlijk. die in amerika is 50 kilo afgevallen renate. dat is wel weer wat extreem. maar 25 cal per kwartier vind ik ook wat overdreven weinig. ze moet behoorlijk springen en doen op dat ding en dat doet ze echt niet voor maar 25 cal. haar streven is 10 kilo ( en nee niet alleen met dat ding).

6. caroline16

nee het moet haast wel meer zijn dan 25 kcal per kwartier, toch?
    je kunt het trouwens bij elke oefening zien, en na een kwartier, ben ik er toch al meer kwijt dan 25..

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Met wii fit plus heb je een oefening waarbij je enkel in 'n yoga-houding moet zitten op 't balanceboard... Tsja, daar verbrand je dus helemaal niets mee, haha!

Maar sommige oefeningen zijn zeer intensief; je kunt mij niet wijsmaken dat je dan maar25 cal. per kwartier verbrandt.

En ach, dan nog.. Beter iets dan niets.. (In dat kader hebben wij 'm in elk geval. Nu nog de 'wii fit zelfdiscipline' ergens aanschaffen...)

8. caroline16

nee hahaha daar verbrand je indd niks mee nee,
    maar zoals jij ook al zegt, er zijn genoeg oefeningen die zeer intensief zijn..

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja ik denk.. dat als je zoveel geld wilt uitgeven aan de wii om af te vallen, dat je dat geld beter aan contributie van de sportschool kunt betalen...

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik gebruik de Wii Your Shape.Nog niet zo lang dus kan nog niet zeggen of het echt effect heeft.Maar veel oefeningen zijn hetzelfde als een groepsles op de sportschool dat als je er echt concequent mee bezig bent denk ik dat je er zeker wel mee af kan vallen.

11. caroline16

wij hebben het niet alleen gedaan vanwege die wii fit hoor ;)

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nee dat is voor mij dus helemaal niks :p
    Ik heb ooit bij een sportschool gezeten en dat was eerst heel actief maar later (na een maand haha) werd ik sponsor van de sportschool (wel betalen en bijna niet gaan) en nu met een kleine is het lastiger om s'avonds weg te gaan doordat mijn vriend niet iedere avond / nacht thuis is... Bovendien zie ik mijn vriend eigenlijk alleen maar s'' avonds en in het weekend (als hij dus al thuis komt) En dan is het voor mij sneller: "Nee ik ga niet vandaag"

Met zo'n ding verwacht ik dat ik dat wel meer ga en MOET gebruiken, staat in de huiskamer, je ziet het ding staan en zal er waarschijnlijk sneller naar grijpen....
    Vorige keer toen we een wii hadden deed ik het ook als ik thuis was maar ja door tijdsgebrek / krap in de financiën op dat moment hebben we hem eruit gedaan!

overigens vind ik een sportschool te duur in vergelijking met de Wii, sportschool betaal je maandelijks 30 - 40 euro voor (als je naar een beetje een goeie sportschool wilt met begeleiding) en dat voor 1 persoon! Hiermee kan je er met meerdere mensen plezier van hebben en betaal je maar 1malig een bedrag... Bovendien is er nog meer dan alleen de wii fit ;)

Ik wil dit trouwens niet alleen gebruiken om af te vallen, ga ook veel buiten wandelen met de kleine en de hond en ga strax ook regelmatig zwemmen en fietsen....

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Lees trouwens net op internet dat iemand van 60 kg met een half uurtje hoepelen 126 kcl verbrand...
    Niet dat ik 60 kg weeg (wel iets meer dan dat ;) ) en een half uur achter elkaar zal gaan hoepelen :p
    Maar die 25 kcl per kwartier lijkt me dus idd wel wat weinig

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat is niet zo eenvoudig als je pas 15 bent en het syndroom van asperger hebt.

15. caroline16

nee precies..

16. namya

namya Niet meer actief

ik wil ook nog steeds een board kopen om daar oefeningen op te gaan doen...maar goed weet dat ik daar geen motivatie voor zal hebben , ik heb echt en sportschool nodig!!

wel leuk voor spellen dat board dus ga hem waarschijnlijk toch wel halen.

ik denk indd dat je echt voor afvallen gewoon naar de sportschool moet, tenzij je erg gedreven bent van jezelf

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ooit een gekocht en stond na een maand alweer in de kast. Gebruikte em niet om af te vallen maar voor evt wat conditie.

Misschien toch maar weer eens uit de kast trekken dat ding...

18. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Mij is het wel gelukt, niet veel, want ben zwanger en moest stoppen met afvallen.
    Deed het 3x in de week, 1u. (Wii teller, niet klok)
    Dan deed ik zowel de spieroefeningen, maar ook het steppen en met boksen. De andere dingen eigenlijk niet, erna wel eens voor de fun.
    Daarnaast mn eetpatroon gewijzigd en 3x in de week 1,5 u sportschool.

Ik was in 3 weken 6 kilo kwijt.
    Het kwam niet alleen door de wii fit, maar het maakte me wel gemotiveerder om er thuis wat meer aan te doen.

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    het enige wat afvalt is mijn portemonee. heb de dansmat, wiifit inc uitbreidings sport pakket met gewichten en mat en nog veel meer. nooit uitgepakt en nog nooit mee gespeelt. heb gewoon de tijd niet. heb het niet voor af te vallen maar voor de fun. wat ik wel is doe is tennissen ofzo. erg goed voor je conditie dat wel maar afvallen dat zal echt wel mee vallen.

20. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Het is wettelijk bewezen dat als je het intens doet dat je er wel degelijk mee kunt afvallen ..

Het leuke met de wii fit is dat je er onwijs leuke spelletjes op kan doen buiten het Wii fitten ... ;)

Deel Deze Pagina