Tja zeebaars en dorades is niet het soort waar mijn man op vist en zeker niet op afrika.. dus daar iets zinnigs over zeggen kan ik niet. Ik zal m dit weekend eens vragen over welke soorten het destijds ging..
tja smaken verschillen he, ik vind een saus zonder lekker veel gehakt geen lekkere saus ... Ben niet zo groente fanaat .. en als ze de biologische producten eens wat aantrekkelijker maken qua prijs dan durf ik me handen er voor in het vuur te steken dat er meer mensen het zullen kopen ... Je bent toch een dief van je eigen portemonnee als je een kipfilet van 4 euro koopt waar je nog niet eens 2 monden mee kan vullen ? Tja sorry, dan word ik maar neergezet als dierenbeul maar ik heb hier 4 monden om te voeren en niet veel geld dus kies ik voor de goedkoopste manier, als de prijzen wat lager zouden liggen zou ik zo zonder pardon overstappen op biologische.
Punt is gewoon dat jij veel vlees wilt eten voor zo min mogelijk centen, en helaas denkt het grootste deel van nl zo en kunnen hierdoor de prijzen van biologisch vlees niet omlaag. Zou ook mooier zijn om bijv wel wat meer groenten te gaan eten en wel voor biologisch vlees te gaan en dan dus in wat mindere mate, veel beter voor je gezondheid van jou en je gezin en zacht voor de portomonee.
En lekker of niet, ik vind dagelijks een kroket of hele chocoladereep ook lekker, maar is gewoon niet goed voor je.
Nou idd... Zou idd wel elke dag pizza,spare-ribs,Mac of patat willen eten maar dat kan ik a. niet betalen en b. is het ongezond.
Er is een handige app om te zien hoe "biologisch" het vlees, melk, eieren e.d zijn. Dus als je geen biologisch wil of juist wel kan je zien welke je moet kiezen. Video van de app: Biologische kip diervriendelijk? Nieuwe App test het - YouTube
Geen linkje, hij had een interview gehoord op radio 3 met de Wageningse universiteit en wakker dier. Heeft inderdaad te maken met het voer. Volgens mijn man kan dat dan niet anders. Maar ik kan dat niet goed terug vertellen.
Waarom kun je met een kipfilet niet 2 monden vullen? Ik kan met een kipfilet wel 4 monden of meer vullen. Hangt er gewoon vanaf wat je er mee doet en waar je het bij eet. En dan, kipfilet is een erg dure manier van kip eten. Koop dan poten, vleugels of een hele kip! Als je een beetje creatief bent kun je van een hele kip zeker 3 dagen met een heel gezin eten. 1 dag voor de bouten, 1 dag voor de borsten en een dag voor de vleugels. Meer nog als je van het karkas en de botten gewoon bouillon trekt en er een stevig gevulde kippengroentesoep mee maakt.
@ dirksmama, Ja heel leuk, maar ook wel een klus. En je kan over al die dingetjes wel doen alsof het maar 'ff een beetje' werk is, maar al die dingen bij elkaar zijn een heleboel 'ffies'. Maakt niet uit als je alles goed op de rit hebt, voldoende energie en van een beetje creativiteit houdt. Ik merk nu dat ik vaak zo uitgeblust ben dat ik blij ben als de kip gesneden in de verpakking zit. Dan mag ik als thuisblijfmoeder eigenlijk niet eens klagen... Ik kan me voorstellen als iemand ook nog een baan heeft en het allemaal net goed op de rit weet te houden, dat die persoon geen zin heeft om kippen te ontleden. Het is gewoon wel zo, als je werk maakt van je eten kan je heel efficiënt koken, voor een normaal bedrag een goeie pot op de tafel krijgen. Ik denk wel dat het er vaak in zit dat het ook gemakkelijk moet zijn en snel...als dan ook nog gezond om de hoek komt kijken, dan op zn minst voor het grijpen.
Helemaal mee eens! Ik zou ook wel veel efficienter eten willen koken,maar simpelweg gewoon geen tijd voor!
Ik heb een parttime baan en maak gewoon tijd om aan mijn eten te besteden. Ik vind dat belangrijk net zoals dat ik het huishouden en de zorg voor mijn kind en huisdieren belangrijk vind. En natuurlijk halen wij ook wel eens friet of eten we een snelle broodmaaltijd, ben geen heilige
Ik zou niet eens weten hoe ik moest koken op de manier zoals bv Dirksmama net vertelde. Is me nooit bijgebracht vroeger en als ik op internet ga zoeken blijf ik vaak alsnog met veel vragen zitten die niet beantwoord worden op die sites. Wel jammer, want wil best gezonder, biologischer eten, maar ben nog steeds vaak afhankelijk van de kant en klaar pakketten met groente en een paar 100 gram kipfilet en rundergehakt erdoorheen.
Op www.24kitchen.nl kun je filmpjes kijken over het bereiden van de maaltijden. Moet je alleen even je aanmelden op de site
Ik heb het gevoel dat het gros wat op 'Nee, dat is zielig' heeft gestemd, vaak helemaal niet weet of het plofkip is of niet. Ik zou het echt niet weten, maar ik geef er ook niks om. Ik vind al die varkens en koeien op transport ook zielig, maar ik eet er geen burger minder om.
Kokkerellen en goed eten is een passie van mij. Maar hele kippen bereiden doe ik ook niet hoor! Ik heb een aversie tegen hele beesten met haar, vel, botten, pezen en ingewanden, daar ril ik van! Ik heb een paar recepten met kippenpoten, daar ligt voor mij de grens. Je kan via internet genoeg adressen vinden van vlees van boeren die diervriendelijk en biologisch boeren. Dan koop je gewoon een groot pakket, dat is voordeliger.
Ik heb de moeite niet genomen alles te lezen, maar wat mij opvalt is dat er zeer veel mensen zijn die hun kop in het zand steken en daarmee een zeer ongezonde levensstijl onderhouden. Bio-industrie vlees eten zorgt voor een ongezond lichaam, veel dierenleed en een slecht milieu!! Geen geld hebben voor biologisch? Wat een onzin, dan eet je wat minder vlees! Het zijn hier allemaal excuses... als het je geen biet interesseert, dan is dat zo, prima. Ik ben vegetarier in hart en nieren, voed mijn kinderen ook zo op. Gewoon, omdat ik het gezonder vind! Het eten van vlees is uit zijn verband gerukt. Het klopt dat mensen vroeger ook al vlees aten, maar inmiddels staat het zo ver van de natuur.. de industrialisatie heeft in de vleessector zijn werk gedaan, de massale fok van dieren is nog nooit zo grootschalig en gruwelijk geweest. En omnivoren?? Hoe dat zo? Dat is nooit bewezen! Er zijn meer en meer ziektes, en er is zeker een verband met vlees eten!! Wil je het beste voor dier en mens? Koop dan biologisch, als steeds meer mensen daar op overgaan, wordt biologisch vlees goedkoper. (ooit economielessen gehad? Vraag en aanbod??) Of sla eens wat vaker over...
volgens mij kan hier op het forum nog steeds niemand elkaar in de portemonnee kijken... Verder eens met TS, die kippen worden gemaakt om op te eten dus waarom zouden we dat dan niet doen? tja had ie maar geen kip moeten worden