C1000 pakt verpakking plofkip aan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Marnatman, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Koop jij plofkip?

1. Ja hoor natuurlijk

2. Nee dat is zielig

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik wil gewoon lekker vlees eten als ik daar zin in heb. Ik ga niet dood aan minder, maar ik vind het gewoon lekker en ik voel me een vrij mens.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ohw, wat heb je dat lastig gequote!
    Je ziet een plofkip wel als dier maar vindt het tevens normaal dat dat dier verschrikkelijk lijdt om op jouw bord te komen? Kun je even aanhalen waar ik dat zeg?
    Dat zeg je inderdaad niet letterlijk. Maar je zegt wel dat je de plofkip als dier ziet en vervolgens leg je hem op je bord. Dus trek ik de conclusie dat je dat normaal vindt hoe dat beest gefokt wordt. Als je dat namelijk niet normaal zou vinden, zou je die kip niet kopen, toch?
    Een kip wil naar buiten en foerageren en rennen. En niet met z'n 19-en op 1 vierkante meter in een berg stront zitten. Nee, maar deze kippen zijn zo gefokt dat ze dat niet meer kunnen, ze kunnen niet buiten rond lopen. De fokkerij op deze dieren zou dus helemaal gestopt moeten worden.
    Dus omdat ze iets niet meer kunnen, willen ze het ook niet?
    Denk jij dat die 80 kilo wegende kleuter ook niet wil rennen?

Maar ik vind het wel goed als ze ermee stoppen, dan is mijn keuze ook weg en pas ik me aan. Ik vind het dus niet zielig genoeg dat ik daar mijn geldtas voor trek.
    Je weet toch wel hoe vraag en aanbod werkt? Zolang er vraag naar is, stoppen 'ze' er niet mee. Dat heb jij zelf in de hand, maar kennelijk vindt je dat niet belangrijk genoeg. Dat kan hoor, je bent er iig eerlijk over.

Lekker? Vind je die smakeloze met water opgespoten antibioticakip echt lekker? Ik niet. Ik eet sowieso liever een klein beetje lekker dan veel van iets dat net zo duur is.

Wat ik me nog afvraag hè? Jouw man is koeienboer, melkveehouder. Die koeien lopen vrij rond, zien daglicht, hebben een schone stal, ligstal waarschijnlijk en hij kent ze wsl allemaal bij naam. Hoe zou hij het vinden als zijn koeien zo moesten leven als die plofkippen?

3. Kwekijzer

:Dsorry

Zal hem die vraag eens stellen. Hij is op zich wel voor het dierenwelzijn, ze zijn ook beter voor hun koeien dan een gemiddelde boer dat is. Grotere boxen, grotere stal, weerstation enz. Koeien lopen wel alleen buiten als het om een vaars gaat of om dieren die ziek zijn of moeten afkalven. Het moet werkzaam blijven, daarnaast zijn koeien net zo lief beschud of je kan het zo stellen, een goede stal is vergelijkbaar met buiten. Maar heeft ook weer met de subsidie te maken die ze dan krijgen..

We zijn het hier ook echt niet eens trouwens hoor, ik vind het ook onzin, tuurlijk heeft dat beest wel gevoel.

Ik eet kipfilet trouwens nooit als een bonk filet. Dat verwerk ik ergens in of ik eet een poot of zo. Verder heb ik niet vaak te maken met kip uit de supermarkt. Of het ene stuk nou zoveel anders smaakt dan het andere kan ik je dus op die manier niet eens zeggen. Dan zou ik dat moeten uit proberen.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ik zou eerst de witlof opmaken, die blijft minder lang goed;)
    Met de rest kun je, met tomatenpuree of tomaten (heel rijpe verse of uit blik) een lekkere tomatensaus maken die je de ene dag op je pasta en de andere dag als basis op je pizza smeert.

Maar ik ben ook niet altijd zo handig hoor :), ik maak tegenwoordig maar lekker vaak heel erg gevulde soep, dat kan dan een keer met rijst (op z'n aziatisch) en een keer met brood, en wat er over is pureer ik met tomatenpuree tot tomatencremesoep. Of ik neem de helft van de soep met vooral groente en maak dat met tomatenpuree tot een pastasaus. Heb pas ontdekt dat dat lekker is in de oven met lasagnabladen (en niet te veel werk, ook heel belangrijk...)

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij eten ook veel soep,pasta,groente op ciabatta ed. Alleen als vriend vrij is en kleine niet naar school moet wil ik wat uitgebreider doen. Dan heb ik 3 pannen vies. Heb echt geen zin om 3uur in de keuken te staan met een vaatwasser die 2x moet draaien.

6. Kwekijzer

Hij wil er niet aan hoor, volgens hem kwam het zo ongeveer op hetzelfde neer, maar dat is onzin. Weet je wat ik vaak denk, boeren zijn best ok voor hun dieren zolang het hun geld niet raakt. Ik kan dat wel volgen, in onze situatie moeten er 2 gezinnen uit het bedrijf leven. Het is allemaal niet zo zwart wit. Ze werken op het bedrijf ook met iglo's en de kalveren krijgen melk van de koeien/moederkoe, op veel bedrijven krijgen ze poedermelk. Ze kiezen dus niet de gemakkelijkste weg. Als ik mijn man mag geloven zit je als je voor poedermelk kiest met veel meer ziekte. Ik geloof eigenlijk niet dat hij het ok zou vinden als dit om zijn koeien zou gaan. Maar ik denk dat dat dan ook weer samen hangt met meer ziekte waar hij dan mee te maken krijgt wat hij niet wil. Ziekte kost geld. Het werkt anders. Nou gaat de mijne met het boerenleven stoppen, hij heeft zich laten uitkopen. Boeren denken meer in getallen, dat is denk ik de conclusie je trekken kan. Al ben ik ervan overtuigd dat als ik voor de ogen van mijn man een koe zou afranselen, hij mij zou afranselen:p Grote mond, klein hartje.

Deel Deze Pagina