Ik denk er eerlijk gezegd ook niet aan als ik vlees koop En niet omdat dik harteloos ben of geen gevoel heb. Maar het stukje kip in de supermarkt is voor mij gewoon een stuk vlees en geen dier wat vrolijk ( of niet ) heeft rond gehuppeld Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik maar 2 of 3x per week vlees eet en niet eens voor de dieren maar ik ben geen vlees eter. Eet liever vis of gewoon groente zonder vlees.
Ga maar verder hoor,ik heb de tijd Nee ik draag zeker GEEN uggs en heb ook zeker GEEN donzen dekbed. Voor als het je nog verder interesseert,ik gebruik wel medicijnen want ook ik heb mijn grenzen. Ik zit trouwens in de WAO en heb weinig te besteden maar mijn dierenliefde is groter dus ik eet meer groente en vegetarisch. En kom niet aan met die onzin dat een plant ook leeft Ik ben het trouwens wel met je eens dat biologisch vlees betaalbaarder moet worden. Ook heb ik helaas mijn twijfels aan hoe 'biologisch' dat vlees is. Het is namelijk geen garantie
Ik vind het wel goed dat wakker dier zich er voor in zet, al vraag ik me af of het gaat helpen. Misschien dat mensen toch iets bewuster worden van wat ze kopen! Natuurlijk hebben wij mensen vlees nodig, dat vind ik zelf ook! Maar je kunt het nog wel op een respectvolle mannier verkrijgen! Wij zijn zo slim om ergens over na te kunnen denken, stop dan niet je kop in het zand als het om dierenleed gaat!
Het gaat me er helemaal niet om of je het wel of niet koopt. Dat je zegt dat het je geen zak interesseert of de dieren nou wel of niet goed worden behandelt uberhaupt daaruit trek ik mijn conclusies. Dat betekend dat je gewoon geen moer om dieren geeft. En het zegt wat mij betreft heel wat over mensen hoe ze met dieren omgaan, en of ze wel of niet met dieren kunnen meeleven. Als je geen bio vlees zou kopen, maar wel in zou zien dat onze manier van omgaan met dieren in de voedingsindustrie best heel erg is, dan zou ik er werkelijk niet eens wat van zeggen.
Ik vind het ook erg hoe sommige dieren worden behandeld maar ik zeg ook eerlijk dat r niet mijn vlees voor zou liggen. Laat me dan maar harteloos zijn.
Dit vind ik altijd zo´n onzin, hoe vaak eten jullie vlees vraag ik me dan af? Moet je echt het merendeel van de week vlees eten? Is een maaltijd zonder vlees geen fatsoenlijke maaltijd?
Ik vind het heel fijn dat de men hier in NL eindelijk eens bewust wordt van het dieren (on)welzijn. Ben blij met die reclameborden van st. Wakker Dier over plofkippen etc. Die dieren hebben echt geen leven gehad. Dat gaat mij wel aan het hart. Ik neem echt nooooit kiloknallers etc mee, ik kies de "tussenweg" die met het -ik kies bewust logo- zegmaar. Dat mensen hun ogen open gaan en zich bewust worden van dat dierenleed is al een flinke sprong vooruit!
Sorry ik zou nooit zonder mijn mcnuggets kunnen en agg die kïppies zijn toch al dood, als ik ze niet meer eet zijn ze nog voor niks gestorven ook. Das pas sneu -_-'
Dat is echt kortzichtig, want juist door dit gedrag komt er steeds meer vlees bij en wordt er nog meer weggegooid. Overigens heb je volgens mij maar 2x per week een stukje vlees nodig. De hoeveelheden die het westen consumeert is slecht voor de mens, dier en milieu. We hebben varkensflats en 250 miljoen kippen nodig. Wel eens afgevraagd, wat daar naast het dierenleed nog meer voor kapot moet gaan. En wat vinden jullie dan van onverdoofd gecastreerde biggen die worden gebruikt voor vleesproducten? Een grote mond over besnijden ( ben ik ook tegen hoor ), maar wel massaal biggetjes de ballen afhakken zonder verdoving. Ik kan zo ook nog even doorgaan. Maar zolang je vlees wil eten zonder erbij na te denk wat erin zit, waardoor het zo snel ik gegroeid en vol antibiotica, ga je gang. Maar denk aan de lange termijn, hoge zorgkosten, omdat je lijf vanbinnen kapot gaat aan die rotzooi!
Ja, sommige mensen hebben nou eenmaal niet de luxe om antibiotica vrij te eten. Daarom sta ik er ook maar niet bij stil waar het vandaan komt. Het klink idd misschien kortzichtig, maar als ik er bij nadenk eet ik nooit meer vlees. En wat ik al zei. Ze zijn toch al dood. En vlees blijft ook verkocht worden. Dus of ik dat stukje eet of niet. Het zal geen verschil maken.
Ja als iedereen zo denkt, zal het inderdaad geen verschil maken.. En luxe om antibioticavrij te eten? Consuminderen en je zult geld overhouden.
Moeten niet, maar ik vind het gewoon lekker en mijn vriend trouwens ook. Dusja, dan hou je toch weinig andere keus over dan gewoon uit de supermarkt en ja als het even kan een kiloknaller, want dat is toch voordeliger.
Ik ben een echte vleeseter, dus bij mij staat er dagelijks vlees op tafel. Niet omdat het moet, maar omdat het lekker is. Moet er niet aan denken om een dag zonder vlees te gaan. Wat iemand anders doet, moet diegene zelf weten.
Maar als je van vlees houdt, dan koop je toch echt vlees bij de slager oid. Want supermarkt vlees is geen lekker vlees. Veelal volgepropt met zooi en e-nummers.