ik vind het goed dat wakker dier zoiets wil regelen maar *wtf* de naam alleen al plofkip?!?! hoe willen mensen z''n campagne serieus nemen
Ik ben geen persoon die let op e-nummers e.d. Ik leef maar 1x en geniet er van. En als ik 5 jaar eerder dood ga omdat ik bepaalde e-nummers heb genuttigd dan zei het zo. Ik ga sowieso liever gezond dood op mijn 65ste dan dood op mijn 80ste terwijl je de laatste 25 jaar van je leven geen drol meer kon.
Kipnuggets zijn ook van plofkip volgensmij bij MC donalds. Nou ik eet ze graag, ahum.. Ben het wel eens dat slagers vlees echt lekker is en niet vergelijkbaar met supermarkt bende.
Serieus joh? Er bestaan toch zo enorm veel gerechten zonder vlees (en nee, geen vegetarische burgers of een uitgekookt stuk tofu).. of ben jij zo'n typetje: aardappels VLEES en groenten
Nee hoor, het hoeft geen aardappels, groente en vlees te zijn, maar wel iets waar vlees bij zit of in zit. Dus rijst moet met chicken tonight of goulash e.d. Patat met frikandellen e.d. (ja ik weet dat frikandellen bestaan uit koeieogen, hersenen e.d. maar het is o zo lekker Eigenlijk ben ik dus ook nog bewust bezig door het afval wat anders weg wordt gegooid op te eten )
Ik werd door de titel van dit bericht helemaal op het verkeerde been gezet. Ik dacht dat ze de verpakkingen gingen verstevigen omdat die ontploffende kippen steeds door de winkel vlogen. Ik koop dat soort vlees trouwens niet, ik vind het niet te eten, smakeloos en waterig. Als je eenmaal weet hoe echte kip smaakt, dan wil je dat niet meer. Ik eet liever 2 keer per week LEKKER vlees dan elke dag van die bagger.
Niet de luxe? Vervang eens een stuk vlees door een gekookt ei bijvoorbeeld. Scheelt echt al veel geld! Dat van ze zijn toch al dood is een beetje kortzichtig. Zoals Umm al zegt worden er telkens meer dieren aangeleverd omdat de vraag ernaar blijft.
Iedere dag vlees eten is ook helemaal niet nodig.. Als je 3-4 per week vlees eet, ipv dagelijks grote hompen, bespaar je geld om biologisch vlees te kopen. Daarnaast, alleen van het woord plofkip word ik al beroerd. Het stuk kipfilet dat je op je bord vind, is circa 6 weken oud. Ze worden volgestopt met rommel om zo snel mogelijk te groeien..Óók dat vind je terug in je bord.. Lijkt me niet gezond.
Met iedere dag vlees eten is op zich niks mis, maar dan wel 60-75 gram per dag. Meer is bijzonder ongezond... Vervang bijvoorbeeld 1 dag in de week vlees door een (biologisch) ei, en 1 dag door een vleesvervanger, dat scheelt al zoveel! En biologisch smaakt nog beter ook. DUs als je dan toch zo van je stukje vlees geniet, geniet dan nog meer .
Onvoorstelbaar dat er nog mensen zijn die voor de 'plofkip' zijn. Hoe kan je zo ongevoelig en hard zijn.. En de mensen die geen geld hebben voor biologisch vlees: dan eet je maar een paar dagen geen vlees toch? Je kan ook een ei eten of een vleesvervanger bijvoorbeeld. Je hoeft niet elke dag vlees te eten.
Jij vindt het ook geen probleem om een hond of een kat te eten? Ook een dier dat leeft tenslotte. (just wondering)
Ik weet niet hoor, maar gaat het er niet om dat de verpakking van het vlees misleidend was, in plaats van dat jij liever een plofkip eet? No offence, maar als je een plofkip verkoopt, moet je natuurlijk geen plaatjes erop zetten van vrolijke scharrelende kippen.. want zo hebben ze niet geleefd.
Plofkip en Zwaanse trouw - PiepVandaag.nl Faqt: Weten Begrijpen Verbazen | Unilever doet plofkip in de ban Gelukkig veel aandacht voor dit leed. Anno 2012 nog steeds deze praktijken is voor mij onbegrijpelijk. En ik koop bij de Hoogvliet biologische scharrelkip en dat is echt niet duur hoor.
Ja eigenlijk komt het daar op neer. Begrijp me niet verkeerd vind dierenleed afschuwelijk. Maar je kan er verder weinig aan doen en aangezien ik van vlees houd en geen biologisch vlees kan betalen. Tsja