Dan zit je niet heerlijk te lachen over opmerkingen over kip-nuggets terwijl een hoop leed erachter de waarheid is. Kippen die door de poten zakken,snavels die worden geknipt in een machine alleen is die machine net erg precies,bloedende dieren etc. Ben je een echte dierenvriend,dan lach je daar imo niet om. Dat je het koopt is 1,maar er nog smakelijk om lachen vind ik ongepast.
Een dierenvriend laat geen kippen op gebroken poten in een opeengepakte stal liggen. En liggen omdat ze niet eens kunnen staan vanwege het gewicht. Wat een harteloze reactie mn over nog meer zin hebben in kipnuggets ( waar 3% vlees in zit en de rest is hulpstoffen, korst en vet ). Vlees is luxe. Zo zou het moeten zijn, waarderen dat je het elke dag kan eten. Maar ook weer creatief met maaltijden omgaan, ipv hoofdbestanddeel : vlees. Eten is zoveel meer dan dat. En zeker zoveel meer dan verwerkt vlees vol met zooi, hormonen en antibiotica. En dan nog afvragen waarom kinderen soms zo vroeg geslachtsrijp zijn, waarom wij zo lang zijn, immuun zijn voor antibiotica waardoor ze zieker worden dan nodig e.d......
Nou als ik lees dat mensen het nodig vinden om bijna een pond vlees met z'n tweeën weg te kanen, wat veel en veel meer is dan nodig is en gezond is, dan denk ik dat dat nog wel meevalt met het niet kunnen betalen. Ik geef per week zelden meer uit dan een euro of 10 aan vlees. En dan koop ik vaak wat luxere soorten, als ik vaker stooflapjes of schenkel zou maken zou ik voordeliger uit zijn.
Als jullie geen poeha maken over echt dierenleed ga dan ook niet op je achterpoten als iemand zijn hond wegdoet omdat er niet goed over na is gedacht,dat staat dan in schril contrast.
Hoe weet je nou dat dit de waarheid is? Vanuit een filmpje? Zag laatst nog een docu over eieren. Er werden beelden getoont van zieke kippen in kleine hokjes etc.etc. Die boer was woedend! Zijn hokken waren allemaal volgens de normen die waren en zijn kippen gingen s'avonds zelfs allemaal op stok. De beelden die getoont waren, waren dus niet eens van hem, wat dus wel in de docu beweert wet. Smakelijk lachen om dierenleed, nee zeker niet. Maar ik heb door de jaren heen wel een hoop dingen met een korrel zout leren nemen, want mensen maken alles graag erger dan dat het is.
Doe ik ook niet, zou niet mijn keuze zijn. Mijn huisdieren zijn ook deel van mijn gezin. Maar op mijn achterste poten staan? Nop
Meer fantasie in je keuken, en ze zijn niet nodig. Ik vind de meeste vleesvervangers ook niet echt lekker. Al moet ik zeggen in een pittige saus proef ik geen verschil tussen plofkip, quorn of tivall. Maar dan had ik ook even goed gehakte champignons en gehakte groente kunnen gebruiken.
Of je wilt het goedpraten zodat je toch zonder gene elke dag vlees koopt wat niet op een normale manier verkregen is. Daarbij heb je het over afmetingen van hokjes etc. Daar zijn idd regels voor. Maar dat is dus bizar klein. 0.70cm breed voor een varken...Hoe breed is een varken? Dan begrijp je dus dat zo'n beest praktisch klem staat in een hok. En dat zijn dan de officiele regels.
Nou dat vind ik dus ook! Kan nooit ergens een maaltijdje halen met vlees omdat er dan een ontplofd dier in zit. En knakworstjes zijn ook zo lekker, maar een hel om biologisch te vinden. Ik doe het maar met de herinnering aan een lekker knakworstje momenteel. Wat betreft je eerste stukje: sommige mensen kiezen er voor om het eten van vlees belangrijker te vinden dan de welzijn van het dier. Ik denk zelf altijd, als ik zelf een dier zou zijn hoe zou ik dan behandeld willen worden.. maar niet iedereen is zo. Voor dierenvrienden moeilijk voor te stellen, maar het is een keuze die je maakt. Ik kies liever voor minder vlees, maar dat op een betere manier geproduceerd is. Een ander koopt liever het goedkoopste vlees en kijkt daarbij niet naar het dier. Is nu eenmaal zo, kunnen we niet anders dan accepteren eigenlijk. En hopen dat door bepaalde regels het kopen van biologisch vlees betaalbaarder en aantrekkelijker wordt voor het volk. Zodat er steeds meer dieren wat beter behandeld worden.
Lol dat zeg ik ook altijd voor de grap, maar dan is het weer hypocriet/krom/heel anders omdat dát een gezelschapsdier is
Ik heb het over een kip nu heh. En ja ik koop dat vlees, want ander vlees kan ik dus niet betalen en wij zijn nou eenmaal vleeseters. Is vlees in de aanbieding? Dan neem ik het mee, vries ik het in en eten het later lekker op. En trouwens, hoe weet jij zo zeker waar jouw biologische stukkie hamlap van een blij varkentje komt? Iedereen heeft het toch altijd maar over commerciele misleiding? Waarom zouden ze dat niet met vlees doen? Er zijn namelijk genoeg mensen die graag een paar euro meer betalen voor de stempel ''biologisch''...
Als ik de keuze heb koop ik mijn vlees ook afgeprijsd hoor, je zou wel gek zijn om teveel te betalen voor iets dat toch dezelfde dag in de pan gaat. Maar er zijn toch duizenden manieren om met weinig of geen vlees lekker en gezond te eten? En dan hou je geld over om jezelf vaker op een echt goede biefstuk te tracteren! Ik vind namelijk dierenleed erg, maar een belangrijke reden dat ik geen plofkip in mijn pan wil is dat het gewoon naar niks smaakt, of in elk geval niet naar kip. Het is substantie, meer niet, je kunt het qua smaak echt geen vlees meer noemen vind ik. Nou, dan eet ik liever minder vaak vlees dat echt lekker is, dan dat ik elke dag een hele lading van iets eet dat vult maar niet echt smaakt. Daarom hoef ik ook geen McDonaldsnuggets, die hebben maar weinig met kip te maken. Zouden ze ze van soja of lupine maken dan zou niemand het proeven.
En dan koop je anti-biotica met kip? Mijn vent werkt ook keihard,die werkt in een staalfabriek en werkt met bloedhete en hele zware machines. Die staat uren met stenen van 12kilo in zijn handen dus gerust dat die zwaar werkt. Maar wij eten 3x id week vlees en dan nog ergens door verwerkt. Nou die zit echt propvol hoor na een maaltijd.
O, maar je moest eens weten hoe gezellig kippen kunnen zijn! Mijn buurjochie knuffelde ze vroeger, en ze liepen hem de hele tijd achterna! En varkens, daar kun je echt mee lachen, die zijn me slim!