Ja, zo blijft hij ontsteking vrij mocht er een wondje ontstaan. En het is maar net waar je aan gewend ben. Ik geef mijn vent graag lekkere stevige maaltijden na een dag zweten. Als ik met 500 gram wortelen aankom zetten lacht hij me vierkant uit en hoef ik niet meer op een trouwerij te rekenen denkik.
jeetje wat ben jij wereldvreemd dan zeg.. Denk je dat mijn man uitgehongerd op de grond hier ligt naast me?
Klinkt gezellig. MAar goed,ik moet ook geen wortelen en al helemaal geen 500gram. Maar paprika,uitje,champignons,knoflook,basilicum,verse tomaat, wat pasta e wat geraspte kaas is heerlijk hoor.
Dan is jouw man sneller tevreden met minder. Ik zeg alleen dat ik mijn vent graag een goeie hollandse pot voorschotel. Niets meer niets minder. Heeft niks te maken met wereldvreemdheid. Heeft wat te maken met hoe het er in sommige gezinnen aantoe gaat. En kommop heh. Moraalridders...
Ja natuurlijk,hij werkt al zo weinig dus niet zeiken over eten he. Eerst ff beetje harder werken Je moet ze niet verwennen natuurlijk;P
Nee ik wil geen moraalridder zijn maar vind het altijd zo apart dat mensen denken dat zoals je zelf zegt 'een goeie hollandse pot' met een flink stuk vlees echt de enige maaltijd is waar men op kan teren. Mijn man eet ook veel (hij werkt 12/13 uur op een dag) maar denk wel op een hele andere manier.
Ja hier ook hoor...mn man wil gewoon vlees,die komt van de boerderij en is flinke stukken altijd gewend geweest, Ik probeer nu ook gewoon lekkere maaltijden te maken met een stukje vlees maar veelal gerechten waar wat vlees in verwerkt is zodat het wat goedkoper kan. Ik heb echt een huwelijkscrisis als er minder/geen vlees op tafel komt.We moeten het plots met een stuk minder doen en ik wil toch proberen om van minder toch iets lekkers te maken. Dan maar een plofkip die lekker gekruid is of zo.
Ik snap alleen echt niet dat alleen vlees je maag goed zou kunnen vullen. Een flink kazige maaltijd is toch ook goed vullend en zo is er nog meer. En anders vraag ik me af of je niet gewoon een hele grote maag hebt
Ik eet zelf graag kaas hoor, mozzerela, feta etc.etc. Maar mijn vent denkt er toch echt anders over. Die neemt naast zijn soepje, lekker een hamburger erbij. Ik een salade met feta.
Maar goed,ik ben dus pro biologisch/scharrel maar vind wel dat het goedkoper moet worden. Niet zo goedkoop als plofkip,dat kan nu eenmaal niet om het meer kost,maar wel iets goedkoper. Maar goed als het evenwicht van bio-industrie boerderijen en biologische boerderijen wat meer zou omslaan (dus meer biologische boerderijen) zal het ook goedkoper worden.
Ik eet veel stevige Hollandse pot. Maar dat betekent voor mij toch echt dat de bodem gelegd wordt door de aardappelen en een lekkere jus. En lekker veel groente. Vlees is versiering.
Ik bedenk vaak eerst of het aardappelen/rijst/pasta of brood word,dan wat voor soorten groenten erbij en dan pas of er eventueel vlees in moet.
Oooo dat doe ik ook hoor, maar vlees gaat er zoiezo bij hier. Watvoor vlees hangt alleen af watvoor groente wij eten.
Nou eten wij sowieso bijna nooit iets waar los vlees bij moet,bijna altijd zit het verwerkt. Maar goed eet in stampot rauwe andijvie doe ik er spekjes doorheen maar dan geen bonk vlees meer ernaast,dat vind ik dan onnodig. Krijg al genoeg vlees en vet binnen door de spekjes. Is overigens ook de enige maaltijd waar wel wat meer vlees doorheen gaat.
Ik heb een paar oude kookboeken van de huishoudschool zo uit de jaren 30 of 40 geërfd van een oude tante. Als je die recepten leest, dan komt er weinig vlees aan te pas hoor, ja, op de zondag en op feestdagen. En dat zijn de dingen die de meeste mensen aten. Nog niet zo heeeeel erg lang geleden. In tijden dat mensen wel veel meer lichamelijk werk deden...in de kookboeken staat dan ook dat het wel belangrijk is dat elke maaltijd voldoende vet bevat. En dat was meestal spekvet, dat gaf meteen ook smaak aan het eten. En de dingen die er in staan? Stevige gerechten, veel gerechten met bonen en erwten ook. Maaltijden die staan in je maag...
Ik vind spekjes door de stamppot lekker, maar eigenlijk vind ik jonge kaas er door gestampt nog veel lekkerder, dan krijg je van die mooie draadjes! Of komijnekaas, dat vind ik ook heel lekker in stamppot andijvie, of raapsteeltjes of rucola of sla. En nee, vlees er naast, dat vind ik niet echt combineren.