mooi,als ik chili con carne eet (op mijn eigen manier dan) dan kan ik de hele avond geen pap meer zeggen. Helaas lust mijn vent het niet,zeikerdje. Wat ik ook geregeld zonder vlees maak trouwens.
McDonald's dumpt leverancier na bewijs van dierenmishandeling - AD.nl Grappig dat je dit heel makkelijk via Google kan vinden, maar niemand het hier over heeft.
Applaus voor Mac-donalds. Ik heb ze trouwens enige tijd terug gemaild of het geen mogelijkheid is voor ze om over te gaan op scharrelvlees,goedkoop zijn ze niet zeg maar. Maar helaas pindakaas.
Ik koop trouwens wel mijn vlees bij Lidl. Heb me ooit laten vertellen dat de regels in duitsland strenger zijn, ook qua AB enzo. Tis wel zo dat de 600gr kipfilet van de lidl, ook zo goed als 600 gr blijft na het bakken.
Wat een vreemde redenatie?! Het ligt in de schappen omdat daar een afgepaste vraag naar is, het ligt er niet sowieso maar te wachten tot iemand het koopt. Een supermarkt zal snel failliet gaan als het deze werkwijze zou toepassen. Als er minder vraag is naar plofkip, zal er minder dierenleed zijn. Dat zou jou als dierenvriend wel aanspreken! Ik heb echt het idee dat jij niet weet hoe de consumptiemaatschappij werkt en hoe jij die zelf kan beinvloeden! Als alle mensen die nu zo denken, biologisch vlees gaan kopen, wordt het vanzelf goedkoper. Efficiency is jou kennelijk vreemd. Verbeter de wereld, begin bij jezelf! Je moet gewoon uitgaan van je eigen kracht. De opmerking dat het toch niets uitmaakt allemaal, daar kan ik niet tegen. Als iedereen zo zou denken, zouden we stilstaan. Niet afwachten wat een ander doet, maar gewoon zelf beginnen met de verandering. Wat jij trouwens zei over dat EHEC juist op biologische groente zit, klopt niet. Ja, het klopt dat EHEC in koeienpoep zit en dat biologische groente organisch word bemest, maar biologische groente mag alleen bemest worden met poep van biologisch gehouden dieren die geen ab krijgen, niet worden bijgevoed met dierlijke proteine en die gras en hooi zonder kunstmest en bestrijdingsmiddelen eten. EHEC wordt nauwelijks aangetroffen in de darmen van biologisch gehouden dieren.
Wij eten vanavond stamppot andijvie.. klinkt wel erg lekker.. Moet straks nog naar de lid zal eens kijken voor dat rundvlees. Nu koop ik .mijn vlees vaak op de markt en kip bij de poelier (ook op de markt) ik zou dolgraag biologisch vlees willen eten, maar mijn portomonee laat dat niet toe. hier wel elke sag vlees (gewoon hollandsche pot) behalve bij stamppot.. dan zit ik vol na de stamppot dus is vlees niet nodig
Staat op hun website. En hun varkensvlees heeft net als de Appie 1 ster qua diervriendelijkheid van de Dierenbescherming (en ze zijn toch wel goedkoper dan Appie en zeker even goed!)
Biologisch vlees is niet 2x zo duur als ander vlees. Dus je zou genoegen kunnen nemen met minder dan 4 ons vlees per dag. Of je houdt een vleesvrije dag, daar help je de aarde ook al goed mee. Als ik kipshoarma maak, wat mijn zoontje heel graag lust, dan gebruik ik 200 gram kipfilet. Met veel paprika en champignon erdoorheen vul ik daar 5 pita's mee.
Euh, een verschil Marnatman 'vroeger' bestonden er ook geen legbatterijen voor kippen. En 'vroeger' werden de kipjes die de jagers en verzamelaars op hun spit hadden niet vol gespoten met antibiotica. 'Vroeger' scharrelden die beesten de hele dag door het landschap totdat ze ten prooi vielen aan een van onze omnivore voorouders. Ik vind dat toch een wezenlijk verschil met hoe de kippen nu gehuisvest en mishandeld worden Laat mij maar lekker mijn scharrel- of biokipje kopen en eten. Dan kan ik 's nachts ten minste nog slapen En wij eten dus maar hooguit 1 x per week kip, want meer kan ik niet betalen. So be it! Overigens: als ik een plofkip in stukjes hak en bak, dan verdampt al dat water en blijft er veel minder van over in gewicht. Als ik dat met mijn biokipje doe, dan houd ik veeeeel meer kip over en het smaakt nog beter ook! Maar ja, als smaak je OOK niks kan schelen, dan moet je idd vooral plofkippen blijven eten
Eerst even melden dat ik niet alles gelezen heb, was een beetje veel . Daarna opbiechten dat wij vroeger ook véél vlees en ook wel eens kiloknallers aten. Wij aten toen denk ik wel 800 gr vlees met z'n drietjes (Milan maar een klein deel daarvan, mijn vriend en ik de rest). Mijn vriend is ook een echte vleeseter, het liefst eet 'ie elke dag vlees en dan het liefst ook vrij veel. Maar sinds 3 jaar is de knop hier wel om hoor! Wij eten sowieso alleen nog maar biologisch/scharrel-vlees en ook echt niet meer elke dag. En zeker niet meer zoveel als voorheen. Mijn vriend krijgt nog 1 dag in de week aardappels-vlees-groente, dan kook ik voor de kindjes en mijzelf vegetarisch (en gewoon echt lekker, niet met zo'n vleesvervanger uit de supermarkt!), 1 à 2 dagen in de week eten we met z'n alleen vegetarisch, 1 (à 2) dagen in de week eten we vis en de rest dus vlees (bio). Maar dan wel een stuk minder als voorheen, ik denk zo'n 300 gram met z'n 4en. En wij zijn allemaal écht grote eters, maar ik verwerk het vlees in een gerecht en daarbij doe ik dan heel veel groente en mijn vriend merkt niet eens dat we minder vlees hebben dan voorheen.
Ja, we hebben altijd worst van de groenteboer. maakt hij zelf en hartstikke biologisch.. Net zo duur als rookworst van unox en veel lekkerder.. net gekeken bij lidl maar het rundergehakt is niet te eten (wist niet dat het biologisch was, nooit opgevallen) ik probeer wel zo biologisch mogelijk te eten maar vaak lukt het niet omdat het vaak zo duur is.. In de zomer krijgen we trouwens bonen, wortelen etc. van mn ouders, uit de groentetuin..
Vreselijk die plofkippen. En die andere kiloknallers ook. Kijk voor de gein eens rond op internet hoe deze beesten moeten leven, en worden geslacht alleen omdat wij zo nodig goedkoop vlees, wat overigens nergens naar smaakt, willen eten. Wij kopen biologische kip, skal gecontroleerd, net zoals het varkensvlees trouwens. Dat smaakt zoveel beter en die beesten hebben tenminste een normaal leven gehad en komen buiten. Ook eten wij biologische eieren trouwens. Ik eet meer dan vijf keer per week ook gewoon vegetarisch...