Ik weet het niet meer

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinderella, 9 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Wij hebben 2 katten (kat en poes, 4 en 5 jaar).
    Zodra dat het lekker weer wordt gaan ze binnenplassen, eigenlijk alleen bij de voordeur, en ik weet bijna zeker dat het komt omdat ze niet naar buiten mogen, we wonen aan een drukke weg, dus vandaar.

Nu mag ik hetzelf nietmeer opruimen, maar het stinkt zo en trekt onder het zeil door.
    Ik wordt er een beetje moe van en weet neit meer wat ik moet doen.
    Het is elk jaar hetzelfde gezeik.

Wat zouden jullie doen??
    Alle tips zijn welkom :)

2. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Plas mag je toch wel opruimen? En als je handschoenen aan doet, dan kan je het iig zelf doen en hoef je nit te wachten op hulp.

Wel vreselijk balen, zeg!

3. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    je kan daar mischien iets van een handoek neerleggen met iets van een zijltje of vuilniszak eronder, als ze dan gepiest hebben kan je zo die handoek weghalen en in de was doen...
    succes ermee!

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Sorry het is niet leuk maar moest wel even lachen hoe je bovenstaande schreef...

Maar even serieus nu want het is idd heel irritant als katten dat doen. Heeft het misschien met de kattenbak te maken? Misschien vaker verschonen of die klep eraf (vinden ze soms ineens irritant, je weet vast hoe katten zijn met die nukken voor een periode).
    Mijn katten hebben het ook wel eens gedaan. Vooral de dikke kat van ons. hij vond zijn bak gewoon niet ok. Meneer wilde per se dat iedere dag alles eruit gehaald werd (ik deed dat om de dag).
    Die van mij doet het nu soms, maar dat is omdat er een andere kat binnenkomt, plast ie bij de deur/kattenluik.

Succes!

5. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    die van ons pikt t niet, als we andere vulling gebruiken.

6. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ik dacht dat ik dat niet op mocht ruimen?
    Het trekt onder het zeil door, en teon mijn vriend net het zeil omhoog haalde kwam er een lucht onder vandaan, kan nooit goed zijn.

Het ligt niet aan de bak, die is altijd schoon en de klep is eraf.
    Ze doen het echt alleen als het lekker weer is en de achterdeur weer opengaat.

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ehm mischien catreren of hoe noem je dat sterriliseren? Vroeger ook een kater gehad, die overal plaste heb toen bij de dokter z'n ballen er maar af laten halen. Sinds toen nergens meer last van gehad. Maar je moet dit natuurlijk wel willen he :rolleyes:

8. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ze zijn allebei al geholpen.

9. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    zet je de katten bak bij de deur neer waar ze pissen.
    en anders haal je er 1 bij
    mijn kat had het ook zij poepte naast de bak ja er gewoon naast o wat was ik dan weer eens lekker sjaggie als er mij weer een keutel aan zat te loeren!! :confused:
    maar ik heb de bak verplaatst en toen was het over gelukkig
    en nu heb ik er geen last meer van je kunt het proberen
    ps die van mij komen ook niet buiten!
    heb een pers en een gewone maar ben heel zuinig op ze ;)

kuzz anita

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hoi!

De kattebak verschonen wordt afgeraden tijdens de zwangerschap,
    dit heeft te maken met een bacterie in de ontlasting. Die bacterie komt met name voor bij jonge katjes.
    Als je handschoenen draagt is er dus niets aan de hand.

Zo is dat hetzelfde als met in de tuin werken, ik heb zelf geen katten, maar alle katten uit de buurt kiezen mijn tuin :rolleyes:
    Ik doe gewoon de tuin bijhouden met handschoenen aan.

Om de hele dag in de pislucht van katten te zitten tot het mannetje thuis komt lijkt me ook geen pretje :confused:

Succes.

Gr. Cellie.

11. Floor

Floor Actief lid

21 apr 2006
    355
    0
    0
    Je kan er inderdaad een tweede kattenbak bijkopen, en deze bij de deur zetten.
    Maak het overigens niet schoon met chloor e.d. want dat vinden katten heerlijk! Je kan het wel schoonmaken met odor guard. Dat doodt ook nog eens de bacteriën. Ik heb het zelf via internet besteld.
    Je zou ook een feliway stekker kunnen proberen of clomical (via de dierenarts).
    Een bezoekje aan de dierenarts om iets medisch uit te sluiten kan ook geen kwaad.
    Heb je misschien een mogelijkheid om een rennetje in de tuin te plaatsen zodat ze toch naar buiten kunnen? Of Misschien kan je ze aan een lijntje meenemen?

Succes ermee!

12. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Aan een lijntje gaat niet, want dan zit ik met de hond.
    En in het halletje kan ik geen kattebak wegzetten, dan blokkert ie de deur en de wcdeur.

Maar die lucht van kattenpis is toch ook heel erg slecht, want het slaat echt op je adem??

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee het heeft echt alleen te maken met de poep.

Ik heb bronchitis dus wel last van die ammoniak geur van de katten. maar voor je kindje kan dat geen kwaad.

14. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Jeetje wel heel vervelend allemaal zeg! Weet de dierenarts niet wat je kan doen?

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Vervelend zeg. Ik ken het, mijn katten deden het ook wel eens.
    Een paar tips: schone kattenbak, niet zomaar ander strooisel in de bak, klep/kap ervan af. Idd niet schoonmaken met chloor op de plekken waar ze pissen. En je kunt op de plek waar ze plassen sprayen met feliway.
    Zie link http://www.feliway.nl/feliway_nl.nsf/Page?OpenForm
    En 1 van mijn katten deed het vaak als hij een blaasontsteking had.
    Als je ziet dat hij het voor de deur doet op de bak zetten en heel erg op hem mopperen.
    Bij mij doen ze het gelukkig niet meer, maar werd er ook wel eens wanhopig van.

16. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Mijn katten deden dat vroeger ook. Pff ik moet er nu niet meer aan denken en ben wel blij dat ik ze toen heb weggedaan. Ik werd er gek van!.
    Die feli spray hielp niks bij ze, ook niet steriliseren, ook geen hormoon prikje wat je kon halen bij de dierenarts tegen het plassen.
    Dat ze toen weg waren en ik nieuw zeil in de kamer wou zetten zag het er niet uit!. Verschrikkelijk het was gewoon in het cement getrokken. Ik heb alles geprobeerd en kreeg het niet weg, ook die geur niet.

Heb er toen een rommelkamer van gemaakt.

Niet lang erna ben ik verhuisd maar wat een ellende kan het geven.

Die martin gaus of zijn collega schijnt er cursussen voor te geven. Kost per kat 250 gulden voor een heel weekend (toenertijd) nu weet ik niet hoeveel het is. Je zou kunnen informeren als je je katten echt wilt houden en je ze niet weg wilt doen.

17. Debby70

Debby70 Actief lid

22 dec 2005
    470
    0
    0
    Poeh heel erg vervelend zeg!
    Ik heb het ook wel is gehad,ik had een gemene aanpak :rolleyes: ik strooide een hele bus peper er op dat vinden ze niet lekker!Dat liet ik dan 2 tot 3 dagen liggen en besloop m iedere keer als ie naar dat plekje ging....neus erin en een tik op zn kont :)
    Het heeft bij mij geholpen,

Succes

18. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    javel gooien waar ze wel mogen plassen katten gaan daar altijd op af

groetjes talia

19. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Die van mij plasten op onze bank, ook zo'n lekker plekje... :(

Mijn dierenarts gaf me de raad voor een paar dagen zilverfolie op de bank te leggen, daar hebben ze een hekel aan. De folie heeft er ongeveer drie weken gelegen als we zelf niet op de bank zaten en het is nu over! Dus ik zou zeggen, eerst goed schoonmaken (ook oust helpt goed!) En dan zilverfolie neerleggen.

Ik hoop dat het snel verholpen is!

Succes....

Marian

20. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Die van ons deden het ook, we zijn er net na zeker vijf jaar vanaf.
    Hebben ook vanalles geprobeerd, maar bij ons gingen ze dan ook echt overal zitten :(
    Peper hielp bij ons ook redelijk, maar goed lag er geen peper meer gingen ze er zo weer plassen.
    Bij de dieren winkel kan je wat halen dat die dominerende lucht van het plassen weg haalt.

Ik weet niet of het daaraan gelegen heeft, maar sinds we een puppie in huis kregen hield het plassen ineens op.
    Heb nu nog wel dat het op een plek in huis ruikt, maar niet overal meer gelukkig, want van die lucht word je niet goed zeg.

Vond het ook erg vervelend als er visite kwam, en je kon het ruiken, je voelt je dan ook zo ongemakkelijk :(

Hoop voor je dat het snel over gaat.

Deel Deze Pagina