Wij zijn op zoek naar een maxicosi omdat we neit tevreden zijn over onze huidige mutsystoel, maar ik twijfel tussen de cabriofix en de pebble. Iemand enig idee wat nou precies de verschillen zijn?
Zover ik weet is het belangrijkste verschil dat de riempjes van de pebble 'uitsteken'. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, bij de cabriofix liggen ze zeg maar plat. Wij zijn uiteindelijk voor de cabriofix gegaan, want dat vond ik geen 50 euro waard (het verschil).
ow die pebble kende ik nog niet Dat is hetzelfde principe als de tobi. De riempjes staan dus open als je kindje er niet inzit en dus als je je kindje erin zet dan zit t nooit op de riempjes. Heel makkelijk dus. Ook de verkleiner ziet er stevig uit. Denk dat ik de pebble wel zou nemen!
De pebble heeft een "memory functie" als je de mc op je kinderwagen meeneemt hoef je de knopjes niet tegelijk in te drukken als je hem er af wilt halen. Ik heb de cabriofix gedaan, die vind ik schattiger
als je de nieuwe isofix base neemt om de maxi cosi op te bevestigen, dan kan je beide soorten gebruiken. later kun je weer een andere autostoel kopen die je dan weer op dezelfde isofix kan zetten xxxx elisa
De verschillen die ik weet: -vorm/ uiterlijk -pebble heeft een memory stand bij het afhalen van de mc van de kinderwagen -de schouderbandjes van de pebble blijven omhoog staan als je 'm los maakt -andere (hoofd) verkleiner -verkleiner onder het kontje (komt het kindje ietsje hogerop) -de pebble is duurder Wij hebben voor de pebble gekozen: vind 'm mooier!
Nog een kleine aanvulling: -Het zonnekapje zit achter een rubberen rand wat iets makkelijker in gebruik is als die van de cabriofix waar die achter een platic rand zit. -Pebble is smaller en lichter als de cabriofix. -Bekleding is makkelijker te verwijderen om te wassen.
hmm, lichter is wel prettig. Is de maat wel hetzelfde, dus zeg maar de lengte tot hoe lang een kindje er in kan? Onze dochter was namelijk lang en erg snel uit het mutsystoeltje gegroeid en ik verwacht dat deze dame ook weer lang gaat worden
Voor de lengte en het gewicht maakt het niet uit. Weet niet of je van plan bent om er een familyfix bij te nemen? Het voordeel daarvan kan zijn de ligstand op de base zodat als ze wat ouder zijn ze meer beenruimte krijgen in de auto.
Wij hebben net de pebbles gekocht... maar nu vertelden ze bij de prenatal dat deze niet op de easybase past, maar alleen op de familyfix (waar je isofix voor nodig hebt). In de handleiding staat volgens mij echter wel dat ie ook op de easybase kan. Weet iemand hier hoe dat zit?
Je kan de familyfix ook met gordels vastmaken. Kan dus wel gewoon. Het voordeel van de Peddle met familifix, is dat je dan daarna een opvolgstoel kan kopen die ook op de familyfix past.
Het nadeel van de peddle vind ik dat je hem niet met gordels vast kunt maken in de auto, maar op zo'n base moet. Op zich niet erg, maar wel lastig als je een keer met iemand anders weg moet, of iemand anders even oppast en kinderen van school moet halen waardoor de kleine mee moet in hun auto. Ik zou in ieder geval niet voor die paar maanden en die incidentele keren dat hij in een andere auto moet een extra base aanschaffen. Sterker nog, wij hebben de cabriofix en wij zetten hem gewoon met gordels vast. Heb er geen easy-base bij. En het zal niet zo zijn hoor, maar ik vind de cabriofix er een stuk sterker en veiliger uitzien op de een of andere manier.
ow dat is wel weer een groot nadeel dan, want een heel enkele keer, bijvoorbeeld als mn auto bij de garage staat zullen we ook mn man zn auto gebruiken en die heeft niet eens isofix
Ho, wacht, sorry, stop!!! Wij hebben toen ook gekeken naar die stoeltjes, maar nu zit ik volgens mij verkeerde info te verstrekken. Het is niet de pebble, maar de pearl (de opvolgstoel) die niet in de gordels vast kan. Excuus!
Klopt, de Pebble kan wel gewoon in de gordels zo gebruik ik 'm ook. Een vraagje: pebble heeft een memory stand bij het afhalen van de mc van de kinderwagen Hoe bedoel je dat? Ik heb adapters voor de Bugaboo en moet toch allebij de vierkante knopjes indrukken voor de mc eraf te halen. Of bedoel je dat niet?
Dat klopt niet, de family fix kan je niet vast maken met de gordels. Voor de familyFix moet je echt het Isofix systheem hebben. Als je geen Isofix hebt dan moet je de easybase2 aanschaffen daar kan dan weer de Pebble op, maar niet de opvolger de Pearl.
Oh, dat heb ik dan verkeerd begrepen... Wij hebben de easy fix en die kan ook gewoon met de gordels. (we hebben hem op beide, gordels en fix) Dacht dat voor de family fix hetzelfde gold.