Mutsy 4rider?? wel of niet??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sanjor, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden!

Heb de Mutsy 4rider gezien en uitgeprobeerd! Wat heerlijk zeg!!
    Iemand die hem ook heeft? Wil graag ervaringen weten of het idd wel zo goed ding is..
    In de winkel zeggen ze natuurlijk van wel.. Hij kost 600 euro:) Dus daar heb ik niks aan;)

Hoor het graag van jullie!

Thnx xxxx

2. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Hier al 3,5 jaar met plezier in gebruik (2 kids na elkaar).
    Ik gebruik hem in een stadse omgeving. Prima in winkels (korte wagen, kleine draaicirkel), een enkele keer wel te breed voor sommige paadjes of bij sommige supermarkten met smalle kassadoorgangen.
    Ik zou wel die met luchtbanden doen en een leren handgreep. Ik heb de foam handgreep, maar die is aan beide kanten zeker 5 cm naar beneden geschoven.
    Hij is opgevouwen wel wat groot. Ik moest altijd in mijn auto (Polo) de wielen er af halen, totdat ik erachter kwam dat ik hem ook rechtop er in kon zetten (hoedenplank er uit).

3. Tigrou

Tigrou Lid

15 apr 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik in mijn omgeving veel kapotte Mutsy's zie (worden gammel; klappen moeilijk in elkaar), heb ik voor een Teutonia gekozen, maar die kost 900 euro. Hij rijdt superlicht vergeleken met een Mutsy. Verder waren de redenen voor de Teutonia: de grote wielen (3-wieler), de handrem (optie), klapt heel makkelijk in elkaar, de mogelijkheid om zelf de kleuren te kiezen en dat hij helemaal compleet is met regenhoezen, voetenzak en maxi-cosi adapter.
    Mutsy zie je wel heel veel, dus er zullen toch ook wel mensen wél tevreden mee zijn.

4. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Wij gebruiken hem nu 4,5 maand en bevalt heel erg goed. Goed stevig, maar niet te zwaar. Ik kan hem met 1 hand duwen als ik de hond uit laat. Wij hebben die met luchtbanden en ben daar heel blij mee. Deze banden vangen heel veel schokken op. Er zijn nogal wat paden met ongelijke klinkers en zelfs met luchtbanden schud je kindje in de bak. Moet er niet aan denken dat ik foambanden had. Qua opvouwen is ie heel gemakkelijk, je moet het even doorhebben. Wij hebben er een maxi cosi bij dus moeten met adapters werken, maar dat vinden wij geen probleem ze zitten er zo op en af. ingevouwen is ie idd nog wel lang/groot. Wij hebben het geluk dat ie opgevouwen zo in z'n geheel in de kofferbak past (Renault Laguna SW), maar in kleinere auto's moet ie ook wel passen. De wielen pak je er heel gemakkelijk vanaf. Ook ideaal vind ik dat je kindje in de wandelwagen bijna helemaal plat kan liggen. En de grote boodschappentas natuurlijk, ideaal! Wij zijn er heel blij mee. Het kost even wat, maar er zijn er nog veel duurdere. Succes met je keuze. Oh ja wij hebben ook de foam en deze verschuift idd wat, maar een leren lijkt mij niet zo lekker vasthouden.

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Thnx meiden voor jullie reacties!
    Ik heb ze idd met rubbere handvaten gezien en met lederen..
    Maar ik dacht dat met lederen handvaten in de zomer misschien gaat afgeven?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Wij gebruiken onze Mutsy 4-rider alweer ruim 2,5 jaar intensief en hij is nog helemaal in orde. Ik vind het een prima wagen. Ze heeft alleen de voetenzak die erbij hoorde kapot getrapt, die rits kan niet zoveel hebben. Voor mijn zoontje heb ik een andere voetenzak gekocht, Wallaboo, verder niets te klagen.
    Volgens mij kwam hij vorig jaar nog als beste uit de test bij de consumentenbond.
    Wij hebben het leren handvat, die geeft niet af hoor in zomer.

7. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Hier ook een mutsy 4-rider!! Ben heel tevreden over deze wagen, gebruik em alle dagen met heel veel plezier :) Hier ook leren handvaten, maar deze geven niet af in de zomer. Het leek mij veel fijner dan altijd maar dat foam. Op mijn buggie heb ik foam handvaten en dat gaat na een tijdje zeer doen aan mijn handen, dus ik ben heel erg blij met mijn leer :p

8. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    hier ook erg tevreden, we gebruiken hem nu al 2 jaar en nu voor het tweede kind. We hebben ook de autostoel die erbij hoort, deze is volgens mij ook groter dan de maxicosi, en hebben die ook vrij lang kunnen gebruiken bij een groot kindje. Het enige nadeel vind ik van deze autostoel (en de wandelwagen) dat de bekleding erg warm is, ze voelen erg klef aan als je ze eruit haalt. Als oplossing heb ik een zomerhoes erom zitten.
    Ander nadeel van de wagen is dat hij best zwaar is met tillen maar dat is persoonlijk. De voordelen (die anderen ook al hebben genoemd) wegen zwaarder voor mij...

9. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben hem gister gekocht. Na lang twijfelen tussen de 4-rider en de slider. Uiteindelijk bleek de 4-rider toch makkelijker in de auto te passen dan de slider (wat we niet verwacht hadden...).

De luchtbanden rijden erg lekker, beter dan de schuimbanden. Wij hebben ook gekozen voor het leren handvat. Dat is minder kwetsbaar voor beschadigingen en wordt veel minder beïnvloed door zuurtegraad van je handen (heeft manlief vaak problemen mee, zachte plastics die hij regelmatig aanraakt verteren).

We hebben de bak in New red en de wandelinzet in Navy Cord (blauw-wit gestreept).

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wat voor auto hebben jullie als ik vragen mag?
    Wij zitten er nu mee dat we bang zijn dat de wagen niet in de auto past.. We hebben een Toyota Starlet 3 deurs;)
    Maar wil die kinderwagen zooo graag!!
    Helemaal verliefd erop hihihi

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Tip: koop de Teutonia in Duitsland (net over de grens zitten voldoende babywinkels) en je hebt hem voor de helft van het geld en meestal ook nog op voorraad. ;):)

12. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben er ook naar gekeken. We twijfelden tussen de Mura 4 en 4Rider. Lijken me allebei fijne mooie wagens. Maar omdat we toch beter gevoel (en smaak!!) hadden bij de mura, zijn we daarvoor gegaan!

Succes met de keuze!

13. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    heb ook even vraagje. Ik vind de 4 rider ook wel wat, maar als ik ze in de winkel zie of op plaatjes, lijkt het of de stan van het zitje zo hoog zit, dat het kindje niet goed kan zien, omdat die stang op gezichthoogte zit? Of lijkt dat maar zo, zeker de eerste tijd als ze erin zitten.
    En hoelang hebben ze bij jullie in de bak gelegen. In de gewone bak (niet die moderne)?

14. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    en wat ik me ook afvraag is hoe je het zitje in lighouding zet, is dat met knopjes indrukken aan de zijkanten, of met een band die je korten of langer kan maken. De 2e vind ik namelijk helemaal niks.

15. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    1e vraag kan ik geen antwoord op geven: hij is nog niet in gebruik, staat klaar met reiswieg.

2e vraag: met knopjes.

16. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    ALs je rechtvoor de zitgedeelte staat, dan hebje aan de linkerkant een knop zitten die je indrukt. Met je rechterhand druk je de rugleuning naar achteren.

Welke stang bedoel je in je eerdere post?
    Er is namelijk wel een beugel die je op de wagen kunt maken, die zit voor het kindje langs. Nee, deze is niet zo hoog dat het kindje niets zien kan. Je kunt m overigens ook wel eraf laten hoor.

17. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    ja, die stang bedoel ik. Ok, dan lijkt dat maar zo.
    Bedankt voor de antwoorden:)

18. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Mijn dochter heeft ruim een half jaar in de bak gelegen. Paste prima, evt wel langer, maar ze wilde niet meer plat liggen, dus de wandelwagen inzet er in ligstand opgezet.
    Ik snap wat je bedoelt met de beugel op het zitje. Wij hebben deze de eerste tijd er ook niet opgehad, al vond ze het heerlijk om daar haar beide voeten op te plaatsen!

Deel Deze Pagina