placenta voor en veel gerommel van baby onderin

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimenramon, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimenramon

12 mrt 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo moeders en moeders in spe

ik had even wat vraagjes over het geen dat ik bij deze zwangerschap de placenta voor heb zitten.
    ik ben dus nu in verwachting van ons 2e kindje en afgelopen maandag hadden we onze 20 weken echo waar eigenlijk al mijn vermoedens werden bevestigd.
    Kindje ligt erg diep in me bekken met het zware gevoel als gevolg en de reden dat ik het zo slecht voel komt omdat de placenta aan de voor kant zit.
    dus dat was op zich heel fijn om te horen en vooral dat t ook zo lekker eigenwijs was met de echo.
    maar nu komt t moet ik nu voorzichtiger zijn???
    daar die placenta nu dus aan de voorkant zit
    en dat gerommel onderin bij plasser word dat ook nog minder??? Voelt best vervelend.
    begrijp me niet verkeerd ben blij dat ik het voel maar soms niet erg prettig.
    wie heeft hier ervaring mee ????
    groetjes kim

2. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Ik had bij de eerste ook de placenta voor, bij de tweede achter en nu weer voor. Ik had al zo'n vermoeden omdat ik het ook meer onderin voel rommelen. Dus bij mij werd met bij de pret echo ook bevestigd.
    Je hoeft niet voorzichtiger te doen als anders dat is alleen als de placenta voor de uitgang ligt geloof ik.

En verder qua rommelen beneden bij de eerste werd dat niet minder, op een gegeven moment voel je het ook aan de zijkanten als het straks wat groter is.

3. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Hier precies hetzelfde, kan geen kwaad. Ons kindje ligt ook nog eens dubbelgevouwen, handjes en voetjes dus beneden, kan heel vervelend voelen ja, niets aan te doen!

4. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Dit is mijn tweede zwangerschap waarbij de placenta voor ligt, en daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het gerommel onderin kan inderdaad heel onprettig zijn, maar kleine meisje heeft daar ook langere tijd vertoeft, daarna is ze verder naar boven gaan liggen en had ik er weer minder last van. Naarmate ze groter werd kon ik haar duidelijk voelen aan de bovenkant en zijkant. En nu, ruim 34 wkn zwanger laat ze heel mijn buik bewegen, maar om echt een ruggetje, beentje, voetje, billen te voelen met mijn hand, moet ik toch aan de zijkant of bovenop mijn buik zijn

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb mijn placenta ook voor en voelde in begin (vanaf week 19) ook alleen heel laag wat gerommel en wat plopjes. De baby is gewoon nog niet sterk genoeg om door de laag van de placenta heen te schoppen. Nu ben ik 23 weken en ik voel intussen de baby ook rond mn navel schoppen. Je baarmoeder komt ook steeds hoger te liggen dus dat je de baby alleen nog onderin voelt kan ook daarmee te maken hebben.
    En voorzichtiger hoef je niet te zijn. Sterker nog, er zit een extra stootkussen tussen de buitenwereld en de baby. Niet dat je nu ineens een vechtsport kunt gaan doen.

Deel Deze Pagina