Ik weet niet hoe het heet, maar mijn moeder heeft dit ook, ik vind het heel mooi zo’n mengeling van kleuren! Met bv ander licht is het ook weer totaal anders, prachtig!
Even vragen aan de huisarts. Eventueel een oogarts naar laten kijken. Ik heb grijze ogen met bruine vlekjes erin. In de zomer komen er meer bruine vlekken in.
Mijn zoon heeft dit ook. In 1 oog twee bruine vlekjes. Er gebeurt daardoor precies zoals hierboven beschreven dat ze met elk licht weer een andere kleur hebben. Ik vind het super mooi!
Dat heeft mijn dochter ook in ieder licht is het weer anders, daarom vind ik het ook best moeilijk om nou met zekerheid te zeggen welke oogkleur ze heeft.
Ik heb het ook, de echte puntjes worden er met het jaar meer. Heb het ooit gevraagd bij de oogarts toen ik voor iets anders kwam en moest me er niet druk om maken zei deze
Dat is lastig ja. Bij mij zeggen mensen vaak dat mijn ogen blauw zijn in de winter en groen in de zomer. Maar het is dus lichtgrijs met bruine stippen
Beide irissen lijken wat gekleurd, dus dat is geen heterochromie. Dat is verschil tussen de twee ogen en gaat vaak gepaard met pupilgrootte verschil. Moedervlek lijkt me ook niet logisch in beide ogen tegelijk.
Mijn dochter heeft bruine ogen met een blauw vlakje (driehoek) in een van beide. Heel bijzonder ziet dat eruit. Valt niet enorm op maar je ziet het als je het weet wel goed.
Ik denk: gewoon een mooie speling van de natuur. In het andere oog zit ook wat bruin, dus ze zijn niet compleet verschillend of zo. Ogen kleuren met de leeftijd ook nog wel wat bij. Tot nu toe zijn alleen de ogen van mijn jongste echt grijs gebleven. De oudste heeft inmiddels echt wel bruine, de middelste meer groen.