Slaapzak...welke maat moet ik hebben?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wwndyy, Aug 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wwndyy

wwndyy Actief lid

Sep 15, 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Hallo,

Ons zoontje Levy is zondag 10 weken. Is inmiddels 60 cm.
    We schrokken ons kapot toen we zijn kamer binnen kwamen en hij met zijn hoofdje aan de andere kant op. Gelukkig had ie eerder al alles weg geschopt en lag hij er godzijdank nie onder.

Nu heb ik wel slaapzakken van verschillende maten. Ik heb ze vanaf maat 70 cm. Kan ik deze gebruiken?
    Het is de 1ste x dat ik slaapzakken gebruik. En wil t het liefst zo al toepassen. Zodat we vannacht rustig kunnen slapen.

Graag tips/adviezen enz

Groetjes,
    Wendy

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

kan wel maar let op de armsgaten dat die niet te groot zijn want anders kunnen de armpjes klem komen te zitten en natuurlijk het hoofdgat omdat anders het hoofdje erin kan verdwijnen, ik had ook een iets te groot slaapzakje die heb ik tussen het matras aan het voeteneind en het ledikantje ingestopt zo maak je hem kleiner.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Maat 70 kun je mijns insziens wel gebruiken zolang t maar niet te wijd rondom zn nek/ schouders zit zodat hij erin kan "zakken".
    Mijn zoontje is ook zo'n beweeglijk ding, zelfs met slaapzak! Maar hij ligt in ieder geval niet "bloot"!
    Succes!

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maat 70 gaat makkelijk! Tobe gaat al sinds ie 65 cm is in maat 90! En daar ploeft ie echt niet in hoor.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De hema heeft ook kleinere slaapzakjes in maat 56/62.

6. wwndyy

wwndyy Actief lid

Sep 15, 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    tnx voor jullie tips :D
    De hema is hier alleen nu niet open ;)
    mnaar tog bedanklt :D

groetjesss

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als je de slaapzak er lang vind, kun je ook de onderkant een stukje omvouwen. Sommige slaapzakjes hebben daar zelfs lusjes voor. Anders moet je zelf even wat steekjes erinzetten.
    Het zelfde eigenlijk met de hoofd en armgaten, als die wat groot zijn, kun je ze een stukje dichtnaaien.

Wij zijn ook rond die tijd begonnen met een slaapzak, en dat waren ook 70's.

8. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Wij doen de kleine in de slaapzak en maken dan met een schoenveter de slaapzak kleiner. Dus tot aan haar voeten, dan bij elkaar binden en dan een veter eromheen. Wel goed en stevig
    strikken!! (hier 2 dubbele knopen, krijgen het vaak zelf niet eens meer los, hihi)

Zie hier op het plaatje hoe ik het bedoel...

gr. shampoo

9. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier ook hema, maatje 68-80. Een zomerslaapzakje dus niet te dik.

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hebben ook een hema zomer slaapzakje maat 68-80. Deze gebruikt ze al een dikke maand (ze was toen nog maar +/- 58 cm).

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maat 70 is ECHT niet te lang hoor :(

Share This Page