Cadeau 1 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sara1988, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Het duurt nog even maar ik ben aan t rondkijken wat we onze dochter kunnen geven als ze over 2 maanden 1jaar wordt.
    Is een keukentje dan al te vroeg? Ik wil als de box met de tijd uit huis gaat op die plek een keukentje voor haar neerzetten, wanneer deden jullie de box uit huis?

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Vrienden van ons hebben hun dochter met 1 jaar de ikea keuken gegeven en vrienden gaven alle uitbreidingssets.
    Hun dochter kon wel al goed lopen met 1 jaar, dat zal wellicht nog verschil maken.

Ik heb voor mijn zoontje zijn 1e verjaardag ook iets gekocht "voor op de langere termijn" van visite kreeg hij al zoveel speelgoed dat ik het nuttiger vond iets te halen waar hij met 1,5 zeker plezier van heeft.

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Loopauto, babyschommel, blokkenstoof, boekjes, ringenpiramide

Ik zou keukentje doen voor 2 jaar als ze daar echt bewust mee kunnen spelen.

Nu is het enkel ontdekken

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier box al met 6mnd weg.
    Ze heeft interactieve muur gekregen erna op die plek.
    Keukentje heeft ze bij kinderdagverblijf als ze gaat speelt ze daar ook maar thuis vind ik het onnodig.
    Ik heb veel boeken gevraagd en gekregen.
    Wel grappig dat ze zeggen kind bij 1e verjaardag is alleen geïnteresseerd in inpakpapier ;) hier niet totaal geen interesse wel in de inhoud: boeken en creatieve/educatieve speelgoed.
    We kregen boeken oa:
    Atlas, op de boerderij flapjesboek, ik hou van jou, gewoon gek, grote elmer boek, grote kijk en zoekboek.
    Verder had ik ook wat ze zelf leest: rupsje, gruffalo, berenjacht, veel zoek/kijk boeken, prentenboeken met mooie illustraties.
    Ik ben totaal geen nijntje/woezel/dik etc boeken er zijn duizenden boeken die beter zijn in woord en beeld.

Qua speelgoed spelt ze nu en ik verwacht het tot 1.5 jaar of bij sommige zelfs tot 5-6 jaar spelen. Dat gaven we als cadeau gewoon veel kleine dingentjes:
    - tagram grimm
    - grimm grote puzzel
    - bouwtoren 4seizoenen janod
    - djeco magneten gekke dieren en op boerderij
    - grimms stapelblokken kabauterhuisje
    - houten autos
    - memory hout
    - puzzel 2 delig djeco
    - puzzel 3 delig djeco
    - kinetic zand
    - zand speelgoed
    - ring piramide had ze ook al lang maar blijft leuk
    - vormenstof. Nu weet ze al rondje en vierkantje
    - kleurpuzzel

Kijk vooral naar je kind waar hij aan toe is.
    Loopfiets hadden we al zo n houten daar rijd ze regelmatig door het huis. Maar is net te klein haar benen.
    Driewieler is leuk maar niet voor haar ze heeft het op kinderdagverblijf geprobeerd wel even leuk maar daarna klimt ze zo uit als je rijdt.

Succes met keuze

5. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Een loopauto, babyschommel heeft ze al, waarschijnlijk krijgt ze de driewieler die vanaf 10 maanden is ook al van opa en oma.
    Ik wil anders wachten met t keukentje tot Sinterklaas/kerst maar ik vind de keuken wel een erg groot cadeau voor Sint/kerst, omdat die zo prijzig is.

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier is de box dit weekend op zolder gezet.
    Voor zijn verjaardag heeft hij het volgende gekregen:
    - een grote speelmat (zo een schuimpuzzel) van 2 meter op 2 meter (grote hit)
    - Speeltafel Fisher Price - Echt een mega hit! Hij telefoneert zelf (erg grappig), speelt piano, etc.
    De tafel heeft ook verschillende "speelstanden", zoals leren-zingen-ABC-Engels. Zie foto hieronder
    - Verder ook het LeapFrog My Discovery House. Dat is ook een heel leuk ding, ook om mee te nemen op restaurant of in de auto.
    Op Youtube is er een video van, laat zien wat het allemaal doet. Het is ook wel in het Nederlands te verkrijgen. https://www.youtube.com/watch?v=ZkvSvPKRJxg

7. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben al (ja nu al haha) Smoby Hello Kitty XS - Glijbaan en een Smoby Driewieler Be Move - roze/wit gekocht. Deze waren beide scherp afgeprijsd en kon ik echt niet laten voorbij gaan want via Marktplaats waren ze zowat even duur en dan waren ze nog tweedehands geweest daar heb ik nu nieuwe van.

Oh ja en een schepzandbak 2-Dlg Roze voor maar €12,99 dit keer!

Ik wil als ze bijna 1 wordt ook bij Ikea 2 stoeltjes met een tafeltje kopen om deze in de woonkamer te zetten dat ze daar straks ook lekker op kan zitten en spelen.

8. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben haar een speelgoedkist gegeven.... Voor al het speelgoed wat ze kreeg:p.
    Mama heel blij met dit cadeau, opgeruimd staat netjes!

Verder een zandbak, fietsstoeltje, meegroeischommel, mooi armbandje (lovy)...

Keukentje geven wij denk ik bij 2jaar of voor sinterklaas/ kerst. Nu trekt ze alles alleen maar uit. Ontdekken doet ze wel in onze keuken;)

9. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Zal een keukentje of een houten poppenhuis al te vroeg zijn denken jullie?

10. Melief

Melief Niet meer actief

Ik wilde ook het Ikea keukentje geven maar onze dochter is erg klein voor haar leeftijd en komt maar een klein stukje boven het blad uit, we wachten dus maar tot december. Ze krijgt nu een houten poppenwagentje met een zacht popje :)

11. Nath88

Nath88 Niet meer actief

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier gekregen (alles in totaal van al het bezoek en onszelf): pukylino, fisher price speelhuisje met geluid, fisher price pop 'n push duw ding, auto die je bovenop induwt en dan gaat rijden, v-tech badzitje, v-tech zaklamp, lamaze speelpop, bestekje gegraveerd, chicco activity walker, boekjes.
    Kortom goed verwend!

13. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Onze uk heeft zaterdag haar party en van de meeste mensen krijgt ze een storting op haar spaarrekening, maar de mensen die wel wat geven gaan voor zwem- en strandbenodigheden (badpak, emmertjes, schepje, waterschelp, vlindertjes etc), loopkar en hobbelpaard, fietsje die verdere ontwikkelingsstappen heeft en wat woezel en pip spullen (eetset, blokken, videos). Van ons krijgt ze een nieuw setje kleding aan en heeft ze al een fietsstoel gehad, morgen gaan we voor haar verjaardag naar Blijdorp. Echt praktische dingen dus voor ons actieve meisje!
    We hebben niet echt heel veel speelgoed op haar verjaardagslijstje gezet, omdat ze nu nog volop aan het orienteren is tussen de spulletjes die ze nu in de speelgoedkist heeft zitten. Voor onze dochter zou een keukentje nu nog te vroeg komen, alles gaat haar mond in. Denk dat ik haar daar volgend misschien meer plezier mee kan doen

14. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hier zijn we er eindelijk uit. Van opa en oma krijgt hij een accu auto 12v lamborghini uitvoering :D te gaaf !!
    Van mijn oma ( dus Julian zijn overgrootmoeder ) krijgt hij een fotograaf die 2 uurtjes fotos komt maken op zijn eerste verjaardagsfeestje :) van ons krijgt hij een ballenbak en een v tech speeltafel.

En voor de rest afwachten wat hij nog meer gaat krijgen :)

Deel Deze Pagina