Hallo ladies!! Even een vraagje. Mijn 2e dochtertje van bijna 5 maanden doet echt vaag met slapen. Ik probeer die wakkertijden van een 5 maanden oude baby wat aan te houden van 2 uur. Maar dat werkt hier gewoon voor geen meter haha. Smorgens wel dan is ze 1,5 uur na wakker worden meestal moe. Maar daarna. 2 uur later leg ik haar in bedje. Nee hoor mevrouw zit gewoon te lachen enzo. Wel rode wangen. Hoe doen jullie dat? Gewoon een beetje verspreiden over de dag die 3 slaapjes? Want dit werkt gewoon niet. Moet straks m'n dochter van school halen om half 1 dus dan zal ze wel rond 12 uur in slaap vallen en is ze dus 3 uurtjes wakker geweest ongeveer.. Ze slaapt snachts toppie hoor! 12 tot 13 uur. Maar overdag haha. Maak me er niet zo druk over hoor maar hoe doen jullie dat?
Hier was m’n dochter op die leeftijd echt wle moe na 90 minuten. Als ik haar dan op tijd op bed legde was er niks aan de hand. Als ik haar later op bed legde ging ze nooit meer slapen. Ik zou dus echt eerder op bed leggen.
Niet teveel naar die tijden kijken, maar naar je dochterje. Lekker naar bed brengen als ze moe is. Als ik mijn zoontje te lang wakker houdt kan hij niet meer slapen met als gevolg een overprikkelde baby. Er zit nu nog steeds de ene keer meer tijd dan de andere keer tussen zijn slaapjes.
Ik had hier 2 hele verschillende kinderen en nu de 3e is weer anders trouwens, maar die is nog geen 5 maanden. De oudste moest ik pas op bed leggen als hij echt heel erg moe was en de middelste juist als ze nog gezellig was want na even poosje wakker liggen viel ze dan zelf rustig in slaap. Was ik te laat dan lukte het slapen vaak niet meer of veel moeizamer.