Vier (en een half) maand, slapen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Medith, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    Mijn jongste slaapt slecht. De nachten gaan wel goed (soms doorslapen, soms 2x bv, verschilt per nacht). Maar overdag slaapt ze in totaal niet meer dan een uurtje. Ze is vaak zo moe maar valt gewoon niet in slaap. Ze heeft toevallig net eventjes geslapen maar binnen het half uur is ze weer wakker; huilen, gillen, overstuur, en niet meer in slaap te krijgen.

Is dit herkenbaar en hoe gaan jullie hiermee om? wordt er soms zo moedeloos van :(

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Eerste wat ik denk misschien inbakeren? Kamer donkerder maken? op haar buikje leggen?

Vervelend is dat als ze overdag zo weinig slapen...

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Slaapt ze wel bij jou op schoot/arm of draagzak/doek?

Dan denk ik dat het gewoon mama honger is... Lekker aan toegeven zou ik zeggen. Slaapritme komt vanzelf

4. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    Ze sliep elke keer beneden maar het is hier natuurlijk licht dus ik probeer haar zvm boven te laten slapen. Maarja, als ze zo brult werkt dat niet want mijn zoontje slaapt ook nog een paar uur smiddags.

Beneden slaapt ze wel op haar buikje maar alleen als ik haar slapend wegleg, anders niet. En dan nog niet altijd. Inbakeren hebben we ook gedaan, hielp niet meer bijzonder veel.

Ze slaapt soms wel bij mij alleen is het gewoon niet haalbaar om, met drie kinderen, de hele dag met haar in mijn armen te lopen. Draagdoek/draagzak heb ik beide, maar eerlijk gezegd snak ik soms naar wat ruimte, letterlijk. We hebben al maanden van reflux e.d achter de rug en soms ben ik er echt moe van. Het is zo gezellig als ze zich goed voelt en uitgerust is, we hebben dan echt een ander kind (is een paar keer 'gelukt'). Maargoed, ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar. We draaien nu in zo'n vicieuze cirkel van vermoeidheid die ik niet doorbroken krijg.

Hoe slapen andere kindjes rond deze leeftijd? Leg je die gewoon wakker weg en vallen ze dan zoetjes in slaap? Of huilen ze nog eventjes?

5. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16
    hallo,

hier is dochterlief bijna 4 en halve maand. moet zeggen dat zei altijd goede slaper is geweest. kan haar om 20:00 ijn bed leggen en slaapt dan door tot 08:00 s;morgens. Wat bij mij hielp voor overdag was om haar na ander half uur gewoon in bed te leggen. ze was dan echt moe en viel na even paar prutteltjes in slaap. overdag slaapt ze maximaal 2 uur achter elkaar ongeveer en dan word ze weer wakker. Heb ook periode gehad dat ze niet wou slapen...doodmoe ben je op gegeven moment! gebruik je een slaapzakje? Ik doe dit namelijk en sindsdien slaapt ze als een roosje

6. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Poeh, herkenbaar! Mijn mannetje is nu toevallig ook 4,5 maand en hier is het precies zo. Was altijd al een slechte slaper. 's Nachts slaapt hij nu steeds beter, maar overdag is het drama. Idd ook max een uur over de hele dag verspreid, en als hij een slechte dag heeft slaapt hij de hele dag niet. En dan bijna de hele dag huilen omdat hij zo moe is. De draagdoek hielp in het begin maar nu ook niet meer.

Ik heb ook al alles geprobeerd incl de dingen hierboven. Ik heb de hulp van het cb ingeschakeld en zij komen nu regelmatig bij me kijken, wat hij doet, hoe hij reageert, wat voor signaleren hij afgeeft en hoe ik daarop reageer. Geven dan weer nieuwe tips en dan ga ik het weer proberen. Tot nu toe helpt het nog niet echt ;), maar misschien is dit iets wat jij ook kan proberen; bij iemand aan de bel trekken.

Ik herken het gevoel van moedeloosheid, en dan heb jij nog meerdere kinderen. Sterkte!

7. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    J. was ook onrustig in bed. we hebben hem tot 5,5 maand ingebakerd hielp hier erg goed!

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Wij hebben hier ook ingebakerd en dat hielp super! In het begin verzette ze zich alle 3 wel,maar na een paar keer ging het super en kon mama ook rusten. Heel vervelend,ik hoop dat je een oplossing vind en zeker omdat je zegt dat je nog andere kids heb.

9. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    Bedankt voor het meedenken :)
    Niandra, pittig he!

Ik ben sinds vandaag bezig met 'baby in een droomritme' van Stephanie Lampe. Durft nog niet te vroeg te juichen maar vandaag was echt een goede dag, echt heel fijn! :)

Deel Deze Pagina