Hallo, Graag wil ik jullie een vraag stellen over luiers. We hebben de merken pampers, lidl en kruidvat geprobeerd. Lidl was een drama, kruidvat werkt een beetje en pampers gaat vrijwel altijd goed. Helaas gaat het de laatste tijd ook mis met pampers. Hij heeft maat 4 en draagt overdag active fit en s nachts babydry. S nachts zijn we overgegaan (gisteren) op 4+ omdat z'n luiers te vol leken. Vannacht is hij gelukkig droog. Misschien is dit de oplossing. Overdag hebben we nog niet de juiste gevonden. Hebben jullie een oplossing? Misschien willen jullie ook voor de nacht meedenken. Vannacht ging het goed, maar ik weet niet of dit zo blijft. Gewoon uit voorzorg. Alvast bedankt!
In ieder geval een ruime romper aan, als het te strak zit lekt het sneller door. Dan wordt het vocht er als het ware uitgeperst . Ik gebruik voor 's nachts ook de active fit luiers, blijven droger dan de baby dry is mijn ervaring.
hier overdag op 5 van kruidvat en snachts een 6 van pampers. die gaat achterstevoren aan en dan gaat t goed. grote romper aan idd.
Inderdaad een ruime romper. Ik heb altijd kruidvat voor dl. Nu maat 4 met een romper hema stretch 86/92. Rekt veel mee!
Pampers gebruiken wij by gijs niet meer altijd lekte t door en dan vooral snachts. Voor hem heb ik nu de kruidvat 4+ maar de etos eigen merk bevalt hier ook zeer goed! Daarmee hebben we nooit dat t doorlekt
Hier eigenlijk altijd voor de nacht een maat groter dan overdag en dan echt een maat dus niet alleen de plus. 'S nachts doorlekken was hier steeds het teken voor een grotere maat. Gebruik baby dry voor de nacht en active fit voor overdag. Nu 5 en 6. En idd niet een te strakke romper en pyjama uit één stuk zodat niet de boord van het broekje op de buik drukt (hier een buikslapertje nl)
Wij gebruiken overdag active-fit en snachts baby-dry. Beide maat 4. Nooit problemen met doorlekken. Maar ik gebruik al vanaf de geboorte boxpakjes als pyjama. En dan de variant met drukknoopjes aan de voorkant!
Bedankt voor jullie reacties! J heeft eigenlijk een ruime romper aan, dus daar kan het wrs niet aan liggen. Etos luier heb ik nog niet gebruikt. Ik zal die eens proberen. Anabel: hoe bedoel je achterstevoren?
Mijn zoontje had ook n periode van veel plassen s nachts,maar dronk toen s avonds en s nachts nog. Hier bevallen ook de bumblies luiers goed, oa bij Coop, Emte en Pkus te koop. Krijgt je ventje nog een late voeding? Of misschien verschonen als jij naar bed gaat? Heb iemand weleens horen spreken over een extra inleg in de luier, nu weet ik niet of ze dan de inleggers bedoelen die je in wasbare luiers legt ( wasbare luiers schijnen ook weinig te lekken!) Of iets dergelijks als het allersimpelste maandverband zonder plastic zegmaar, wat op kraamverband lijkt...
2 Luiers over elkaar zou ik zeker niet doen? Heb je zelf wel eens 2 broeken aan gehad? Dat zit toch helemaal niet fijn?! En dat doe je dan bij je kind aan... Ik ben erg te spreken over kruitvat, etos lekte hier juist door. En een maat groter voor de nacht en ruime Romper,of geen Romper. Van pampers is baby dry de dikste dacht ik dus het beste voor de nacht
Hij krijgt om een uur of 20.00 de laatste voeding. 2 luiers lijkt me niet prettig. Nu moet ik zeggen dat hij afgelopen nacht ook droog was.