Huilen na een jaar PSZ

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 4catsandagirl, 4 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Mijn dochtertje van 3 ( ze wordt in feb 4jaar) gaat sinds 4 weken huilen als we haar naar de PSZ brengen daarvoor heeft ze dat nooit gedaan. Vandaag begon ze zelfs al thuis te huilen. Het is geen aanstellerij, ze heeft dikke tranen en is helemaal verdrietig. Ik vind het zo zielig. Mijn man wil haar nu eraf halen maar dat lijkt me geen goed idee. In december gaat ze oefenen voor de grote school en dan moet ze toch weer een klas in. Ik heb haar al gevraagd wat er is maar echt een duidelijk antwoord komt er niet. De leidsters denken dat het te maken heb dat ik in verwachting ben en dat ze daar toch aan het over nadenken is. Wie herkent dit? Of weet hoe ik het kan aanpakken, want met die hormonen van me kan ik er nu heel slecht tegen, ik moet er bijna zelf om huilen als ik haar zo zie. Laat ik haar niet merken hoor.
    Ik hoop dat het vanzelf allemaal weer overgaat.

2. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hoi,

Mijn zoon wordt in november 4 en heeft afgelopen weken ook moeilijke dagen gehad. Huilen en dan niet te troosten.... :cry:
    De leidster zei toen dat hij echt aan de basisschool toe is. Er zijn veel kinderen 4 jaar geworden en er zijn veel kleintjes bij gekomen en dat vond hij ook niet leuk. Zijn vriendjes zitten al in de klas waar hij nog niet heen mag. (het is het klaslokaal, naast de klas van mijn dochter, dus hij ziet ze elke dag !).

Wij hebben doorgezet en uitgelegd dat hij nog een paar keertjes moet en als hij 4 jaar is, hij echt naar zijn vriendjes mag op de basisschool. Hij blijft niet graag maar hij zet niet meer de boel op stelten !

Succes met alles, ook je zwangerschap !

Monique

3. MollyM

MollyM Bekend lid

Hier hetzelfde, maar dan met de kdv, zoontje wordt in jan 4 en is echt klaar voor school en wil niet meer naar de kdv. Gelukkig zat hij nog niet op de psz en daar gaat hij sinds kort 1 ochtend in de week naar toe om te wennen aan het gebouw en een paar kindjes uit die klas gaan ook gelijk naar school met hem. En dat vind hij helemaal geweldig (denkt dat dat al school is :) ), dus dat scheelt dan wel.

Ik heb het van meer mensen gehoord dat kindjes die bijna 4 zijn, wat lastiger worden en als ze een paar weken op school zitten is het weer over. Succes!

4. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    bedankt voor jullie antwoord. Ze is helemaal uit haar hum. Ze gaat nu zelfs huilen als we haar bij mijn ouders laten. En gisteren heeft ze heel het zwembad bij elkaar geschreeuwd omdat ze geen zin had in zwemles ( peuterzwemmen) Ze is ook erg verkouden nu en had pijn haar oortjes, gelukkig geen ontsteking volgens de huisarts. Hopelijk is ze snel weer de oude.

5. Mama van Maud

12 sep 2007
    92
    0
    0
    Zorgkundige
    Gelderland
    Wat sneu zeg.
    Ik zou je ook niet echt kunnen helpen, maar kan mij voorstellen dat dit vreselijk moeilijk is. Ik zou zo mee gaan huilen.

Misschien kun je haar wat uitleggen. Nog een paar maandjes tot haar verjaardag en dan mag ze naar de grote school. Maar nu moet ze nog oefenen op de PSZ dat ze naar school mag straks.

6. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Jee, ik hoop voor jou dat ze ook snel weer de oude is, 4catsandagirl!

Mijn zoontje wordt in december 4, gelukkig huilt hij niet zoals jouw dochter doet, maar aan hem kan ik ook heeeel goed merken dat hij klaar is om naar de basisschool te gaan. De kinderen op de psz zijn eigenlijk te klein en soms (eerlijk gezegd) heb ik het idee dat hij zich daar niet echt meer ontwikkelt. Hij heeft nieuwe prikkels nodig en stimulatie dat bij zijn leeftijd past.
    Je hebt vast niet zo veel aan mijn verhaal, maar zo te lezen hebben we hier allemaal kindjes van bijna 4, dus de herkenning is er wel in ieder geval!

Toch heel veel sterkte ermee, ik kan me voorstellen dat je hart breekt als ze zo verschrikkelijk verdrietig wordt!
    (En nog een fijne zwangerschap. ;) )

Liefs Jenna

Deel Deze Pagina