Noodkreet! Wie weet de oplossing?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door grietje, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn peuter van ruim 2,5 slaapt nog steeds erg slecht. Wie weet nog iets wat ik kan proberen?
    Vannacht is hij van 1.00u tot 4.00u wakker geweest, om 5.00u weer en om 6.00 uur er maar uit.
    Hij gaat snachts roepen en gillen en huilen. Hij is dan ook klaar wakker, en wil er uit.
    Laten huilen kan, maar hij valt er gewoon niet meer van in slaap. Het is steeds een kwartiertje stil en dan begint het weer.

We hebben dit al gedaan:

-osteophaat
    -paragnost
    -ander bed
    -zelfs andere kamer
    -bed andersom
    -vast avondritueel
    -laten huilen
    -elke 10min naar hem toe om te sussen
    -muziekje op zijn kamertje
    -geen prikkelende dingen voor het slapen gaan.

Nou ja eigenlijk alles wel. Als ik hem er snachts uit haal en bij ons leg is hij meteen stil. Hij valt ook dan niet snel in slaap maar is wel stil.
    Lichamelijk is alles ook wel zo`n beetje uitgesloten.

Zelf denk ik dat hij heel erg droomt. Herkent iemand dit? En wat doe je er aan?

Oja, hij gaat elke avond na zijn bad om 19.30u naar bed. Dit is geen enkel probleem en valt ook zonder mopperen in slaap. Pas vanaf uurtje of 23.00u begint het. (wisselt ook per nacht)

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    jeetje dat moet uitputtend zijn zowel voor hem als voor jullie!
    je heb al veel gedaan om hem te helpen misschien helpt sleepzzz voor hem kan je kopen bij de drogist.
    heb het zelf gebruikt voor me kleine man maar had hier geen effect maar ja ieder kind is anders.
    hier heeft t geholpen om hem later op de avond in bed te doen tussen 20.30/21.00 dan slaapt hij tot ongeveer 5.00 en kruipt dan bij mij in bed en snurkt rustig verder tot ergens tussen 8.30/10.00 (op vrije dagen dan he)
    blijft lastig en is niet de ideale oplossing maar zo komen we beide toch aan genoeg nachtrust.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Slaapt hij overdag nog?

4. In wat voor soort bedje slaapt hij?

5. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jou verhaal zou mijn moeder heel bekend in de oren klinken... Zo was ik ook als kind.. Zij heeft ook alles geprobeerd, maar niks hielp. Op een gegeven moment ook naar de dokter en wat bleek ik kon niet tegen een stofje wat bv in kaas zit.. Ik ben dus op "dieet" gegaan zodat ik dat niet meer binnen kreeg en sliep meteen als een roosje.. Uiteindelijk ben ik over de "allergie" heen gegroeid..

Als ik jou was zou ik dus toch nog eens naar de ha gaan en een allergie test laten doen..

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo heeft dit ook een periode gehad toen hij in die leeftijd zat. Ook vanaf ongeveer 23.00u was het drama tot de volgende ochtend. Kon de klokl er op gelijk zetten,,, Hier is het pas weer over gegaan toen hij 4,5 jaar was...;) Wij hadden ook van alles geprobeerd en gedaan, maar niks hielp. Ik hoop dat jullie wel een oplossing vinden en dat iemande DE gouden tip voor je heeft.

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    lastig zeg...
    Het enige wat ik nog niet in je lijstje terug lees en hier goed hielp is bij hem blijven zitten, maar negeren. Ik ging soms naast haar bedje zitten. Negeerde haar volledig als ze op stond of ging gillen ging ik er heen legde haar goed, en zei nee slapen. zonder echt contact te maken ging ik dan weer midden in de kamer zitten. Meestal werd ze dan na een kwarier ofzo wel rustiger en dan ging ik langzaam dichter bij de deur zitten. Soms kwam ze dan weer overeind of ging gillen dan begon ik van voor af aan. Uiteindelijk zat ik meestal max een half uurtje op haar kamer. Maar daarna sliep ze wel in.

Misschien heb je het al geprobeerd hoor.. Sterkte in ieder geval hopelijk komen jullie eruit !

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Bizzy; Sleepzz heb ik inderdaad geprobeerd, toen de fles op was nog steeds geen effect. Bij sommigen hoor je echt goeie resultaten!

Stroopie; Ik heb al vaker pogingen gedaan om hem overdag korter te laten slapen, en zelfs niet slapen. Resultaat dat ik met een oervervelend kind zit die savonds zo overprikkelt is dat het naar bed gaan een ramp is.
    Maar vandaag weer met nieuwe moed begonnen met hem ophouden. Hij zal dan toch een keer moe moeten worden.
    Ik ben zelf nog herstellende van de gevolgen van mijn laatste bevalling, en de baby heeft in het ziekenhuis gelegen, dus die middag slaap heb ik zelf eigenlijk hard nodig. Ik heb me voorgenomen het nu een week te gaan proberen.

Knuffelkonijn; hij slaapt sinds een jaar in een peuterbed.

Leo1984; Daar heb ik nog nooit van gehoord! Voor zover is hij nergens allergisch voor. Ga er toch eens achteraan! Bedankt!

Minyaweth; Tot 4,5! Mijn hemel hoe hou je het vol?

Kris8; Als ik bij hem ga zitten of liggen is het goed. Dan huilt hij niet. Maar ookal zit ik er een uur naast, hij valt niet in slaap. Als ik hem snachts toespreek is doet hij ook echt of hij me begrijpt en van plan is te gaan slapen. Vaak is het dan ook wel een kwartiertje stil.........en dan begint het weer.

9. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hij kan het trouwens wel, doorslapen. Om de zoveel tijd slaapt hij soms zomaar 5 nachten door tot een uur of 6. Dat is helemaal prima, vroeg maakt me niet uit.

Even om aan te geven hoe moe wij zijn:
    Wij slapen beneden en zoontje lag tussen ons in. Om half 5 was ik hem kwijt. Ik zag in de gang licht branden en ging kijken. Zat meneer voor de tv, alle lampen in de kamer aan.
    Ik vraag wat doe jij nou? Mama ook slaap uit?

We hebben dus niet eens gemerkt dat hij over ons heen is gekropen...

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

MIJN ZOON WOONT TOCH NIET BIJ JULLIE? oowwww dat is precies wat wij heeeeel lang hebben meegemaakt. nog steeds geen oplossing voor hoor. naja sinds we uit elkaar zijn slaapt mijn zoontje bij mij en dat gaat prima. hij wordt niet meer wakker. maar goed dat is een persoonlijke keuze. ik wist me ook geen raad meer enik was op zn zachts gezegd kapot. net als de jouwe werd hij stipt vanaf 23.00 wakker. ALTIJD
    hij droomde wel..de laatste keer dat hij in zijn eigen kamer sliep kwam hij huilend en bang naar mij toe om te vertellen dat hij de politie agent had opgegeten;)

11. lennylenn

wij hebben ook sleepzz geprobeerd maar het hielp niet helaas

12. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Lennylenn hem bij ons nemen is ook de meest eenvoudige oplossing inderdaad. Alleen heb ik ook nog een kleine baby bij ons op de kamer liggen die snachts een fles krijgt. Hij wordt daat echt wakker van en voor dat hij dan weer slaapt...
    Ook gaat de wekker van manlief elke dag om 6u, en dan wil hij er dus ook uit.
    Wat een gehannes he?

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Djayson heeft tot afgelopen november bar en bar slecht geslapen.. Eigenlijk precies zoals jij het beschrijft.. Uiteindelijk bij de kinderarts nog geprobeerd met Melatonime maar ook dat maakte niks uit.. Ineens ging hij doorslapen.. Wel zijn we naar de psycholoog geweest (dit was de stap na de melatonime) en zei vertelde dat hij in zijn baby en dreumes tijd veel heeft meegemaakt, waardoor hij toen veel vaker is geweest, dit kan dan echt een poos duren voordat ze een goed ritme hebben.
    Hier hielp laten huilen ed totaal niet, dus dat was het echt niet.. (als baby reflux, krampen, later continu keelontsteking enz enz) Nu slaapt hij eigenlijk elke nacht wel door! Oke die ene nacht in de maand tel ik niet mee :p

Ik zou je adviseren eens naar de huisarts te gaan, misschien gaan hij jou helpen..

14. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Grietjes, onze zoon is ook een slechte slaper. Hij wordt niet klaarwakker maar ligt nachtenlang te 'zingen' in bed; hij maakt dan een heel monotoon geluid en houdt dit gerust uren vol.

We hebben op een gegeven moment een groot gedeelte van de koemelk uitgebannen: geen gewone melk meer maar rijsmelk (soyamelk wil hij niet), geen gewone toetjes maar soyatoetjes (wil hij wel) en geen kaas meer. Sindsdien slaapt hij stukken rustiger; het is nu nog maar rond 23 uur en rond 3 uur dat hij begint te zingen en dan is hij na een aai over het hoofd weer tevreden.

Onze zoon had wel als baby koemelkallergie die zich uitte in eczeem. We dachten dat hij er overheen was, en dat is hij qua ezeem ook, maar dus niet qua onrust.

Wat hiervoor ook gezegd wordt zou dus best kunnen: dat hij allergisch is voor een bepaalde stof.

Sterkte, ik weet hoe ontzettend vermoeiend het is!!

15. lennylenn

oo ja dat is dan best wel lastig, de jongste heeft wel haar eigen kamer maar die grenst aan de mijne en je hoort haar heel duidelijk door de muren heen huilen. hij is er nu aan gewend en slaapt gewoon rustig verder. alleen tjsah de wekker van je man dat is dan wel weer lastiger als het om 06.00 afgaat en je zoon ook gelijk uit bed wilt. phoeee, ik denk ook niet adt het een optie is om dan tegen hem te zeggen van nee alleen papa gaat eruit wij blijven nog liggen?
    zou hij dat accepteren of zou hij dan boos worden en huilen waardoor de baby weer wakker wordt en je er alsnog uit moet?

16. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Over dat gewone melk is wel herkenbaar. Mijn oudste was als baby altijd in de nachten wakker. Zelfs als hij naast mij lag werd hij vaak wakker. Sinds hij geen gewone melk meer krijgt maar soyamelk slaapt hij de nachten door!

Misschien dus toch eens proberen de gewone melkproducten te laten staan?

Succes
    groetjes Ylona

17. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter laat hetzelfde zien als zij bepaalde voedingsmiddelen heeft gegeten waar ze gevoelig voor is! Hier zijn wij achter gekomen door hulp van Ed vd Voort uit Eindhoven. Door middel van bioresonantie. Klinkt allemaal erg vaag, maar wij hebben 8mnd een huilbaby gehad die binnen 2 wkn totaal veranderde in een rustige, vrolijke baby. Ook later periode gehad dat slapen weer een ramp was ook toen was er telkens een link met haar voeding! Als we dat schrapte hadden we binnen een paar dgn weer een goed slapend kind. Via huisarts werden wij niks wijzer. Zelfs een bloedtest toonde niks aan, hoewel dit dan ook niks uitsluit. Hopelijk veranderd jullie situatie snel, want het sloot je! Ik heb ook weleens gedacht haar middagdutje te scrappen maar dat was ook geen oplossing. Ze is nu 2 en heeft haar slaap nog hard nodig. Slaapt overdag 2 tot 4uur en s avonds 12uur totaal gemiddeld.

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zijn kamer warmer maken!

19. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Het is ongelooflijk maar waar...net op het punt dat ik zeker weet dat ik het niet meer trek....slaapt hij door!?!
    Gister hem de hele dag opgehouden, lekker veel buiten, en om half 7 wilkde hij zelf graag naar bed. Pas om half 7 vanmorgen meldde hij zich!
    Vandaag dus ook weer opgehouden en hij lag er 7u in, nu afwachten wat er gebeurt vannacht!

Als het wel weer mis gaat ga ik me inderdaad eens verdiepen in voedsel allergien. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

Belize hij doet dit het hele jaar door, ook als het snikheet is. Zijn kamertje is nu snachts zon 18 graden.

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zijn kamer moet ook niet snikheet zijn natuurlijk in de zomer!

maar goed, hij sliep eindelijk door!geweldig!

Deel Deze Pagina