Rode vlekjes die bultjes worden, wie herkent dit?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door malka, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Hoop dat iemand dit herkent...

Amber kreeg vorige week ineens rode vlekjes in haar gezicht, op haar armen en haar benen. Niet heel veel, op elk gedeelte 3 of 4. We waren op vakantie dus eerst dachten we muggenbulten. Maar ja, het waren geen bulten, alleen ronde rode vlekjes. Na een week werden de vlekjes minder roos en nu zijn het dus bultjes geworden. Ze is er verder niet ziek van en heeft er verder geen last van. Is dit iets van de vijfde ziekte of zo? Wie herkent dit?

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ja hier ook!
    Vlak na zijn verjaardag kreeg hij rode vlekken. Wij dachten eerst ook aan muggenbulten. Het was alleen op zijn wangen en op zijn handen namelijk. Toen werd het erger en kreeg hij het ook op zijn bovenbenen en armen. We zijn toen naar de HA geweest en die zei dat het waterwratjes waren.
    Ik geloofde het niet dus toen ben ik na de vakantie teruggegaan naar de HA en nu wordt er gesproken over een soort schimmelinfectie.
    Het is in ieder geval een maand later nog niet weg. Ik zou er in ieder geval mee naar de HA gaan.
    Succes!

3. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Ik ga morgen gelijk de ha bellen, ben benieuwd...

4. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Kon vanmiddag terecht en hij zegt een milde vorm van de waterpokken! Nou, daar komen we dan genadig vanaf!!!

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Nou inderdaad, dan heb je geluk.
    Ik wilde net mijn verhaal posten, want ook wij hebben te maken met 'gekke' bultjes. We dachten eerst dat het muggenbultjes waren (5 op haar wenkbrauw), maar nu lijken het allemaal korstjes met een gaatje erin. 't is knalrood. 't zit er ook al ruim een week. Geen idee wat het is, maar ik voel me ook wel bezwaard om er mee naar een huisarts te gaan. Ze lijkt er geen last van te hebben.

6. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    dat klinkt ook als milde waterpokken eigenlijk.

7. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Klinkt idd hetzelfde als wat wij hebben. Ik zou dan toch even naar de Ha gaan, je wilt toch weten of je kind het heeft gehad, toch?

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als het mild is dan kan het nog een keer terug komen zeggen ze!nog niet echt vanaf dus...sorrie.

9. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Heb ik gevraagd aan de huisarts, maar die zei wel dat ik er nu vanaf was. Volgens mij is het alleen zo bij kindjes onder de 1 jaar.

Deel Deze Pagina