Hallo allemaal! Sorry, ik moet even m'n verhaal kwijt; vind het zo zielig voor ons meisje! Sinds vrijdag huilt ze hard na elke voeding (ik geef BV), alleen als we haar rechtop houden is het minder. Nu vanmorgen naar het CB geweest en daar dachten ze aan reflux. De hele nacht en vandaag de hele dag huilt ze al, vind het zo zielig! Zo gauw we haar neerleggen begint ze te huilen; bedje staat al omhoog, laten haar een poos rechtop zitten na de voeding, ze valt dan vaak in slaap. Leggen we haar in bedje, dan begint ze weer te huilen. Ze slikt heel veel! Naar mijn idee is ze ook helemaal op, ze is nu al ruim 16 wakker! Moet morgen naar de huisarts! Nu ben ik heel bang dat ik medicatie krijg, wat niet helpt! En dat we zo in die vicieuze cirkel terechtkomen. Nu heb ik ook van Johannesbroodpitmeel gehoord! Weet niet of dit bij reflux van BV toe te passen is? En helpt dit bij reflux? Het is zo dat ons meisje niet met boogjes spuugt, maar ze slikt dus heel veel.
Hoi hoi, Alds je kindje verborgen reflux heeft (veel lsikken aar niet spugen, heeft mijn dochter ook) dan is het stadium voor medicatie idd JBPM. je kan dat nutriton van nutrilon kopen of pure JPBM van natufood. Daar mak je een papje van en je geeft een paar lepeltje voor het voeden en een paar lepeltjes erna. Dat zorgt dat het beter in de maag blijft zitten en er minder voeding terugkomt. (je kan ook kolven en met JBPM mengen maar dat lijkt me echt ene gedoe) Maar als ze er al heel erg last van heeft dan kan de HA ook kiezen voor medicatie. Meestal begin je dan met zantac (vies goedje maar na een paar dagen zijn ze eraan gewend). Dit is de mildste van de medicatie. Bij niet iedereen slaat dit aan dus soms na een paar weken wordt overgestapt naar Losec of nexium, dat is wat heftiger. Soms wordt naast de zuurrremmers (want dat is wat bovenstaande zijn) ook wel motillium gegeven, dat is een goedje wat zorgt voor een snellere maagledeging maar sommige kindjes krijgen daar erge krampjes van (zoals mijn dochtertje). Als ze nu al veel last heeft wil ik je adviseren om haar de komende weken veel bij je te houden (als je daar de enrgie voor hebt, want een ziek kindje is slopend). Bijvoorbeeld in een draagdoek, lekker rechtop en heel veel bij mama. In ieder geval totdat haar slokdarm wat gekalmeerd is. wat ook goed werkt bij veel reflux kindjes is inbakeren met bv een pacco (echt inbakeren) of een puckababy. Heel verhaal maar hoop dat je er wat aan hebt....Als ze reflux heeft. Succes morgen bij de HA
Mijn dochter had dit ook (verborgen reflux), en het kwam bij mij zelfs door de BV. Mijn melk stroomde heel hard en mijn meisje was/is heel gulzig, die combi zorgde dat de melk naar binnen spoot bij haar en ze daar gewoon last van kreeg. Verslikken, steeds loslaten aan de borst, na de eerste slok keihard het hoofd naar achter trekken en huilen, en niet willen liggen, veel huilen, krijsen, slikken, schraapgeluidjes met de keel maken, kleine beetjes spugen en zuur uit de mond ruiken) Ik ben overgegaan op flesvoeding (want Johannesbroodpitmeel is niet te mengen met moedermelk en dat papje vooraf geven lukte hier niet, ze wilde dat niet eten) en dat was echt een heel verschil. Ze heeft ook medicatie gehad, tot ze 7 maanden oud was. Maar met medicatie en ingedikte flesvoeding kreeg ik een heel ander meisje terug... Ik kreeg de medicatie van de kinderarts. Ik ben met 5 weken oud bij de huisarts terecht gekomen en na lang aandringen kreeg ik doorverwijzing naar de kinderarts en met 7 weken oud ongeveer kreeg ze medicatie...