Oudste dochter, volgende week 4 jaar moet logepodie volgen. Vandaag een logopediste gebeld en die zei werken voor groep 1 en 2 alleen onder schooltijd. Is ong 20 min rijden. Vind dit raar maar want ze mist dan best wat omdat t wekelijks is en behandeling 30min Wie heeft ook logepodie en hoe geregeld
Helaas op een 'gewone' school is het vaak onder schooltijd, als je geluk hebt werkt je logopediste ook op woensdag of vrijdag middag wanneer kleuters vaak vrij zijn (afhankelijk van school) Maar meestal is het idd onder schooltijd, en krijgen ze daar gewoon voor vrij......Je kunt aan de juf vragen welke tijd het beste is.
Wo middag geen optie ivm beide werken. Wil eigenlijk ronf 17-1730 dan hoef ik jongste niet mee te nemen. Als t om 830 zou kunnen is oudste pas om zujn vroegst 915 op school en dat wekelijks en jongste moet mee Denk laat een logopediste anders op school komen als er zoveel vraag bij de kleuters is
Hier gaat de 2ling nooit onder schooltijd........... Maar nou hebben we hier in groep 1 en 2 vrij op de donderdagmiddag.
tsjah..daar is geen budget voor he..dan moet je bij de regering zijn..... Mijn dochter zit op speciaal onderwijs en daar is het 'gelukkig' wel....maar als ze idd naar een 'gewone' school zou gaan dan zou dat allemaal buiten schooltijd moeten. De logopediste hier werkt vaak maar tot 17.00...dus als je rond die tijd wilt snap ik wel idd dat dat niet gaat lukken. Misschien heeft ze een keer avond spreekuur? (al zal dat ook wel zo vol zitten) Ik hoop dat je een oplossing vind, mogelijk een andere logopediste dichterbij? Hier zitten er in het dorp en ik was een stad verder..maar als ze nog zou moeten gaan had ik gewoon overgestapt ondanks dat die in de stad bij het revalidatie centrum hoort waar alyssa loopt. Je mag gewoon over stappen hoor...net als fysiotherapeut enz. succes met oplossing vinden, hopelijk heeft iemand hier nog tips.
Ze willen alleen onder schooltijsd werken voor groep 1-2 . Ze werken van 830-18 uur dus zou 1730 nog kunnen maar ze willen dat niet Ik wil jongste niet meenemen want oudste is dan afgeleid. Oudste gaat naar gewoon onderwijs Maar kijken buiten t dorp
vaak moeten kindjes ook alleen naar binnen bij de logo hoor...is beter voor ze. dus afleiding van de jongste zul je dan niet hebben. Willen alleen onder schooltijd? Dat vind ik wel een vreemde.....hier kon het gewoon na schooltijd. Ligt dan echt aan je logopedisten....... Succes met zoeken! hopelijk vind je iets wat beter werkt voor jullie.
Hey, Ik heb ff bij ons in de stad gezocht op logopedist, en dan gekeken naar openingstijden enz...bij bijna allemaal kun je op afspraak terecht wanneer het u uit komt... zie maar : Algemene informatie En dat is bij bijna allemaal, er zat er idd een bij (die ik zo snel op kon zoeken) die aangaf alleen op schooltijden te werken..dus misschien verschilt het idd per logopedie praktijk.
Hier kwam het ook wel voor dat we onder schooltijd gingen. Zoveel missen ze niet (maar is hier 5 minuten lopen). Kinderen in hogere klassen gingen na schooltijd, omdat die wel meer missen.. Alleen op sommige dagen waren en wel specifieke dingen, zoals taalkring in de klas. Dan deed ik het niet, maar eind van de middag was bijna nooit een probleem.. Zij kon ook niet meer kinderen aannemen voor na schooltijd, omdat ze al vol zat. Misschien is dat het probleem? Dat ze alleen nog plek overdag had?
Toen ik stage liep in groep 1 en 2 ging ik als stagiaire met de kinderen naar logopedie. Is dat geen optie die je aan kan kaarten op school? Als er stagiaires zijn natuurlijk Is overigens als wel een aantal jaar geleden, dus geen idee of dat nu nig mogelijk is, maar wie weet?!
Hier is het ook onder schooltijd...ik spreek altijd aan het begin van de dag half9/9 uur af of aan het einde van de dag, dan mist ze maar steeds een half uurtje.
hier ook mn 4jarige die naar logopedie gaat. hebben om 15u afspraak en school is tot 15.30. dus dan mist hij het laatste uurtje. heb om de week gedaan want elke week dat uurtje missen vond ik ook niet fijn. het is toch het afsluiten van de dag, alles met de klas doornemen. en dat mist hij dan en word halvewege de klas uit getrokken. ik vind het persoonlijk ook helemaal niks en zit/zat er dan ook over na te denken om te stoppen met logopedie. ik vind school heel belangrijk en heb het idee dat hij op school net zo veel (dan niet meer) mee krijgt dan bij logopedie
Dat het alleen onder schooltijd is, is puur iets van deze logopediste zelf. Mijn zoon gaat 2x per week, op woensdag en vrijdagmiddag. Voorheen ging hij vrijdags om 11 uur. In eerste instantie was een ander tijdstip niet mogelijk. Ik heb echter aan gegeven dat ik niet wilde dat hij iedere week 1,5 uur van school moest missen. Als het echt niet buiten schooltijd kan, zou ik kijken voor een andere logopedist.
Bij kleuters is het misschien anders, maar zeker vanaf groep 3 vind ik het niet wenselijk dat kinderen onder schooltijd naar logopedie, fysiotherapie, tandarts of huisarts gaan. Op de school waar ik lesgeef is het ook niet toegestaan. Tenzij er sprake is van overmacht. Ze zitten maar 5,5 uur per dag op school (op een lange dag). Het lijkt me dat je toch wel een ander moment of een andere logopediste moet kunnen vinden. Het idee van stagiaires die leerlingen naar de logopedie brengen vind ik een zeer vreemd verhaal...
Mijn oudste dochter gaat ook naar logopedie, op zaterdagochtend. De school heeft aangegeven dat zij het liever buiten schooltijd willen voor het kind. Na school is ze vaak te moe of wil ze afspreken dus een logopediste gevonden die om deze redenen op zaterdag werkt