Wij wonen ongeveer 8 minuten lopen van school vandaan. Het lijkt misschien veel, maar het is goed te doen. Daarbij krijg je gelijk even frisse lucht binnen! Helemaal gezond dus. Mijn jongste zoontje is wat lui aangelegd. Lopen wilt hij niet, fietsen wilt hij niet. Nee het liefst met de auto! Hij gaat onderweg stil staan en tegen me schreeuwen. :x Neem ik zijn step mee of fiets, moet ik het weer dragen pfffff Nu heb ik zelf geen rijbewijs maar mijn partner wel. Dus bij mij is het vaak lopen. En dit komt maar 2x per week voor, omdat ik hem niet altijd kan halen ivm werk. Dus heeft meneer het geluk dat opa hem wel brengt met de auto. Mijn buurvrouw en tevens beste vriendin heeft wel een auto, maar zij loopt ook regelmatig gewoon heen en weer. En lopen we samen met haar en haar kindjes, kan hij SPONTAAN lopen!!!! Sommige mensen vinden het "ver" lopen.... Maar ik vind het wel mee vallen hoor. Wel ben ik voor een scooter aan het kijken zodat we op die manier heen en weer kunnen. Al lijk ik wel gek.... omdat meneer lopen niet tof vind, koopt mama wel een scooter.... Doen jullie kindjes ook zo slecht luisteren? van school naar huis?
een scooter kopen omdat je kindje het niet leuk vind om 8min te lopen... Ik zou daar echt niet aan beginnen je geeft zelf aan dat hij gewoon meeloopt als er andere meelopen... Gewoon doorzetten hoor onze dochter wil sommige dingen ook niet maar ze kan niet alleen doen wat ze leuk vind.
Hier moeten we straks (en nu al naar psz) 12 minuten lope. Maar we lopen ook weleens naar het centrum, 30 minuten heen en 30 minuten terug plus de tijd in het centrum. Ben altijd al veel met hem gaan lopen en dat gaat harstikke goed. Kun je niet afspreken heen lopent en op de terugweg neem je zijn step mee of fiets zodat jullie snelle terug zijn.
Heen weg is vaak met de auto omdat mijn partner hem dan brengt naar de BSO. Dus vaak is het maar 1x op een dag terug lopen. Ik neem zijn fiets en step weleens mee, maar 9 van de 10 keer kan ik dat ding tillen omdat meneer geen zin heeft om te fietsen of te steppen..... Zucht...... Zo te lezen is mijn zoon dus echt een luie donder haha Maar ik hou wel van hem hoor. Maar hoe vinden de mensen het in jullie omgeving? Zeuren ze niet van : Zou je niet eens je rijbewijs gaan halen? Is wat makkelijker!
Ik heb mijn rijbewijs:d, maar een auto in ons huishouden diemijn man gebruikt. Dus doe heel veel lopend. Verder mag iedereen er om zeure, he is toch jouw kind en het is gezonder voor hem om lopend te gaan dan met de auto. Zou anders stug volhouden op momenten dat jij gaa dat het gewoon lopen wordt en waarschijnlijk went ie ee aan. Papa is met de auto en mama lopend.
ik heb een auto voor de deur, school is een minuut of 10 lopen. Met de fiets 5 min ongeveer. Wij fietsen en gaan echt nooit met de auto behalve als ik vervoersouder ben en met een groepje op pad ga voor school met de klas van dochter dus. Want als je zoontje volgens jaar besluit dat een personenauto niet cool is maar een Ferrari wel, koop je dan een Ferrari? Nee hoor zou daar korte metten mee maken! Moedigt school lopen/fietsen niet aan? hier nml wel en er zijn ook regelmatig projecten over!
hoe oud is hij eigenlijk ? Wat hier heel goed helpt is gewoon zeggen dat als die zonder huilen/drammen etc mee loopt hij de volgende morgen met de auto mee mag. En gaat die toch huilen/drammen dan wordt het de volgende dag ook naar school lopen. Maar zo'n "afspraak" helpt alleen als je het ook tot uitvoering kunt brengen.
Hij is net 4 jaar...... Ik weet niet wat het is. Het zal wel weer uitproberen zijn. Want loopt zijn vriendinnetje mee dan kan het wel normaal. Dus waarschijnlijk is het uitproberen. En nee... de Ferrari kan hij vergeten... Ik twijfelde of die 8 minuten voor hem misschien toch wat veel was. Ook mede omdat andere dat vinden. Maar hier merk ik dat dat totaal niet het geval is. Dus voor hem word het gewoon lopen!! Bedankt voor jullie advies. Zal dat belonen ook eens proberen.
Wat is nou 8 min lopen ? gewoon blijven oefenen, wij wonen ongeveer 5 min lopen van school af. maar ik zou me schamen als ik dit eindje in de auto zou doen. mijn zoontje is vaak juist te snel zodat ik de hele weg kan hardlopen. maar hij moet toch ook leren normaal lopen en uitkijken. in een auto leren ze dat toch ook niet.
Ik heb toen onze zoon net los met ons mee ging lopen, 'de techniek van he planken' toegepast. Dat betekend: niet luisteren, dat als een plank onder mama's arm. Dus een heel duidelijke, onmiddelijke consequentie als hij niet luisterde. Het levert in het begin even wat taferelen op waarbij je met een krijsende peuter onder je arm hebt. Maar het gevolg is nu wel dat onze zoon goed luistert als we buiten lopen. En dat vind ik erg belangrijk, vooral voor zijn eigen veiligheid. Maar ook voor mijn eigen gemak. Een heel enkele keer moeten we even op herhaling. Meestal is even zeggen "moet ik je planken" wel voldoende. En als dat niet zo is, dan voer ik het uit. Ik hoef maar een paar stappen te zetten en hij belooft al goed te zullen luisteren. Onze zoon is trouwens drie en die kan echt wel 8 minuten lopen hoor! En ik durf te wedden dat jouw zoon het ook kan, als je op een zaterdagmiddag gezellig naar een kinderboerderij of speeltuin wandelt. O heb ik het mis?
Klinkt als ernstige aanstelleritis Korte metten mee maken, lopen is veel gezonder. Wij hebben ook geen auto dus geen keuze en we zijn het gewend. Hier til ik hem op als hij zichtbaar moe of overprikkeld is maar dat is ook bij onze 2,5 jarige na 8 minuten echt niet het geval. Verder zoals mijn oma altijd zei "Kan niet is dood en wil niet ligt ernaast" je meent toch niet echt dat je daarvoor een scooter zou kopen?
Een scooter voor die 8minuten lopen?? Hier zou hij gewoon pech hebben. Onze zoon is ruim 3 en hij loopt naast de wagen naar het centrum (15min) in de winkels en weer terug en zonder problemen. Als hij niet luistert kan hij kiezen: in de kinderwagen (p&t promenade) of luisteren en gezellig wandelen. En vaak geef ik hem al thuis een keuze: fiets of gezellig meelopen. Hij kiest vaker voor zn fiets maar lopen doet hij ook weleens.
Waarom zou hij gaan lopen als het probleem voor hem wordt opgelost?! Maar het ritje leuk eventueel met loopfiets oid. Wie het eerst bij die lantarenpaal is, wie is er het eerste bij die prullenbak enz. Beloon hem voor zijn goede gedrage en je zal zien.... Het is zo over.
8 minuten vind ik echt niet veel hoor! Moest er zelfs een beetje om lachen eigenlijk Zo gedurende de dag, als je zoontje aan het spelen is enzo, dan zit hij toch ook niet de hele tijd? Hier zijn onze meiden constant op de been, nemen de rust niet om te gaan zitten, dus die maken in huis alleen al aardig wat metertjes op een dag. Wij lopen iedere dag buiten en dat kan soms best een half uur lopen naar de winkel zijn bijvoorbeeld, dan ook nog in de winkel lopen en ook weer een half uur terug. Nu heb ik altijd de duowagen bij waar de jongste in zit, maar de oudste vraagt nog zelden of ze ook mag zitten. Ze is 2,5 jaar oud.... Vanaf het moment dat ze stabiel kon lopen zijn we stukjes buiten gaan lopen. Elke keer wat langer en met minder onderbrekingen waarbij ze in de wagen zat. Is toch ook hartstikke gezond? Gewoon lekker laten lopen zou ik denken
Een scooter aanschaffen of je rijbewijs halen voor 8 minuten lopen, eh? Rijbewijs is natuurlijk makkelijk om te hebben maar voor zulke kleine stukjes laat ik de auto juist staan en 8 minuten lopen naar het winkelcentrum in ons geval doet mijn zoontje van nog geen twee al Tis natuurlijk wel vervelend dat ie niet meeloopt maar zou het toch volhouden, het leuk maken en misschien in het weekend ff wat vaker wandelen met 'm?!
Ik denk dat je idd hartstikke gek bent ik zou zolang hij zeurt hem elke dag meenemen lopend...8 minuten is niks. En zeker niet zn zin gaan geven.
Ik herken het wel van niet mee lopen ... We hebben het hier doorgezet en na twee weken gezeur en gewaggel en een keer zelfs een half uur over gedaan te hebben. Loopt uk hier mee. En toen dit zich afspeelde was hij 3 jaar. De een doet nu eenmaal precies wat je vraagt en de ander niet. Hier verschilt het per dag ... ligt vaak aan de nacht of uk hier niet te rare dromen heeft gehad.
Hier geen auto voor overdag en ik haal de jongens geregeld lopend op en dat is denk ik bijna 30 minuten lopen.............. Ik zou zeker geen scooter aanschaffen voor hem..........
Probeer uit de negatieve sleur te komen en het leuk te maken onderweg. Je moet even 5 minuten eerder van huis maar dat moet je er dan maar voor over hebben - op stoeptegels kun je hinkelen - bekijk de kleuren van de blaadjes (herfst) - wie als eerste bij het paaltje,boompje etc is - er zijn misschien wel stukjes waar hij op kan klimmen zoals een muurtje etc - geef hem het vertrouwen en loop hand in hand een stukje met je ogen dicht en andersom - kun je op het zebrapad lopen zonder de weg aan te raken (op het wit alleen) - wie de mooiste tak kan verzamelen, de meeste eikeltjes etc - hoeveel auto's kunnen we tellen en hoeveel fietsers op de terugweg? - laat je kind links, rechts, links kijken bij het oversteken, jij mag kijken of we kunnen - vertel gezellige verhalen en zing samen een liedje - teken de route eens op een schatkaart! - laat je kind jou de weg wijzen Meer info en ideeen: http://www.veiligverkeernederland.nl/system/files/u7118/lssamen_lopen.pdf