Even benieuwd hoe jullie dat doen of gedaan hebben... Mijn dochter slaapt nog steeds in het ledikant en aangezien er voorlopig nog geen tweede komt en ze ook voorlopig door een handicap nog niet loopt blijft dat ook nog even zo. Nu wil ik binnenkort haar laken en dekentje gaan vervangen voor een dekbedje (richting het najaar zo ongeveer) Maar nu is de vraag wat kan ik het beste aanschaffen? Ik heb bij de ikea gezien dat ze speciale dekbedjes en overtreksets hebben voor het ledikantje, maar over ongeveer een jaar willen we graag een peuterbedje voor haar. Nu heb ik bij de hema ook peuterdekbedjes gezien met overtreksets. Kan ik dan niet beter vast een peuterdekbed kopen en deze gebruiken in het ledikant en deze diep instoppen of wordt dat echt te groot? Nu zag ik bij de ikea dat ze bij de peuterbedjes ook standaard maat dekbedden gebruiken, maar is een peuterdekbed daarbij niet handiger? Hoe hebben jullie dat gedaan?? alvast bedankt!
hmm ikea-maten wijken sowieso altijd iets af zou even beslissen of ze straks een groot bed krijgt.. of een echt kleiner peuterbed. en daar het dekbed op afstemmen
waarom wil je een dekbed? Ik moest bij de aanschaf van alles 2 dekens hebben van de kraamzorg. Zo heeft ze de koude periode doorstaan. Ik zou pas een dekbed doen bij een peuterbedje.
Als je kindje nog in het ledikant slaapt, zou ik een dekentje in een dakbedhoes stoppen en pas een dakbedje kopen als het naar een groter bedje gaat. Mijn dochter slaapt er heerlijk onder!
ik heb een dekbedje bij de hema gekocht..mijn zoontje slaapt ook nog in zijn ledikantje..of nou ja het is onderhand omgebouwd tot een peuterbedje (dat kon bij dit ledikantje) maar nadat hij er een paar keer was uitgevallen snachts hebben we het maar weer even in een ledikantje veranderd maar nog wel met het dekbedje erin. gaat prima..hij schopt het van zich af als het te warm wordt.
maar als je een deken in een dekbedhoes doet, wat voor maat hoes neem je dan? En dat peuterdekbed van de hema, past dan ook goed op een peuterbedje van de ikea, iemand ervaring...
Anoeska slaapt ook in een omgebouwd ledikantje. Zij slaapt onder een dekbedje. De wibra heeft regelmatig aanbiedingen met dekbedjes, 5,99 euro!! Het formaat past erg goed in een ledikantje! Wat wel een nadeel is dat er moeilijk hoezen voor de vinden zijn. Ik heb ze bij de wibra gekocht, en mijn moeder heeft er een paar voor me gemaakt.
Evy heeft sinds een jaar een dekbed. Ik heb deze voor haar ledikant bij de Hema gekocht. Kostte volgens mij 15euro. Nu met haar peuterbed bij de leenbakker. Was ook maar 20 euro. En het is een standaard maat. Je kan dus overal hoezen kopen. Ikea wijkt idd af qua maat.