Basisschool keuze pppfff

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sjaam, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,

WIj zijn gister en vandaag gaat kijken op 2 basisscholen voor onze dochter.
    Wat een moeilijke keuze!!!!

School 1:
    Voordelen: Om de hoek van ons huis, kleine klassen (kleuterklas= 15 kinderen), inpandige eigen gymzaal, smartborden in iedere klas, allemaal eigen pc`s.
    Nadelen: Verouderd gebouw, combiklassen, ons kent ons door het klein aantal kinderen.

School 2:
    Voordelen: Mooi nieuw gebouw, gesprek met directeur was erg prettig, veel uitgaan van zelfstandigheid kind, veel "hulp"op school zoals RT, IB, ZC
    Nadelen: Is iets verder fietsen, grotere klassen ( kleuterklas=ongeveer 28 kinderen)

Mijn gevoel was bij beide scholen goed, maar iets beter bij school 2.

Waar letten jullie op?
    Heb vel vragen gesteld, maar de antwoorden lagen bij beide scholen niet ver van elkaar.

Pppffff

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Gewoon op je gevoel af gaan.

Wij hebben ook gekozen voor de wat grotere school hier in de buurt omdat die gewoon veel fijner voelde.
    En we zijn zeer tevreden met onze keuze.

Mijn "eisen" waren dat het voor mij op loopafstand (en later op rolstoelafstand) moest zijn zodat ik zo lang mogelijk zelfstandig mijn kinderen naar school kan begeleiden.

Mijn kind moest er zich op het gemak voelen, bij de opendag mochten de kleintjes gewoon mee en hij vond het geweldig.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm awar vond je kind het het leukst?

als je zelf geen directe voorkeur hebt.. is dat oko wel iets waar je rekening mee kunt houden :)

en eh.. ik vind combiklassen niet echt een probleem.. (zeker niet als ze alsnog geen hele grote klassen opleveren)
    en smartbords zijn wel geniaal op zich.. (maar je mag er denk ik wel vanuit gaan dat de andere school die binnen afzienbare tijd ook gaat krijgen.. dat is wel de trend op meeste scholen alleen zijn ze nogal duur dus duurt het soms even)

4. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Hoi,

Volg vooral je gevoel. Gaan de buurkinderen naar een van deze scholen? Vraag andere ouders?

Een andere tip;
    Kijk ook eens op de site van de onderwijsinspectie. Dan kan je kijken hoe de school het doet volgens de inspectie.

Succes met kiezen.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    zoals je het hierboven neerzet zou ik objectief gezien voor 1 gaan
    ivm de kleine klasjes en zo dicht bij enzo.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zou goed kijken naar wat het beste bij je dochter past. Houd ze van drukte of rust? Wat betreft de hulp op school, met een kleinere klas heb je meer tijd om hulp te geven. Wat betreft de combinatieklassen. Houd je dochter ervan om anderen te helpen/geholpen te worden? Of doet ze het liever zelf(standig)?

Ik vind zelf een lerarenteam met oude/jonge/mannelijke en vrouwelijke leerkrachten wel het leukste. Van alles wat dus. Wat doen ze met de jaarfeesten? Waar gaan de kinderen uit de buurt heen?

En als je het echt niet weet dan vraag je het gewoon aan je dochter zelf!

Deel Deze Pagina