Welk matras?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Youtan, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Welk matras is goed voor een 'grote' 5-jarige? Ze krijgt een eenpersoonsbed, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten qua matras? Ik begreep dat memoryfoam goed is, of koudschuim, binnenvering en pocket te koud. Ondersteuningsplekken zijn nog niet goed.

Ik heb geen idee waar ik dus moet zoeken? En wat waren jullie kwijt aan een matras?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier gewoon een koudschuim bij de Ikea.
    Kinderen liggen er prima op.
    Was iets van 80 euro.
    Hoezen kunnen eraf worden geritst voor een wasbeurt tussendoor.
    Ze wegen nog zo weinig dus lekker basic.

Youtan vindt dit leuk.
  3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Oh dat valt mee, ik keek ook bij Ikea, maar kwam op €300 uit. Is ook niet erg natuurlijk, gaat een pasr jaar mee en ze ligt er nog steeds de helft van de dag op.

4. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dat is afhankelijk wat de eisen zijn. Hoelang wil jij met het matras doen. En betaal jij liever meer voor een goed matras ook al is het voor een kortere tijd? Is ze al volledig zindelijk? Dan kun jij voor 250+- een prima matras kopen. Persoonlijk zou ik een matras kopen met pocketvering er in, zones maakt nog niet zoveel uit, en teminste koudschuim en of traagschuim.

Bonell vering en polyetherschuim zou ik echt afraden voor een lichaam in de groei. Voor de rest is alles wel prima.
    Pocketvering is goedkoper als multipocketvering en koudschuim is goedkoper als traagschuim/memoryfoam.

Youtan vindt dit leuk.
  5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Dank je. Ze is vijf(eneenhalluf;)) en ze heeft na haar derde nooit meer in haar bed geplast.
    Pocketvering werd afgeraden op één of andere site, ik neig idd naar traagschuim. Dat is nieuw en het best qua druk verdeling als ik internet mag geloven. Het wordt een matras tot haar 12/14 jaar ofzo en dan komt er een twijfelaar of boxspring voor 'grote mensen'.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    memory foam is echt niets voor kinderen vind ik. gewoon leenbakker of Ikea matras. je kunt daar vragen en ze leggen je het uit.

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Waarom vind je dat?

Ikea is prima hoor, maar heb niet echt vertrouwen in hun advies. En ook bij Leen Bakker en Ikea moet je een keus maken tussen al deze opties.

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben koudschuim met een traagschuim laagje erop gekozen. Dl slaapt erg rustig tegenwoordig, woelt minder dan op haar oude (stevigere) matrasje. Traagschuim is niks mis mee, wordt ook gebruikt in (kinder)ziekenhuisbedden.

Youtan vindt dit leuk.
  9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Dit heb ik net gelezen inderdaad. Heb net 2 sites gevonden met wat nuttigere informatie.

http://slaapkindjeslaap.nl/kindermatrassen/kindermatrassen/kindermatras-prima-donna

http://www.matras.info/matrassen-vergelijken/kindermatrassen-en-babymatrassen/

Ik dit eens doorlezen allemaal. Ik vind een matras toch wel heel belangrijk merk ik.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je kunt ook nog kiezen voor een Abz kindermatras 90x 200 cm.
    Dan zit je altijd goed.
    Veel baby speciaalzaken hebben een tienerafdeling en zij verkopen deze.
    De jongste van 5 jaar ligt nog in een juniorbed met een Abz matras en mogelijk ga ik bij de overstap naar een groter bed ook over op een Abz.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    memory reageert op lichaamstemperatuur en het gewicht en krijgt de vorm van je lijf. het effect zou, van aanpassen aan het lichaam minimaal zijn en veel te traag gebeuren, omdat een 5 jarig kindje zo weinig weegt. en daardoor draaien is ook moeilijker in het begin. voor een kind matras zou ik ook aan de dingen denken zoals in bed plassen, het kan wel eens gebeuren. kun je de hoes wassen zonder dat het de vorm kwijt raakt. is de hoes elastisch genoeg om ook aan te passen samen met matras. natuurlijke goed ventilerende producten kiezen. je hebt tegenwoordig gel kern memory foam matras bijvoorbeeld. maar ventileert dat wel? temperatuur en gewicht van zo een klein kind bereikt nauwelijks dat gel kern, of het duurt heel lang dat dit gebeurt. totaal onnodig dus. wat voor een lattenbodem neem je, want als je memory foam hebt dan moet de afstand tussen de latten heel klein zijn. dat waren mijn gedachten toen ik zei dat ik voor een kind geen memoryfoam matras zou kopen.

Youtan vindt dit leuk.
  12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Maar ook hier nog steeds kiezen wat voor soort matras. Abz is een merk.
    Het moeilijke vind ik het soort matras, het merk doet er niet echt toe, Ikea, leen bakker, abz...
    mijn dochter is ook 5 en ligt ook in een juniorbed, maar ze heeft een beter matras nodig dan dat er in dat bedje ligt (vind ik dan).
    Ik neig nu naar koudschuim met een laag traagschuim erop, zoals hierboven is omschreven en die ze ook gebruiken in kinderziekenhuizen.

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Kijk, hier is over nagedacht, top! In kinderziekenhuizen gebruiken ze koudschuim, anti-allergisch en antischimmel, bovenlaag 4cm traagschuim.
    Zijn te krijgen bij verschillende aanbieders en kinderen (schijnen) er rustiger op te slapen en is drukverlagend, dus beter voor de gewrichten. Ze zijn te krijgen op gewicht.
    Maar ik sta nog open voor alles hoor.
    Ivm allergieën (nog niet bij haar, maar wel bij ons) zou pocketvering al afvallen, maar is kous huis sowieso al beter omdat dat antiallergisch (en antischimmel) is.
    Bedankt voor je antwoord

belize vindt dit leuk.
  14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    memory foam is niet wat men in kinderziekenhuizen gebruikt. ik zie niet dat de ziekenhuizen ook het steeds bekend maken wat voor matras ze kopen. Dat klinkt echt als een internet mythe. memory is traag schuim of gelkern. wat er wel gebruikt wordt is koudschuim. maar ja daar heb je dan 1000 soorten van! maar let op, in bedden en matrassen sector zijn er zo veel mythes en misstanden en verkoop trucjes en praatjes. ik zoek al een tijdje voor mezelf een matras...je komt van alles tegen helaas.

op http://www.kindermatras.info staat ook veel info. ook dus dat koudschuimmatrassen in de kinderziekenhuizen worden gebruikt...je moet dat aan iemand vragen die wel in een kinderziekenhuis werkt.

Youtan vindt dit leuk.
  15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik zoek nu al 2 maanden lang een matras voor mezelf en ik ben overall geweest ik ben alleen maar moedeloos van geworden. omdat je van alles hoort en leest. maar niks klopt naar mijn gevoel. omdat je een hele dure matras ook heel goedkoop kunt krijgen en het verhaal dat je soms bij een soort hoort ook bij een totaal ander soort verteld wordt. echt waar. zeer verwarrend. enige wat ik nu met zekerheid begrijp is het verschil tussen bonell en pocket waarin je ook 1000 soorten van hebt!

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hier heb je info, dat memory op warmte reageert

17. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Pocketvering is alleen goed zodra er geen zones in zitten. Omdat dat niet overeenkomt met een kinderlichaam.
    Als jij een volledig schuim matras wilt dan raad ik aan om inderdaad een koudschuim kern te nemen. Vaak is het prima aangeven als het matras anti allergisch en of ventilerend is.

Youtan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina