Lichaamshaar meisje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door yaro, 5 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Mijn dochter is 8 en is halfbloed en donker. Nu heeft ze altijd al vrij veel beharing gehad, maar de laatste tijd word het veel meer.

Het haar op haar benen is echt veel en inmiddels heeft ze ook best veel dons haar op haar venusheuvel (geen echt schaamhaar). Toen die eerste haartjes daar kwamen is er een foto van haar hand gemaakt. Ze had toen ook al behoorlijk vaak afscheiding en pijnlijke tepels. Uit de foto kwam een achterstand van bijna 2 jaar.. dus geen vroege puberteit. Ik kan de achterstand wel verklaren want haar vader is 1.69m en de vrouwen aan zijn kant van de familie zijn allemaal kleiner dan 1.60m. Zelf ben ik 1.70m.

De andere ongemakken kan ze wel mee om gaan, ze kan niet meer zonder deo, vaker schone onderbroeken dat is allemaal geen probleem.

Maar ze schaamt zich dood voor het haar op haar lichaam. Vooral haar benen, want de rest komt ze alleen naakt tegen natuurlijk.

Ik ben zelf donker behaard maar kreeg dat echt pas veel later waardoor scheren al snel in beeld kwam. Maar dat vind ik met 8 jaar echt nog geen optie.

Nou vind ik het zo ontzettend vroeg... maar ik heb weinig om mee te vergelijken, dus ik vraag het hier. Is dat normaal op deze leeftijd, veel lichaamsbeharing?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mijn dochter is dan superblank en blond maar ik verbaas me ook regelmatig over de hoeveelheid haar op haar benen. En het is nog best lang ook. Desondanks dat het blond is is het wel duidelijk te zien. Als het donker zou zijn nog duidelijker natuurlijk. Dus veel lichaamshaar klinkt mij ook niet vreemd in de oren. En daarbij heb je ook nog dat de een meer haar heeft dan de ander. Vrouwen genoeg die bijv hun benen niet hoeven te scheren omdat er amper haar op zit. En ook weer vrouwen genoeg, waaronder ikzelf, die er niet aan mieten denken om ongeschoren op blote benen naar buiten gaan met al dat haar.

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Onze dochter is blank en heeft witblond haar, toen zij 7/8 jaar was kreeg ze al borsten en echte haargroei op benen, oksels en haar intieme delen laat maar zeggen.
    En niets witblond zoals haar hoofdhaar, gewoon donkerbruin..o_O
    Ze vond het verschrikkelijk, van mij mocht ze het wel scheren vooral voor gym of zwemmen en in de zomer wanneer ze het zelf nodig en prettig vond.
    Heb haar er destijds eerst bij geholpen en toen is ze het gewoon zelf gaan doen met een (goed) mesje.
    Ik wilde niet dat ze daarom gepest werd.
    Met haar 10de was ze ongesteld en lichamelijke net een volwassen vrouw, heupen borsten, wel slank. Best lastig op die leeftijd.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier zijn de kinderen niet donker maar mijn 11jarige dochter heeft best veel haar op haar benen.
    Vooral in de zomer viel het op wanneer ze met haar benen in de zon zat, bruine benen met best lange blonde haren en ook veel gewoon.
    Mijn dochter heeft bij de handbal ook 2 meisjes van Turkse komaf en die hebben ook echt veel haar op armen en benen,valt natuurlijk op omdat die delen bloot zijn tijdens het sporten maar zal vast in de genen zitten.
    Ik zou zeker niet beginnen met scheren want krijg je alleen maar stoppels van en is al helemaal niet mooi dus lekker zo laten.
    Zover ik weet vinden die meiden het niet storend.

5. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Waarom niet de benen scheren?

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Als ze er zelf echt last van heeft (psychisch dus), dan zou ik haar ook gewoon laten scheren. Of, als ze er tegen kan, ontharingscrème laten gebruiken. Waarom niet? Want normaal of niet, zij heeft het én ze heeft er last van.

Mijn dochter heeft ook veel haar op haar benen, maar ze heeft er zelf voor zo ver ik weet geen last van, ze heeft het er nog nooit over gehad tenminste. Dan begin ik er ook niet over. ;)

7. mol81

mol81 Niet meer actief

Mijn dochter is 8 en onlangs wilde ze haar haren van haar benen af hebben. Ik heb samen met haar een scheermesje en schuim gekocht en heb haar stap voor stap uitgelegd hoe je je kunt scheren. We hebben het samen gedaan en ze was als een kind zo blij met haar gladde benen. Prima toch? Gewoon leren en doen!

8. yaro

yaro Niet meer actief

Jee ik heb helemaal geen melding gehad van jullie berichten. Lees ze nu pas.

Bedankt voor de reacties. Scheren vind ik zo 'volwassen' en eerlijk gezegd zou ik er niet aan moeten denken om haar met mesjes aan de gang te laten. Zelf zit ik al een tijdje te denken aan een ladyshave. Dat zou ik haar wellicht ook wel eens willen laten proberen als ze dat zelf wilt. Maar ben bang dat ze van stoppels nog meer last krijgt mentaal, maar dat kan mijn beleving zijn.

Deel Deze Pagina