Wanneer ging jouw kleintje over naar het achter fietszitje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nahla2013, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #1 Nahla2013, 14 feb 2015
    Laatst bewerkt: 14 feb 2015
    Hai dames!

Ik zit met de vraag wanneer m'n dochter nou het beste over kan naar een achterzitje. Ik vind het wel heel gezellig met d'r op het voorzitje en ik denk dat ze met haar 82 cm en 12 kilo best nog een zomer kan blijven zitten.

Vriend vindt dat ze er veel te groot voor is en dat het daarom onveilig is ivm een onstabiele fietsstuur. Hij vindt dus dat ze nu al over kan naar achteren.

Wanneer ging jouw kleine over naar het achterzitje en hoeveel woog hij/zij?

Ik voeg even recente foto toe. Volgens mij is ze helemaal niet te groot voor het voorzitje.

(Sorry, krijg het fotootje niet recht)

2. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Mijn zoontje zit al vanaf 1 jaar in het achterzitje.
    Is er 1 van yepp.
    Kon niet anders bij oma want die heeft een elektrische fiets en daar mag hij niet aan het stuur.

Bij mij zat hij nog tot 18 maanden voorop. Nu een tijdje niet gefietst vanwege geboorte zoontje maar denk dat ik vl vraag het achterzitje bij mij er ook op te zetten.
    Hij is 13 kilo denk dat achterop prettiger is

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Mag tot 15 kilo toch? Ziet er idd niet gek uit hoor, zou het gewoon doen. Gezellig toch :)
    Hier zoontje overgedaan toen hij ruim 2 was, toen ging m'n zwangere buik in de weg zitten dus hebben we gelijk een achterzitje aangeschaft.

4. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook tot 15 kilo. Staat geloof ik op het stoeltje aan de onderkant. Mijn dochtertje is bijna 3 en zit nog steeds voorop. Is wel een kleine uk met 85 cm. (ze weegt bijna 11 kilo). Ik vind het ook wel gezellig als ze voorop zit.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Klopt, het is tot 15 kg (ik heb een Yepp Mini), maar volgens vriend is ze dus al te groot om te blijven zitten tot ze 15 kilo is.

Ik hou haar lekker voorop. Ze zit daar nog prima.
    Dankje meiden!

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Zoon is pas sinds kort achterop (in de Bobike Maxi Exclusive). Het fietszitje voor ging tot 15 kilo/3 jaar en dat is hij nu ook allebei. Hoewel zoontje het leuk lijkt te vinden achterop vind ik het toch wel jammer dat hij niet meer voor zit.

Jouw dochter zou qua gewicht/leeftijd nog prima voorop kunnen zitten, maar ik zou vooral doen wat je zelf wilt. Nadeel van achter is ook dat ze naar voren vallen in slaap en je ze ook niet echt kan ondersteunen.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Achterzitje is qua sturen voor jezelf altijd veiliger dan voorzitje: elk gewicht aan je stuur, gaat trekken aan je stuur en maakt fietsen dus onveiliger.
    Oudste heeft hier altijd achterop gezeten. Jongste zit nu nog voorop, (90 cm, 11 kilo), maar als ik alleen haar bij me heb, gaat ze lekker achterop :) Fietst vele malen fijner en veiliger.

Qua gewicht kunnen de meeste stoeltjes 15 kilo hebben. Het mag dus nog ruim, maar je vriend heeft dus absoluut wel gelijk dat achterop veiliger is :)

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb mijn zoon in oktober achter gezet. Is toch minder koud in de winter.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ze heeft altijd al achterop gezeten. In België wordt een voorzitje afgeraden ivm stabiliteit.

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Die van mij ging achterop met een maand of 13. Maar meer omdat ik zwanger ban van nr en best snel groei en moeite had met opstappen :D. Anders had ze nog wel even voorop gemogen. Kijk anders even naar de specificaties van je stoeltje. Tot hoeveel kilo ze er nog in mogen.

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Mijn zoontje wil eigenlijk nog steeds voorop! Vindt hij veel gezelliger. Pas toen zijn zusje mee ging op de fiets, is hij achterop gegaan. Dochterlief zit nu regelmatig achterop, ze mag zelf kiezen als mijn zoontje niet mee hoeft op de fiets.

Anderzijds denk ik dat zij voorlopig ook nog voorop moet. Zoonlief wil niet elke keer zelf fietsen en zit dan dus achterop. Zou dus zomaar kunnen dat ze straks al ruim 3 is en dan nog voorop moet. Zie ik bij de buurvrouw ook.

Ik denk dus dat een tweede kindje langer voorop zit!

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Euhm tot ze net 3 was.... Heerlijk vonden we het, lekker kletsen. Nu zit broertje voorop en zij dus gedwongen achterop.

13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik geloof meteen dat achterop best veiliger zal zijn. Maar toch heb ik het met een wiebelkont achterop lastiger dan voorop. Omdat bewegingen achter mij onverwachts zijn.

Onze oudste heeft tot ruim vier voorop gezeten. De jongste wil graag achterop als de oudste er niet bij is. Dit zal ze denk ik doen sinds ze anderhalf was.

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn dochter is 2,5 jaar, 14 kg en zit nog voorop. Ik moet wel snel een achterzitje gaan bestellen want het wordt lastiger om haar met broekmaat 98 in het stoeltje te krijgen.

Deel Deze Pagina