Ik heb even een vraagje. Onze gastouder kwam aan het begin van dit jaar dat ze een verhoging ging vragen. Dit gaat buiten het gastouderbureau om, het is niet veel maar wij vonden het toch een beetje vreemd. Het liefst moest dit contant betaald worden. Nu hebben wij eigenlijk nooit cash in huis, dus we maken het over. Maar weet iemand of dit mag? Een verhoging vragen en dat dus buiten het gastouderbureau om. Wij twijfelen hier namelijk erg over. We staan helaas ook niet meer zo op goede voet met haar en onze zoon gaat vanaf mei naar school dus het is gelukkig ook niet zo lang meer. Als we wel op goede voet met haar stonden, dan zou ik er niet zo bij nadenken, maar nu wil ik toch wel weten hoe of wat.
Of het mag, yep dat mag Is het vreemd, zeker weten!!! Jullie krijgen over dit bedrag dan ook geen toeslag omdat het niet in contract met gastouderbureau is opgenomen. In mijn ogen, wil je gastouder, zwart er wat bijverdienen en gebruikt ze daar jullie voor. Ik ben eens benieuwd als ik dit zou doen wat dan de reactie zou zijn van mijn gastouderbureau.
Ik denk ook dat ze zwart wil bijverdienen, dus ik zou het inderdaad Wart op wit willen en het gewoon overmaken. Is erg raar zo
Wat gek dat dat gewoon mag! Ze zegt dat het voor de kinderen is, om bijv naar zoiets als ballorig te gaan. We maken het nu over en dan zetten we erbij dat het een betaling is buiten het g.o.b om. We denken er ook over om, als we stoppen het toch bij het gastouderbureau te melden. Er zijn nog wat andere rare dingen voor gevallen, die we ook gewoon gemeld hebben. We willen het niet nu doen, omdat ik mijn zoontje gewoon normaal wil kunnen halen en brengen, zonder gespannen sfeer.
Tuurlijk mag het, als ik een keertje op jouw zoontje zou passen, dan MAG ik daar ook geld voor vragen. Ik zou het niet doen uiteraard maar het mag wel. Wat zij doet is zwart bijverdienen en tja, ze kan het altijd vragen. En als jullie dat doen, heeft zij even mazzel. Zijn jullie verplicht dit aan haar te betalen? NEE dat lijkt me niet. Je hebt een contract via het gastouderbureau en dát bedrag ben je verplicht te betalen, en geen cent meer. Ik zou dat dan ook zeker niet doen en meteen contact opnemen met het gastouderbureau.
ik vind het maar raar, niet dat ze haar tarief heeft verhoogd, want daar is ze vrij in. Maar wel de manier waarop. Ik mag ook mijn tarieven verhogen, moet ik zelf weten, maar de gastouderbureaus willen wel weten wat ik vraag. Ik zou het eerlijk gezegd eens voorleggen aan je gastouderbureau.
@wijffie hahah nou je mag best eens oppassen hoor We gaan het wel voorleggen, maar pas als hij weg gaat. Wij dachten ook meteen 'die wil zwart bij verdienen'. Ik snap ook niet zo goed dat andere ouders er ook gewoon mee akkoord zijn gegaan...
Weet je dat die anderen ermee akkoord zijn gegaan? Of zegt zij dat? Kan ook gewoon een verhaaltje zijn he. Ik snap dat je nu nog even de lieve vrede wilt bewaren, voor die twee maandjes. Maar daarna echt aan de bel trekken meid, ook over die andere dingen die spelen. Enneuh...dan zal ik binnenkort toch maar eens een tripje naar Sunnydale plannen dus
Bij ons gastouderbureau mag dat niet! Wij betalen aan het bureau en te bureau betaalt de gastouder weer. Evt verhogingen gaan dan ook via het bureau. Zou toch eventjes contact opnemen met het bureau om te vragen of ze hiervan op de hoogte zijn. Bovendien is dit een gedeelte zwart verdienen van de gastouder, lijkt me sowieso niet oké.
Geen idee wat de regels zijn, maar ik zou er zo'n raar gevoel bij hebben dat ik het niet zou doen. Zeker als er al meer dingen zijn veoorgevallen. Nu zitten wij in de luxe positie met grootouders in de buurt die heel vaak beschikbaar zijn, dus wij zouden die twee maanden in overleg met hun waarschijnlijk wel kunnen overbruggen. Dat praat wel makkelijker natuurlijk.
Dit is toch zwart geld verdienen, dat is toch gewoon verboden? Je hebt een contract ondertekend bij het gastouderbureau en daar moet iedereen zich aan houden. Als de gastouder haar uurtarief omhoog wil gooien, gaat dit in overleg met het gastouderbureau en teken je een nieuw contract. Ik zou die verhoging echt niet betalen. Je wordt naar mijn idee gewoon voor de gek gehouden. (Om maar ballorig te gaan ) Ik begrijp dat je bijna klaar bent daar en de beslissing is aan jou maar ik zou dit toch aankaarten bij haar en het gastouderbureau, het is niet netjes naar jou toe. Succes nog even!
@wijffie dat weten we niet zeker maar aangezien ze het ook oke vinden dat haar zoon daar komt terwijl hij psychische problemen heeft en dit nooit gemeld is... Neem ik aan dat ze hier ook mee akkoord gaan. Sommige hebben haar ook op FB dus dan zal die band wel oke zijn wat ik echt niet snap Leuk!! Jullie zijn welkom hoor @tupp mijn ouders vangen de maand mei al op (29 mei wordt hij 4) maar die passen al zo vaak op dat ik me soms schuldig voel. mn schoonmoeder werkt veel dus die kan meestal niet. @carino ja ze zegt dat ze het aan de kinderen wil besteden... Zoals ik al zei we gaan het zeker melden. Dat wilde mn vriend gelijk al doen maar ik zie haar er voor aan om ons kind achter te stellen. Ze is totaal niet professioneel en laat zich zelf ook oma noemen door de kinderen. Wij wilden dit niet omdat onze zoon al veel opa's en oma's heeften hier door in de war raakt. Maar toch bleef ze ermee door gaan (noemt ziczelf in elke zin 10x oma) en wij laten onze zoon gewoon haar voornaam zeggen. Ze is geen oma,ze is niks van hem. Bah ik word nu al weer kwaad....
Oh nog een vraag voor de g.o die gereageerd hebben. Stel ik kom mijn kind halen,die is lekker buiten met een ander kind van 3 (in de afgesloten achtertuin). En ook nog een baby van rond de 1. Ik ga weg met mn kind, het jongetje van 3 is naar binnen gekomen en t kindje van 1 zit alleen buiten. Deur gaat dicht, ik ga weg door de voordeur en zij ging boven een kindje van 2 halen. Zouden jullie dit zo doen? Ik vond t zo raar dat ze die baby/dreumes alleen buiten liet...
Is niet bepaald verantwoord vind ik. Zou zo`n kleintje nooit alleen laten in de tuin of in de kamer. Hij/zij zou maar net bedenken dat hij/zij iets kan opeten. Sowieso vind ik dat huilend alleen in de tuin achter laten niet zo`n best plan en niet zo leuk voor dat kindje. Zou ook de 3 jarige niet op het kind van rond de 1 laten passen . Wat betreft de zoon: ze moet van iedereen die in huis aanwezig is een vog hebben. Of woont hij daar niet, maar komt constant langs? Vind ik ook niet zo`n goed plan! Hier word ik regelmatig mama genoemd (ben nog niet zo oud dat ze me oma noemen), zien ze natuurlijk ook van mijn eigen kinderen. Mijn naam is ook zo lastig voor ze. Maar ik zou zelf nooit zeggen dat ik hun mama ben, vind ik ook maar raar. Klinkt mij niet heel bekwaam in de ogen deze gastouder!
Nou het jongetje huilde niet hoor maar ik vind het gewoon raar. Deze vrouw lijkt op mijn schoonma, dus ik snap dat mijn zoontje dan denk hey oma! Maar goed nu weet hij dat ze dat niet is. Mijn vriend heeft toch besloten vandaag het g.o.b Alles Kids Zoetermeer te bellen en die vinden het gewoon normaal wat ze doet... Wij begrijpen er niks van. Mn vriend zei dat het over kwam alsof hij aan het zeuren was, zo voelde hij dat. Nu is hij echt woedend. We gaan dus ook op klachtkinderopvang.nl een klacht indienen. Zijn het zo zat en morgen ga ik haar er nog even op aanspreken dat mijn zoon ineens s ochtends geen boterham meer mag daar. Eerst was het geen probleem en nu ineens wel. Mijn zoontje eet slecht s morgens dus ik krijg er niet altijd wat in (heeft ie van mij) en soms at ie daar wat. Een paar maanden terug was dat geen probleem en nu kwam mijn zoon ineens dat het niet meer mocht van haar. Dus ik gevraagd en inderdaad ze wilde dat hij thuis at, stom mens. Als hij morgen niet wil eten, mag hij van mij gewoon daar eten. Ik betaal dr genoeg.
Hij woont er niet maar kwam van de zomer wel vaak langs. Nu weet ik het niet want ze zegt er niks meer over (verbaasd me niks) @gerdatje Nee dat extra geld zegt ze, is voor om naar ballorig enzo te gaan maar wij geloven er niks van. Ze moet niet zeuren om 1 boterham want meer eet mijn zoontje niet. Die eet amper wat. Ook tussen de middag niet.
Ik werk zelf als gastouder en raak steeds verbaasder over wat ik lees over je gastouder. Natuurlijk mag ze haar tarief verhogen, maar dan wel via het gastouderbureau. Nu is het gewoon zwart bijverdienen, lijkt me toch niet de bedoeling. Ik vind het ook vreemd dat ze zegt dat ze dat gebruikt om naar ballorig of iets te gaan. Zelf onderneem ik ook weleens dingen met de kinderen wat geld kost, maar daar vraag ik nooit geld voor aan de ouders. Eten en drinken zit ook gewoon bij mijn uurtarief inbegrepen, dus vind dat ze niet moet zeuren over een boterham die je zoontje eventueel nog 's ochtends bij haar eet. En wat betreft een kindje alleen in de tuin laten... Alleen als het verantwoord is. Hier spelen de kinderen op het moment ook weer veel in de tuin, volledig afgesloten en goedgekeurd door de GGD. Ik moet ook weleens kinderen alleen laten als ik een baby uit bed moet halen, we kunnen niet met zn allen naar boven tenslotte. Maar de ukkies zet ik dan wel in de box (ook als we in de tuin zijn). Verder zorg ik ervoor dat alle uitsluitbare risico's ook echt uitgesloten zijn. Maar wat rot dat het gastouderbureau jullie niet serieus neemt. Dat vind ik eigenlijk helemaal niet kunnen. Ze moeten toch op de hoogte zijn hoe een gastouder functioneert en ingrijpen wanneer dat nodig is. Het is dat jullie nog maar kort opvang nodig hebben, anders zou ik er wat mee doen. Maar dat zal nu weinig nut meer hebben.
Ik krijg ook steeds meer kippevel van dit verhaal. Reactie van gastouderbureau is niet normaal. Kan wel zijn dat het mag, maar jullie bellen wel op om iets te bespreken wat jullie zwaar op de maag ligt, dan mogen ze daar ook fatsoenlijk op reageren! En extra geld betalen voor uitjes?? Is dit in overleg gegaan dan? Hier zijn dit soort dingen echt voor mijn eigen rekening als ik de kinderen ergens mee naar toe neem. Of hebben jullie dit van tevoren afgesproken en in contract opgenomen dat jullie dit zelf moeten betalen?? Blijf het heeeeeeeeeeeel vreemd vinden. En kindje van 1 in de tuin achterlaten. Mmmmmmmmm, als ik bv de box in de tuin heb staan en daar zit het kindje lekker in te spelen en er kan dus niets gebeuren en er moet een ander kindje uit bed gehaald worden, dan zou ik het ook doen ja. Maar is het los in de tuin, dan echt niet.
@salsera het gastouderbureau doet er nogal laconiek over dus wat kunnen wij als ouders dan nog? Behalve niet betalen dan. Over het eten, in het begin is ons verteld dat alle kindjes s ochtends thuis eten. Prima, dat deed hij dan ook. Soms niet, maar dan was het geen probleem. Een paar maanden geleden had hij een keer niet gegeten s ochtends, ik netjes gezegd. En zij zei toen dat het geen probleem was en hij wel vaker eet daar in de ochtend. En nu ineens is het wel een probleem Er was geen box buiten, het jongetje zat/liep gewoon 'los'. Ik begrijp best dat je soms niet anders kan, maar goed, zo vind ik het ook niet normaal. Maar goed, ik ben geen g.o dus weet natuurlijk niet het naadje van de kous @monique nee die uitjes zelf betalen staat naar mijn weten niet in het contract. Dus ja, ik vind dat ook nogal raar... Vandaag had hij niet gegeten s ochtends en heb dus gevraagd of hij bij haar wat mocht eten. S middags kwam ik hem halen en toen vertelde ze, imo geergerd dat hij veel had gehuilt omdat hij buikpijn had. Mijn zoontje heeft erg last met zn darmen, al vanaf baby, hij krijgt speciale medicijnen (thuis) voor zn ontlasting. Dus ja, als hij een paar dagen niet kan poepen, krijgt hij buikpijn. Ook vertelde ze dood leuk dat hij klem had gezeten tussen de kinderwagen en van die hekjes waar je tussendoor moet zigzaggen. (let dan beter op!!!:x) En dat ie zn hoofd gestoten had. Ook vertelde ze dat er een oud oppaskindjes was blijven eten omdat ze die tegen waren gekomen. Mijn mond viel open van verbazing...en dat is niet erg?? Is toch ook een extra boterham?? Ik heb nu echt het gevoel alsof ze mijn zoontje expres benadeeld. Eerst was het ook niet de bedoeling dat hij zou komen vandaag, ze kon niet zei ze. Nu snap ik waarom. Maar omdat ze ons al eerder benadeeld heeft (om het maar netjes te zeggen), wilde ik zwart op wit dat zíj degene was die af had gezegd. Anders betaal ik voor jan piep. Ik had geen mail ontvangen en ging er dus vanuit dat hij gewoon kon komen vandaag. Dinsdag zei ze dus ook 'tot donderdag he!' Maar wat blijkt, ze had meer kinderen dan ze dacht. Die dacht dus mooi, als ik J niet heb dan scheelt dat weer. Er waren 2 baby's, 2 dreumessen en dan mijn zoontje en een (bijna peuter). Meiden ik ben echt bang dat ze alleen maar meer dingen gaat doen om ons en dus ook onze zoon, te pesten. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik bracht hem vandaag al met tegenzin. En ik heb moeite normaal tegen haar te doen, maar ja ik moet wel. Ik weet niet hoe ze tegen mijn zoon doet als ik er niet ben. Er zijn nog meer dingen gebeurt, waarbij wij hebben geklaagd bij het gastouderbureau en daarna is ze zo gaan doen. O.a omdat mijn zoontje geen bananen mag (ivm obstipatie) en zij wist dit maar gaf het wel gewoon. Open doen in badjas (?!) en 2x achter elkaar verslapen. Nou nog wat meer dingen maar goed is even te veel om op te noemen nu.