Een paar uur per week opvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door icsipoging1, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Ik heb een vraag aan moeders die veel thuis zijn met hun kind en ook graag willen dat hun kind met andere kindjes speelt. Helaas hebben mijn vriendinnen geen kinderen, maar mijn dochter van 1 jaar vind andere kindjes heel leuk. Ik wil haar graag een paar uur per week met andere kindjes laten spelen. Maar ik heb alleen maar opties voor KDV of gastouders, en die zijn best duur. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Groetjes!

2. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf geen kinderen, maar denk toch even met je mee. KDV of gastouder lijkt me inderdaad prijzig worden als je geen toeslag daarvoor ontvangt. Kan je misschien rondkijken of er bij jou in de buurt speelgroepen zijn oid? Er worden ook wel eens cursussen gegeven voor kleine kindjes, bijvoorbeeld bewegen op muziek ed. Daar komt je kindje in aanraking met andere kinderen en misschien leer je daar mensen kennen waar je vaker mee kan afspreken. Of een oproepje ergens doen om mensen met kinderen te leren kennen in jouw omgeving waar je dan eens mee af kan spreken?

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    peuterspeelzaal dan?

een oproepje doen in plaatselijke krant?
    mensen uit de buurt benaderen?

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Tja, nieuwe vriendinnen zoeken mét kinderen ;)
    Heb ik zelf ook gedaan. Had zelf ook alleen maar vriendinnen zonder kinderen, ik was de eerste die een kind kreeg.

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    waar ik woon heb je een koffiezaakje speciaal voor 0 tot 4 jr ingericht...het heet koffie en kind ect super concept werkt onwijs goed..

verder kun je ook via het consultatiebureau met moeders in contact komen ( zie dat tenminste altijd op folders staan als ik daar ben, verde geen ervaring)

veel naar de speeltuin en kinderboerderij, je hoeft maar vaak genoeg te gaan en je ziet vaker dezelfde daar ook

ook deed ik babyzwemmen met mn zoontje, ook heel leuk

6. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Misschien een oproepje hier op ZP? Ik zie ze wel eens voorbij komen.

Mijn vriendinnen hebben ook geen kids maar ik vind het niet zo makkelijk om ergens vriendinnen MET kids vandaan te plukken. :)

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij gaan geregeld naar een binnenspeeltuin, heel leuk!

8. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie adviezen, ik ga inderdaad een oproepje proberen. En nieuwe vriendinnen met kids zoeken is ook een hele goeie :D even denken hoe dat ook alweer moet haha :)

9. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik ben zelf gastouder geworden. :D
    Helaas heb ik alleen nog maar twee baby`s. Dus nog geen speelmaatje voor mijn dochter. 13 maand. ;)

10. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hadden het geluk dat er links en rechts in de buurt nog meer kindjes van dezelfde leeftijd waren, dus met sommige mama's wat meer contact gezocht, en afwisselend bij mekaar op de koffie. Binnenspeeltuin misschien een optie anders? Zijn toch ook altijd wel andere kindjes?

11. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi kabouter, we gaan inderdaad soms naar een binnenspeeltuin en 1x per week babyzwemmen. Maar ik wilde eigenlijk structureel een uurtje of vier, vijf. Zodat mijn dochter went aan andere kindjes en op een gegeven moment samen kan spelen. Maar Kdv of go is dan best duur want je moetb2 dagdelen afnemen en dat hoeft voor mij in principe niet. Het is iet zo dat ik nooit de deur uit ga hoor:D maar ik ken gewoon weinig jonge ouders.
    Groetjes!

12. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ons drolleke gaat in Aug. naar de peuterspeelzaal als hij 2 is; kan niet wachten. Hebben onlangs de formulieren daarvoor ingevuld en daar ingeleverd, mocht ie effe de jas uit, beetje meespelen etc. Nou, kon goed zien dat hij er echt al aan toe is.

Mooiste in jou geval zou zijn als je bv. met 1 mama zo'n deal kon maken van "doe jij de dinsdagmiddag, breng ik mijn kindje bij jou, dan mag jouw kindje op donderdag hier komen spelen".

13. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Overigens denk ik dat er op de leeftijd van 1 jaar nog niet echt sparek zal zijn van "samen spelen"; dan wordt er eerder naast mekaar gespeeld ofzo. Maar ik snap je insteek hoor, ik mis ook wel een beetje meer omgang met leeftijdsgenootjes hier.

14. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hier hebben wij in het buurthuis elke woensdag peuterochtend vanaf 1 jaar. Op Vrijdag is er in een ander buurthuis baby en peutergym. Ook hebben we hier het mamma cafe met speelruimte. Hier kan je andere mamma's leren kennen en de kindjes spelen ondertussen.

15. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Oh wat leuk.... Hadden we dat hier maar.... Zucht.:(

16. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik zou eens goed gaan zoeken (bv bij het cb vragen/folders bekijken) wat er allemaal bij jullie in de buurt is.
    Hier is er 3x in de week een speelochtend voor baby's/peuters, mijn dochter zit op dansles en op zwemles, en ons fitnesscentrum heeft een opvang. Ik ben thuis maar mijn dochter 'speelt' meestal 5-6 ochtenden per week met andere kindjes. Op deze plekjes leer je dan ook weer andere moeders kennen met kindjes van jouw kinderen hun leeftijd.. dan kun je weer samen van alles doen.

17. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Nou idd dat zou ik hier ook wel willen. Ik heb ook geen vriendinnen met kinderen. Zou het voor mijn zoon en mij leuk vinden om zo eens onder de mensen te komen. Als hij twee is gaat hij wel naar de peuterspeelzaal, maar dat duurt nog even.

18. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bonkie en mime, wat super klinkt dat. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde, gewoon een ochtendje spelen in het buurthuis! Jullie hebben dus goede voorzieningen. Ik ga eens rondvragen of dat hier ook mogelijk is. Al weet ik dat er net een buurthuis is opgeheven.
    Ik weet wel dat kindjes van 1 nog niet echt samenspelen, dat vind ik niet erg, maar dan groeit ze er een beetje in... :D hoop ik :D

19. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik heb dus wat na vraag gedaan hier in het dorp via facebook.
    En wat blijkt ze willen dus zo iets op gaan zetten zelf hier in de wijk.
    Elke week gezellig met ouders en kind bij elkaar komen.

20. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is super, wat een mazzel :D
    Ik heb hier ook gezocht bij wijkcentra en vorig jaar was er een dreumesgroep elke week een uur. Misschien kan ik me er bij aansluiten als het er nog is. Heb er zin in want mijn dochter is gek op andere kindjes :)

Deel Deze Pagina