Dames, mijn kindje van 7 wk huilt erg veel. Ze heeft al een oorontsteking gehad, maar oortjes zijn nu schoon. Als ze ontroostbaar is vind ik het zo moeilijk om te bepalen wat de oorzaak vh huilen is. Hoe weten jullie mama's of je naar een dokter/huisartsenpost moet als de baby huilt? T maakt me zo onzeker
Wat vervelend het blijft een gevoelskwestie. Ligt aan het soort huil bij mijn zoontje. Inmiddels hoor ik het verschil tussen gewoon huilen en krijsen/er is iets. Maar het heeft bij mij wel echt even geduurd voordat ik dit doorhad. Mijn zoontje heeft in het begin heel veel gehuild ivm krampjes. Ik voelde me dan zo ontzettend slecht.. niks was goed, hij was ontroostbaar. Ik heb hier wel eens jankend door de buurt gewandeld achter de kinderwagen, het zoveelste rondje omdat hij daar rustig van kon worden. Gelukkig maar een fase, maar wel een die je flink op kan breken als je erin zit. Je leert je kindje en zijn huiltjes steeds beter kennen en als mama vind je ook steeds meer je weg, krijg je meer vertrouwen in jezelf en de beslissingen die je neemt. Bij twijfel altijd de huisarts bellen om te overleggen. Er kunnen zoveel redenen zijn. Evt kan een osteopaat helpen. Ik hoop dat t snel beter gaat!
Heel lastig dat gehuil. Heb je een vermoeden dat het misschien iets met voeding te maken heeft (reflux, koemelkallergie?), iets lichamelijks als krampjes of misschien oververmoeidheid? Is het een bepaald moment op de dag erger of de hele dag door even erg?
Als je je zorgen maakt, kun je altijd even bellen met de huisarts al is het maar om jouw ongerustheid weg te nemen.
Als je je zorgen maakt sowieso bellen! Huilt ze de hele dag door of zijn het bepaalde momenten? Mijn voorgangers geven al krampjes of reflux aan. Misschien dat ze wat overprikkeld is? Slaapt ze genoeg op een dag? Combineert ze wel 2 slaapcylussen?
Met 7 weken kunnen het heel goed krampjes zijn. Mijn dochters hadden vanaf week 5 tot ong week 11 het meest last er van.
Als ik jou was zou ik een dagboek bijhouden met wanneer je kindje huilt en hoe. Wie weet zie je er zelf een ritme in en anders zou een huisarts je waarschijnlijk naar huis sturen om alsnog een dagboek bij te houden. Volgens mij zijn er templates online. Yes deze gevonden: https://www.loes.nl/uploads/docs/Huildagboek.pdf
Krampjes op deze leeftijd zijn erg normaal en heeeel vervelend. mijn dochtertje heeft dat ook heel erg gehad. veel gehuild. ging vanzelf over. Je kunt altijd de huisarts bellen voor vragen of advies. en je bent pas net moeder een paar weken (tenminste als dit je eerste is) dus zo vreemd is dat niet. IK heb zelfs een keer de huisarts gebeld omdat ze zo raar ademde... ze maakte rare geluidjes erbij. Vond het maar niks en sliep er zelf ook niet lekker door. Nu zou ik daar niet meer voor bellen haha. Maar je moet naar je mama hart luisteren... succes