Dierenbescherming komt gastgezinnen te kort!

Discussie in 'De lounge' gestart door FairyLaughs, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

#1 FairyLaughs, 6 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2013
    Ik zag dit bericht net op een ander forum! En hoop dat ik kan helpen door het hier te plaatsen:

Alleen vandaag zijn er bij de dierenbescherming Limburg al 7 zwerfpoezen met kittens opgehaald.

Alleen zijn hier niet genoeg opvang gezinnen voor!

“Ik ben gastgezin voor Dierenbescherming Limburg en vang jonge, hulpbehoevende katjes op. Door hen op te vangen geef ik hen een goede start in het leven en zorg ik ervoor dat deze jonge dieren in een veilige omgeving opgroeien tot een fijn huisdier. Er zijn dringend nieuwe gastgezinnen nodig, want er worden ieder jaar meer jonge zwerfkatjes gevonden. Dierenbescherming Limburg zoekt mensen die kennis van katten en hun verzorging hebben, die beschikken over een aparte ruimte die als quarantainekamer kan fungeren, wiens eigen dieren geënt zijn, in het bezit zijn van eigen vervoer, over internet beschikken en woonachtig zijn in de regio’s Maastricht, Heuvelland, Parkstad en Sittard-Geleen. Spreekt dit je aan? Kijk eens voor meer informatie op: Dierenbescherming Limburg.
    Wens je meer informatie? Stuur dan een mail naar gastgezinnen@limburg.dierenbescherming.nl.
    Kunnen de katjes op jouw hulp rekenen?!

Woon je niet in Limburg? Maar spreekt het je wel aan! Dan kun je je natuurlijk ook aanmelden bij de dierenbescherming van jouw provincie!

En zet dit bericht aub op jullie facebook!

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Goed dat je dit onder de aandacht brengt! Ik ben zelf al 11 jaar lid en heb een kat in huis genomen die helaas dakloos was geworden omdat zijn oude baasje overleden was. Ondanks dat hij geen kinderen gewend was heeft hij zich prima aangepast. Hij loopt zelfs mee naar de speeltuin en gaat mee wandelen. Niks mis met asieldieren dus, heb er totaal geen spijt van :)

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Wou dat ik de plaats had hier, zou ze graag helpen en zou het qua ervaring ook wel kunnen, kan alleen geen aparte ruimte verschaffen helaas :(

4. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ik zou ze werkelijkwaar allemaal wel willen helpen.
    Helaas gaat dat niet... heb wel een kat uit roemenie opgevangen sinds een week en dat gaat opzich prima!

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    In deze regio zijn geen mensen nodig, al meerdere keren gevraagd. Wij vangen trouwens wel kittens op, alleen nu op eigen kosten.

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Hier in Eindhoven helaas ook altijd een tekort aan gastgezinnen :( Mensen denken trouwens vaak dat ze niet mogen werken als ze gastgezin zijn maar als je een mamapoes met kittens hebt mag dat gewoon! Natuurlijk wel prettig als men in de avonden en weekenden thuis is. ;)

7. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    helaas kan ik geen opvank verlenen heb zelf 4 katten en een hond en hebben ze het liefst mensen zonder verdere dieren ivm ziektes helaas

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ze zitten zoiezo in een grote konijnen kooi.. De eerste week.
    Na die week mogen ze gewoon de huiskamer in, MIts dit mogelijk is, moeder poes niet bang, je eigen dieren eraan gewend etc etc

Dus je kunt de grote kooi ook de 1e week op een slaapkamer zetten waar jou eigen huisdieren niet komen.. Daarom moet je een aparte kamer hebben,, quarantaine.. Voor de rest maakt die kamer niet veel uit

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij wonen bij Eindhoven en hebben twee kittens uit zo'n gastgezinnen gehaald jaren geleden. Heel fijn want ze zijn dan al gewend aan mensen en zindelijk enzo.. We wilden toen ook zelf gastgezinnen worden als we verhuisd waren.
    Nou dat zijn we inmiddels, maar de katten zijn weg en gastgezin kunnen we ook niet worden, onze jongste is zwaar allergisch :(
    Hopelijk groeit ze eroverheen!

Deel Deze Pagina