Cadeau bruiloft

Discussion in 'De lounge' started by Koali, May 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welk bedrag geven jullie cadeau?

1. 0 - 25 euro

2. 26 - 50 euro

3. 51 - 75 euro

4. 76 - 100 euro

5. 101 euro of meer

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik zou zeggen 50 euro, dat lijkt me een goed bedrag voor vrienden... als je daggast bent misschien iets meer?

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Goede vrienden? Dan doen wij altijd 50 euro in een envelop.

/edit: ohja, en als we daggasten zouden zijn, dan zouden we 100 euro doen. Maar ik heb gestemd op 26 - 50 euro.

3. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Hier hetzelfde

4. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Jeetje wat een bedragen!!
    Dat zouden wij echt niet kunnen missen en ik vind het raar dat je de kosten van jezelf betaald? Zij willen toch dat je komt maar dan zou je wel voor jezelf moeten betalen? Nee, ik begrijp er niks van.

5. Hier ook zo, ik ga geen mensen uitnodigen omdat dat zo 'hoort' of omdat het van ons verwacht wordt. Wij nodigen alleen uit wie wij erbij willen hebben.

Wij hebben overigens ook al op de trouwlocatie afgesproken dat er uberhaupt geen alcohol geserveerd wordt. Missen de mensen die er zijn dat? Dan drinken ze thuis maar..

Zoveel geld geven dat mensen 'uit de kosten zijn' vind ik ook een beetje vreemd. Maar goed, misschien zijn onze verwachtingen gewoon anders..

6. ariel3

ariel3 Actief lid

Mar 27, 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zou 50 euro geven.

7. rums

rums Niet meer actief

Zoiezo 25,- p.p. ongeacht het vrienden of buren zijn. Vrienden zou ik wel meer geld geven.
    Je bent niet verplicht om geld te geven maar het is wel netjes als je het doet. Ik ben vorig jaar getrouwd en je geeft voor een avondgast ook al een best bedrag uit.
    Wij hadden ook buren die kwamen met zijn vieren en gaven welgeteld 15,- en dat is dan best een beetje zuur.
    Ik weet dat het niet verplicht is maar toch...

En wat ook belangrijk is! Als je niet gaat je afmelden dit kan het bruidspaar dan doorgeven aan de locatie en scheelt ze dan ook nog weer geld.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Eur 200,- tot ca. Eur 500,- voor goede vrienden, voor collega's en minder leuke familie Eur 100,-. :)

9. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het zijn inderdaad ontzetten hoge bedragen wat er tussendoor genoemd wordt, dat kunnen we echt niet missen en vind ik zelf ook wel een beetje over the top.

Ik hoorde ook over het fenomeen "het bruidspaar uit de kosten helpen". Dat had ik nog nooit gehoord en vind ik zelf ook een beetje vreemd. Zij willen graag trouwen, een feest geven en nodigen jou uit en dan zou ik dat moeten financiëren? Gaat mij ook iets te ver :p

Meer goed, wel iedereen bedankt tot nu toe voor alle reacties. Ik was wel benieuwd hoe andere mensen er tegenaan keken. Het loopt dus erg uiteen :D

10. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Tjonge wat een bedragen komen voorbij gevlogen.
    Als ik bij elkaar optel wat een bruiloft ons kost (daggast) dan komt ik uit op 250-500 euro (mijn halve maandloon). Dan heb ik het over kleren, vrijgezellenfeest e.d.
    Ik vind dat al een heel bedrag. Samen met een bijdrage van ongeveer 50 euro vind ik het meer dan voldoende. Ja ook als we daggasten zijn. We geven ook al ongeveer 100 euro uit pp voor een vrijgezellendag. Dat betaal je ook voor het bruidspaar. Ik vond het 6,5 jaar geleden heel wat als er 50 euro of meer in de envelop zat en we hadden van heel veel avondgasten een envelop met een bedrag tussen de 10 en 20 euro. Vind ik nog niet eens zo heel vreemd.

Ik ben het eens met wat een aantal meiden voor mij al gezegd hebben. Het gaat er om dat je erbij bent en niet om welk bedrag je geeft.

11. Liesken

Liesken Fanatiek lid

Oct 18, 2009
    1,116
    1
    38
    Misschien zijn de bedragen de laatste jaren wat opgelopen, maar inderdaad, toen wij 5 jaar geleden trouwden gaven vrienden zo'n 25 euro per stel, kennissen gaven rond de 15 euro en familie gaf vaak 50 euro. En wat waren we er blij mee!

Van het "uit de kosten helpen" heb ik nooit gehoord, en ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een bruidspaar dat verwacht. Je maakt je bruiloftsbegroting hopelijk niet rond door de "envelopjes" al met de kosten te verrekenen..

12. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Bij ons ligt het er aan. Als we daggasten zijn geven we 100,-. Bij de avond schatten w ehet een beetje in. Hele goede vrienden 40,- of 50,-. Kennisen 30,- Ik heb daarom maar 25-50 gestemd, maar ik vind het wel van belang waar je precies voor uitgenodigd wordt. Zo hebben wij het trouwens ook gekregen van onze gasten.

13. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Wat je niet hebt, kun je ook niet geven hoor. Ik snap dus wel dat je dat niet geeft. Wij hebben het dus wij geven wat meer. Maar mijn nicht die het echt niet breed heeft, had 20,- in een enveloppe gestopt en ik wist hoe zwaar ze het hadden, dus als ze niets gegeven had vond ik het ook best. Alles wat je krijgt is meegenomen, maar je mag er neit vanuit gaan vind ik.

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik ga niet vaak naar een bruiloft maar 50 euro vind ik netjes. Off het moeten mn broer of zus zijn dan pak ik wel
    Uit.

Wij trouwen volgend jaar en het zal me wat schelen wie wat geeft. Wij trouwen met elkaar en nodig de mensen uit die we er graag bij willen hebben. We nodigen ze niet uit om de kadootjes die ze meenemen n

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja maar die mensen heb je er altijd wel tussen zitten. Hier een envelop met alleen krantenpapier en een envelop met een Blokkerbon van 10 euro :x Echt asociaal ! Helaas weten we niet van wie, al hebben we wel een vermoeden natuurlijk. En van degenen die het minste hebben kregen we notabene een keurig bedrag, niet heel hoog, maar dat hoeft ook niet van mij. Het is tenslotte mijn bruiloft en die hoeft niet door de gasten gefinancierd te worden.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Als daggast geven wij 100 euro, avondgasten meestal 35 euro.

17. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

Oct 30, 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Ik zou me ook niet druk maken om wat je zou geven. Kijk wat je kunt missen en wat je een fijn bedrag vind.

Maar inderdaad, dat er mensen hier zeggen dat ze van sommigen dit of dat verwachten :$......
    Wij hebben onze kado's en kaarten in ontvangst genomen en de mensen bedankt. De dag erna thuis pas open gemaakt en de mooie verhalen in de kaarten gelezen. Het geld wat erin zat direct bij elkaar gelegd. Dat is mooi meegenomen om de rekening van de locatie te betalen of in ons geval voor de huwelijksreis.

We konden ons echt geen minuut druk maken over wie hoeveel gegeven heeft, echt niet. Ik vond het fijner dat de mensen die uitgenodigd hadden er ook allemaal waren en een knalfeest samen met ons gemaakt hebben!

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik heb gestemd voor 26-50 euro.
    Dit zijn mijn 'richtlijnen'.

Bij goede vrienden: € 50,-
    Bij vrienden/goede kennissen: € 40,-
    Bij kennissen/familie die je niet zoveel ziet: € 30,-
    Bij bekenden: € 20,-
    Bij naaste familie, zoals broer/zus of héél hecht familielid: > € 50,-

Ik heb goede vrienden ook wel eens minder gegeven, maar dat kwam mede doordat de vrijgezellenfeesten (waarbij man en ik beide meegingen) erg duur waren en we op dat moment een beetje krap bij kas zaten.

19. Biene

Biene Actief lid

Jan 2, 2012
    410
    2
    0
    Ik denk dat het vooral is wat je kan missen. We kunnen hier wel bedragen noemen maar voor hetzelfde geld kun je dat helemaal niet missen.
    Echte vrienden maakt het niet uit wat je geeft, maar dat je er bent.

20. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Ik snap dat ook werkelijk niet!
    Zuur kijken als iemand die jij zelf hebt uitgenodigd niet het "gewenste" bedrag geeft? Pfff. Dat vind ik pas asociaal! Echt hoor. En het wel oke vinden van die ene nicht waarvan je weet dat ze het niet zo breed heeft? Alsof je bij iedereen in de portemonnee kan kijken? Ik hang ook niet aan de grote klok dat wij nog 10 duizenden euro's aan studieschuld hebben...

Share This Page