Zo wat een flinke bedragen komen er voorbij... Voor t geld wat je krijgt hoef je niet te trouwen ...althans.wij niet .... Ik kan er niet van wakker liggen als wij van bv een oom.of tante 20 euro kregen was allang blij dat ze kwamen.sommige moesten 2 uur heen.en 2 uur terug.rijden of namen in de buurt.een hotel....
Hier doen we "gelukkig" niet aan zulke hoge bedragen. Bij kennissen doen we vaak een kado ter waarde van 15 euro, goede vrienden 30 euro en bij familie verschilt het. Als we weten dat ze iets heel graag willen vind ik het prima om meer uit te geven. Wat ik hier lees over dat je zelf de kosten moet vergoeden voor de bruiloft, dat vind ik echt de meest grote onzin die er is. De bruid en bruidegom geven een feest en hebben daarbij zelf de kosten in de hand, dit kun je zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Ik hoor wel vaker dat sommigen hun hele bruiloft konden betalen van het geld wat ze gekregen hebben, maar dat is hier niet aan de orde. Ik weet niet eens van wie ik wat gekregen heb, ik weet ook dat 1 persoon helemaal niks gegeven heeft, maar ook dat vind ik prima. Was al lang blij dat iedereen wou komen, vrij had genomen van het werk en de moeite had gedaan om zich leuk te kleden en daarnaast ons ook nog eens een geweldige dag te bezorgen die we nooit meer zullen vergeten.
Oei, ik ben blij dat ik niet op bruiloft hoef bij een van de "duurdere gevers". Ik houd zelf absoluut niet van bruiloften. Wij hebben er zelf niet voor gekozen om te trouwen en als iemand anders dat wil; prima. Ik wil ook best komen voor de gezelligheid en een kadootje geven; natuurlijk! Maar reken eens uit wat je kwijt bent aan 2 (voor vriend en mijzelf x vrijgezellenfeest (meestal 100 euro pp), vervoer (25 euro) ed. Dan worden degene die de bruiloft geven ook al vrijgehouden. Ik vind 20-25 euro een prima kado. Zij kiezen voor een bruiloft met alles erop en eraan.
kennissen/collega's 15,00 vrienden/'verre familie' 25.00 goede vrienden en familie waar we mee omgaan 40,00 (+soms een kadootje erbij) Broers/zussen 50,00 + een kado (broer heeft bijv, de huwelijksreis gekregen, schoonzus doen we de trouwautohuur) ik doe eigenlijk het dubbele van een verjaardag. zo hebben de meeste op onze bruiloft het ook gedaan. Extreme uitschieters en gierige familie daargelaten haha.
Mensen die ik niet heel goed ken en waarbij ik op een receptie kom tussen de 20-30 euro met een bosje bloemen erbij. Vrienden tussen de 50-100 euro. Goede vrienden/familie 100-150 euro.
Haha als ik mezelf zou moeten uitkopen bij mijn broers trouwdag, had ik wel zo'n 500 ekkies nodig gehad denk ik.. Wij geven gewoon wat we willen. En liefst geen envelop maar echt iets speciaals.
Als dag gast doen we samen 50 euro. Als avondgast(receptie of feest) iets van rond de 15-20 euro. Ik vind een bruiloft al duur zat: lees vrijgezellenfeest en nieuwe kleren. Daarbij proberen we altijd van het geld een persoonlijk cadeau te kopen, waarvan ik weet dat het bruidspaar het leuk vind en er wat mee kan. Vind ik persoonlijk leuker. Ik was na de bruiloft totaal verbaast van het bedrag aan geld wat we hadden gekregen. Konden we onze kampeeruitzet van kopen. We hebben trouwens ook niet gekeken van wie we wat hebben gekregen. Gewoon kaarten op een hoop en geld op een hoop en toen pas de kaarten gelezen. Al geeft iemand niets, je nodigt ze toch niet voor het geld op je feest uit?
25,- euro Ik lees dat iemand het asociaal vind als je met een kaart en 20 euro aan komt zetten nou gelukkig weet ik dat in mijn omgeving er zo niet over gedacht word. Het gaat toch om het gebaar en dat je erbij bent ? Kijk als ik bakken met geld had zo ik wel meer geven maarja dat hebben we gewoon niet. je gaat toch niet trouwen en verwachten dat je je bruiloft wel weer terug krijgt in de cadeaus
Ik hoorde van vrienden van ons dat ze (ongeveer een jaar geleden) een aantal (!) enveloppen hadden gekregen, zonder naam natuurlijk, die leeg (!!!!) waren Dat vind ik echt zo mega asociaal!!! :x Natuurlijk snap ik wel dat niet iedereen een ruim budget heeft en alles is welkom: zelfs een flesje wijn o.i.d., maar een lege envelop is gewoon stom. Mijn ouders vertelden dat men vroeger het geld direct uit de envelop haalde en aan een waslijn hing: voor iedereen zichtbaar. Soms zagen ze dan wel eens mensen uit de rij stappen die even later achteraan weer aansloten (snel de envelop vullen). Potentiële aso's dus...
ach als er in de envelop alleen een leuke kaart zou zitten zou ik het ook prima vinden hoor hoeft niet perse geld van mij in, ligt er net aan wat je kan missen. Zelf kijk ik een beetje naar de band met de personen, of ons gezin compleet is uitgenodigd, wij gaan bv niet als we alleen voor het cashkrijgen worden uitgenodigd (alleen receptie zeg maar) dan stuur ik die persoon wel een kaart maar verder niets. Bij een normale bruiloft geven we 50 euro, bij mensen die ik minder ken ofzo word het iets van 20 euro
Echte echte goede vriendin rond de 100 euro. Familie en dan bedoel ik dicht bij familie, zus, schoonzus, broer, vader en moeder 200 euro. Ikzelf verwacht helemaal niks, maar vind 20 euro ook echt weinig voor 2 personen als ze de hele dag kunnen eten en drinken. Maar nogmaals ik verwacht niks.
Dat vind ik altijd zo gek. Hoezo moet het bruidspaar uit de kosten? Je wilt toch zelf trouwen en een feest geven? Dat kost gewoon bakken met geld en dat heb je of dat heb je niet. je moet er niet vanuit gaan dat je gasten de bruiloft betalen. Van mij hoeft het namelijk niet. Ik heb overigens een hardgrondige hekel aan feesten met een envelop als cadeau. Dat vind ik dus cheap. Geef dan geen feest als je het niet kan betalen Wij geven altijd tussen de E50 en de E 100
wat een onzin zeg als ik er voor kies om te trouwen dan spaar ik daar wel zelf voor heb ik geen enveloppen voor nodig wat een hebberigheid zeg brrrr