Baby zes maanden hoelang op buik spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kkatinka, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

    kkatinka Actief lid

    6 aug 2014
    340
    5
    18
    mijn dochter van zes maanden draait al heel lang op haar buik, maar vind het spelen op het kleed echt max 10 minuten per keer leuk. Daarna is ze het wel zat. Is dit herkenbaar?
    Haar wipstoeltje vind ze wel langer leuk. Daar kan ze echt heel lang inzitten.

    Maar ergens heb ik het gevoel als ik haar daarin “beperk”, dus ik heb een soort van schuldgevoel als ik haar vaak daar in heb. slaat misschien nergens op hoor. Misschien dat ze wat relaxter gaat worden met spelen als ze kan zitten, en zo wat meer overzicht heeft oid?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier op die leeftijd ook max kwartier op buik spelen. Daarna was ie moe.
    Wipper vond ie ook leuk, had er dan zo'n babygym voor staan. Vermaakte ie zich prima mee, en in wipper mee naar boven de was vouwen etc. Heb me daar echt nooit schuldig over gevoeld. Hij vond het fijn, kwam vanzelf een moment dat ie niet meer in de wipper wilde, maar liever door het huis tijgerde.
     
  3. Lentebaby2018

    18 apr 2018
    65
    20
    8
    Verschilt denk ik erg per kind, hier ligt ze vanaf dat ze zelf naar haar buik rolt (4,5 maanden) alleen nog maar op haar buik te spelen en vindt dat helemaal geweldig. Wipper en op haar rug was ze altijd snel zat. Kinderstoel vindt ze wel leuk tijdens de eetmomentjes, maar verder dus alleen maar op haar buik de hele dag en inmiddels begint ze wat te kruipen.

    Zou haar gewoon elke dag een paar momenten op haar buik laten spelen, afwisselen met speeltjes of er lekker zelf bij en zodra ze het zat is wissel je het af met de wipper, liever een tevreden meisje in de wipper dan een gefrustreerde baby op de buik toch? Wordt vanzelf anders.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier echte buikliggers gehad, ze wilden juist nooit op hun rug liggen en ook maar heel kprt in bv een wipstoeltje. Maar als jouw kindje het na 10-15 minuten zat is, zou ik lekker afwisselen. Even op de buik, even in de wipstoel etc etc. Niks afdwingen of forceren, maar fijn je kindje volgen :)
     
  5. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik denk dat dit echt per kind verschilt, mijn kinderen waren allebei niet echt fan van spelen op hun buik, maar vooral mijn zoon vond er echt niks aan dus die heeft dat amper gedaan. En uiteindelijk leren ze gewoon allemaal lopen en dezelfde dingen ;) Wissel gewoon een beetje af tussen de wipstoel, op haar rug, op haar buik en bij jou op schoot.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn dochter wilde pas op der buik spelen toen ze zelf op der buik kon spelen. Daarvoor gilde ze al na een paar seconde.
    Mijn zoon lag constant op zijn buik.
    Verschilt dus heel erg per kind ;)
     
  7. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ons ventje lag ook nooit meer dan 5 a 10 minuutjes fijn op zijn buik, maar vanwege afplatting achterhoofd ben ik hem vanaf ong 4 maanden heel consistent op zijn buik gaan leggen. Wilde hij niet op de buik dan probeerde ik of op zijn zij of ik droeg hem, maar zo min mogelijk op rug met achterhoofdligging. Nu met 6,5 maand kan hij het soms wel een half uur tot uur volhouden. Maar soms is hij het ook na 5 minuutjes zat.
    Belangrijkste is denk ik dat je het wel meerdere keren per dag doet voor aantal minuten, dat is goed voor nek en rugspieren (en achterhoofd ;))
     
  8. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Mijn zoontje is ook een echte buikspeler, kon al vroeg van rug naar buik draaien en sinds een week tijgert hij nu ook naar voren. Dit geeft hem nu wel meer uitdaging, maar ook hij heeft veel momenten dat hij het na een paar minuten zat is en andere momenten kan hij zich zo een half uur vermaken op zijn buik. Op zijn rug speelt hij niet meer, dan draait hij gelijk om. Wipstoeltje is hij dus ook geen fan meee van, hij zit liever in zijn kinderstoel. Dus hier wisselen we het ook gewoon af tussen buik, kinderstoel en schoot. Wat mij wel is opgevallen dat als ik bv in de keuken ben en hii begint te jammeren, dat als ik hem dan bij me in de keuken op de grond leg dat hij het weer even prima vindt. Mama in de buurt en andere omgeving, dus weer even nieuwe uitdaging ofzo.
    Dus dat kan je nog proberen, door haar op het kleed bij je neer te leggen als je in een andere ruimte bent en voor de rest lekker afwisselen met de wipstoel idd.
     

Deel Deze Pagina