schoolfoto's

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mariska1976, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Vandaag hebben wij de schoolfoto's van mijn oudste binnen gekregen en ik ben daar niet zo blij mee.

Laat ik het van het begin vertellen.Toen mijn dochter naar de peuterspeelzaal ging kwam daar school fotograaf Dick diks Ik ken deze fotograaf van 28 jaar terug,toen ik zelf op het basis onderwijs zat.Hij maakte leuke foto's.ook dit jaar heb ik op de peuterspeelzaal leuke foto's gezien.

En toen...... toen ging mijn dochter naar de basisschool.
    En toen dacht ik ah,leuk Dick diks maakt hier ook foto's....eh,niet dus.Het was van de fotograaf "t zuiden uit roosendaal.
    Op de apparte foto zag ze er leuk uit,hoewel de kwaliteit van de foto niet zo heel erg mooi was.De klassenfoto heb ik uit beleefdheid erbij genomen,want ja het is haar 1e klassen foto van de basisschool.Maar hier stond ze niet zo leuk op.

Dit jaar kon ik mijn dochter niet naar school begeleiden voor de schoolfoto,omdat ik en mijn jongste dochter met koorts en griep(ja allebei op dezelfde dag ziek geworden)thuis was en zij door een van de moeders(superlief van haar) opgehaald is en daar een boterham gegeten(zij is overigens een collega van me en ik help haar dan ook terug met een postwijk over te nemen op een dag dat ik niet hoef te werken)
    Maar goed,nu staat ze zowel op de apparte foto,als op de klassen foto er niet goed op.Nu kan ik me de klassen foto wel voorstellen,maar die apparte foto staat ze helemaal niet lachend op.

Ik ben niet de enige mama.Een mama van een chinees meisje,dat net naar de basisschool zit had ook haar schoolfoto's gehad.Ik heb hem gezien en.......Dat kind stond er ook al lachend op.Meer sjachie.Natuurlijk niet leuk voor de ouders als ze de 1e foto's willen afnemen als je kind net op het basisonderwijs zit.
    En moeder die de broerzus (zus/zus,broer/broer foto) verwachte,zag tot haar verbazing die er niet bij.NU blijkt dus,dat toen dat gemaakt werd,die jongen van de meester niet weg mocht.Dus toen is die niet gemaakt.Mijn vriendin(haar zoon zit bij mijn dochter op school) heeft van haar zoon nieuwe foto's laten maken omdat die onscherp zijn...

Wie heeft ook wel eens met fotografie het zuiden mee te maken gehad en wat zijn de ervaring ermee.

Ik heb een klacht naar hun gemaild en ik weet niet wat ik moet doen,dit keer overslaan,of de hele set lelijke foto's nemen:(

2. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Euhhm ja, wel een beetje lastig dit.

Bij ons op school komt ook altijd de fotograaf. Ze doen echt hun best de kinderen te laten lachen, maar dat lukt inderdaad jammer genoeg niet altijd. Bij sommige kinderen kan je jouw hele trucendoos opentrekken, maar komt er echt geen lachje van af. Zeker nieuwe kindjes vinden het vaak erg spannend.

Hier komt nog eens bij dat ze op een dag een hele school op de foto moeten krijgen, dus ze hebben ook geen tijd om te lang te blijven hangen bij ieder kind.

Kan me voorstellen dat je hier wel van baalt. Je hoeft ze natuurlijk niet te nemen.

tip: Bij ons komt de fotograaf altijd nog een keer terug om ook de kindjes op de foto te zetten die er op die dag niet waren. Misschien kan je proberen de foto over te laten maken. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze daar aan beginnen, want dan zou iedereen dat wel willen.

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Tja een fotograaf kan natuurlijk niet iedereen goed op de foto krijgen en ik snap je teleurstelling en ik begrijp dat er meerdere mensen ontevreden waren. Heb je het al gemeld bij de leerkracht?
    De school neemt een fotograaf aan en als ze zien/horen dat de resultaten niet goed genoeg zijn stappen ze misschien wel over naar een andere fotograaf. Al heb je daar nu natuurlijk niks meer aan. Ik zou in iedergeval proberen of het over mag. Wij hebben ook wel eens ontevreden ouders gehad en die zijn opnieuw geweest.
    (lerares basisonderwijs)

4. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    nee bloem18 nog niet,maar ik ben het morgen wel van plan.

5. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hier ook altijd t zuiden..
    die van mij staan er ook nooit leuk op (ze lachen gewoon niet graag op commando en al helemaal niet nr vreemde meneren :)), maar ik gelukkig geef ik er helemaal niks om! heb thuis zoveel hele leuke spontane foto's van mijn tweetal, en vind het dan ook totaal niet belangrijk.
    ik heb de aparte foto's nog nooit genomen, alleen de klassenfoto altijd wel. zonde om mn geld verder aan te besteden.

snap dat je het niet zo leuk vindt, maar zoiets is denk ik lastig op te lossen. succes!

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Uhm, misschien denk ik heel krom hoor maar dat ze niet lacht op een foto ligt toch niet aan die fotograaf ? Dat je ze niet leuk vind dat kan, ik heb ook wel eens een foto dat ik denk jezus K wat sta je er weer verschrikkelijk op, lig dr niet zo wakker van ik koop ze zowieso wel.

Maar wat verwacht je nu dan dat de fotograaf gaat doen dan ? Nieuwe foto's maken ??
    Als je ze niet wilt dan koop je ze toch niet ? Je bent het niet verplicht, ga je alsnog naar die andere fotograaf en laat je daar foto's maken.

7. marilouise

marilouise Niet meer actief

ja ik denk dat dat kan gebeuren en dat had naar mijn mening ook kunnen gebeuren bij de andere fotograaf, er zijn genoeg kinderen die er geen zin in hebben op dat moment!

8. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Precies zoals ik er ook over denk Kippiekip. Je moet gewoon niet zoveel verwachten van schoolfotografie. Ik neem meestal de klassefoto af, omdat ik 't leuk vindt als herinnering, maar de portretjes, laat maar zitten.. Heb ik zat.

Schoolfoto's maken is lopende band werk. Als een kind binnen vijf minuten niet lacht, heb je als ouder een foto waar je kind niet lachend opstaat. En als je die foto niet wil, dan neem je 'm niet af.

9. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Een fotograaf kan niet een half uur per kind uittrekken om m aan het lachen te krijgen. Als ze niet lachen lachen ze niet. Wat verwacht je nu van de fotograaf?

10. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    hahahaha ik als kind zeinde heb weleens mn tong uitgestoken op de schoolfoto.

Mijn dochter die wordt een btje moe van alle fotos ondertussen en mn zoon is eenkennig. Dus heb broer,zus fotos met 2 saggo kids, maar heb deze wel op canvas laten zetten. Mooi of niet mooi het zijn toch je kinderen.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind je een beetje zeuren (sorry). Ik zou dan een afspraak maken voor een persoonlijke fotoshoot, op zo'n dag gaan ontzettend veel kinderen op de foto, de klassenfoto's moeten gemaakt en de broers en zussenfoto's, ze hebben niet zoveel tijd om kinderen echt aan het lachen te maken. Mijn dochter zit dan nog op de peuterschool maar echt 90% staat niet lachend op de foto.

12. Triskele

Triskele Niet meer actief

Het is jammer dat ie niet gelukt is maar het is ook een vak hoor, zoveel kids op 1 dag, en ze willen lang niet allemaal meewerken (te snel afgeleid e.d.) hier hebben we ook DIck Dicks of zoiets en vond de schoolfoto vreselijk maar dat komt omdat mijn kind zich gedroeg als een aapje hahaha

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wat een gezeik om niks. dan koop je ze toch niet. simpeler kan niet volgens mij. en dan ga je naar een fotograaf die je wel goed vindt en laat je daar een hele shoot maken waar zon gast uitgebreid de tijd voor je heeft....

14. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    hahahahahahhaha

15. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Moest deze foto gewoon even delen. Ik was dit keer wel blij met de schoolfotograaf op het kinderdagverblijf. Die keer daarvoor vond ik het ook echt bagger en heb het die fotograaf ook laten weten. Dit was niet mijn kind zijn schuld toen maar een halve hand erop of een half been ofzo.

Deze keer was het wel super gedaan.

16. Triskele

wat een geweldige foto!!!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook foto's gemaakt door 't Zuiden, maar ze waren meestal goed gelukt hoor. Ligt ook aan de bui van de kinderen en hoe ze sowieso zijn, Eva is wat meer fotogeniek dan Lisa.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije

hahahahahaha ik lig werkelijk dubbel, echt te hilarisch. Wat was je reactie toen je die foto zag?

Mijn dochter staat ook werkelijk fantastisch op dr klassefoto. Iedereen kijkt in de lens maar mijn dochter.. kijkt als een soort verschrikt hert een hele andere kant op. Maar goed, heb de foto genomen en dat ze er zo op stond was ook wel typisch een actie voor mn dochter :D

19. Triskele

Ik had in eerste instantie zoiets van "he jammer nou" vind dat altijd zo leuk voor opa en oma's e.d. maar al hadden ze bij wijze van 100 euro gekost had ik ze nog afgenomen hoor, ben even trots op mijn mannetje en het past bij hem , hij zat toen gewoon in DIE fase deed ie thuis ook op veel foto's en vond het wel een ondeugende apenstreek van hem, mijn ouders konden ook wel de lol ervan inzien hihi (niet te serieus nemen dus hihi)

Maar daarnaast elke foto van mn kids mislukt of goed vind ik geweldig omdat het mn kids zijn...

Deel Deze Pagina