Hoi meiden, vanmorgen ben ik bij de oogarts geweest en ons dochtertje moet een brilletje. We hebben totaal niet het idee dat ze slecht ziet, maar volgens de arts had ze +4.25. Gingen er naar toe omdat ze scheel keek met de oogjes als ze moe was... Kan nog steeds niet goed geloven dat ze zo wazig ziet, zoals de arts voorstelde, maar ik vertrouw op zijn medische kennis! Ben alleen bang dat ze nog meer scheel gaat kijken, omdat ze straks gewend raakt aan de bril.. Zijn er nog meer jonge brillendragertjes, en gaat dit goed?
Geen ervaring, maar gewoon uit nieuwsgierigheid: hebben jij of de vader ook een plus bril/lenzen? Ik heb zelf plus, mijn moeder en mijn oom ook. Mijn grootouders hadden ook plus evenals een hoop familieleden van moeders kant. Denk dus zelf dat het wel degelijk ook erfelijk is. Plus komt veel minder voor dan min.
Plus komt juist veel voor bij jonge kinderen maar vaak groeien ze er overheen. Pas als kinderen wat ouder zijn (6/7) ontstaan vaak min afwijkingen. Maar de zijn altijd Uitzonderingen. Succes met zoeken van leuke bril ben zelf assistent opticien en heb een leuk vast klantje die ook 14 maanden was, nu inmiddels alweer bijna 3
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Mijn dochtertje is geboren met staar en draagt vanaf 9 maanden contactlenzen met een sterkte van plus 23. (ja is geen typfoutje). Ze ziet zelfs nu nog wat zonder lenzen in. En ze kan dan kleine plaatjes van dichtbij gewoon benoemen. Daar verbaas ik me iedere keer nog over. Mijn dochtertje is nu 3 jaar moet ook nog steeds afplakken, eerst had ze een zicht van 7 procent met haar slechte oogje en nu is het al 25 procent. Hier moesten we 6 uur per dag plakken, nu 5 uur. (Dat wordt geleidelijk opgebouwd/afgebouwd) Als mijn dochtertje een jaar of 4 is krijgt ze nog een bril bij haar lenzen.
hier moet dochter van 3,5 jaar een bril gaan dragen met plus glazen ik heb geen ervaring ben benieuwd