Mijn dochtertje is al een tijdje niet lekker. Eerst werd ze erg verkouden, inclusief flink hoesten. Naar de huisarts geweest, maar daar was alles in orde. Ze had wel verhoging, maar verder leek alles mee te vallen De dag daarna werd ze ineens een stuk zieker, de dag daarna nog erger met koortspieken van 40.5 graden koorts. De praktijk is op woensdag altijd gesloten dus ik besloot het even tot vanmorgen aan te kijken. Vanmorgen ging het ineens weer een stuk beter, de koorts is weg en ze heeft al weer een heel klein beetje praatjes. Wel is ze nog overduidelijk niet zichzelf, huilt heel zielig en heel veel, eet nagenoeg niets en drinkt ook maar kleine beetjes, slaapt veel én krijgt steeds meer uitslag in haar gezichtje, beetje op haar oortjes en vingers (heb er een foto bijgedaan). Iemand enig idee wat ze kan hebben? Een neefje waar ze een ruime week geleden contact mee heeft gehad had toen net zesde ziekte gehad. Zou het dat kunnen zijn? dacht altijd dat dat andere uitslag veroorzaakte. Morgen toch maar even de huisarts bellen denk ik.
Yep hier precies hetzelfde gehad en meer kindjes op het kdv. Meerdere zijn met kindje naar de ha geweest maar die kon de uitslag niet verklaren. Voor de zekerheid AB zalf gekregen voor de plekjes bij zijn mond (leek wat weg te hebben van krentebaard) nu 2 dgn later is het allemaal weer weg..
Hand-, mond- en voetziekte heerst hier (brabant)' Mijn dochter heeft het ook gehad, een hele milde vorm gelukkig.. Het verloop van verkoudheid, koorts, hangerig zijn en niet eten en drinken klopt wel ongeveer. Mijn dochter had geen uitslag rond haar mond maar wel in haar mond. Deze blaasjes die voornamelijk in de mond, op de handpalmen en voetzolen voorkomen, zijn erg pijnlijk. Het verklaart het niet willen eten en drinken. Google er eens op zou ik zeggen. en kijk eens (nou ja proberen dan) of je iets kunt zien in haar mond Je kunt er verder niet veel aan doen, dan goed in de gaten houden of ze iig genoeg drinkt en plasluiers heeft. Meestal is het ergste met een paar dagen tot een week weer voorbij. beterschap!
Dank jullie wel voor de reacties. Ik zat ook te denken aan hand-mond-voet ziekte. Maar toen ik haar net aan het voeden was zag ik dat het steeds verder verspreidt over haar hele gezichtje en oortjes. We zijn afgelopen weekend naar een kinderverjaardag geweest, zal eens informeren of er iets heerst. @Happy; ik heb geprobeerd om in haar mondje te kijken, echt lukken doet het niet, maar wat ik kon zien, zag ik geen blaasjes. Ze houdt alleen haar kaakjes stijf op elkaar.
Nou, vanmorgen naar de huisarts geweest. Huisarts wist niet wat het was. hij zei: geen mond en klauw zeer (???? Ik neem maar aan dat hij bedoelt, hand mond voet ziekte) want het zit niet in haar handpalmen en voetzolen. zesde ziekte dacht hij niet omdat het niet op haar romp zit. dus dacht hij aan Candida. En ik kreeg niks mee, ik moest er gewoon olie op smeren. Koorts was niet erg dat ze dat zo hoog had gehad, het was nu weg. Hoesten was ook niet erg, want ze heeft geen koorts meer. En nu ben ik weer thuis met een hangerig, huilerig super zielig meisje die niet wil eten, niet weet wat ze met zichzelf aan moet. En dat candida verhaal lijkt me zo onwaarschijnlijk! Heel haar beentjes zitten er nu onder, haar oortjes, handjes, gezichtje (voornamelijk rond haar mondje, verder op haar gezichtje ook, maar kleinere plekjes) Ze wil heel de dag bij me hangen en drinken en is echt zichzelf niet. (Inmiddels al 2 weken lang) (En ik zit weer te balen dat ik mijn mond niet verder open heb getrokken.)
Hand mond voetziekte zit niet alleen op handjes en voetjes. Volgens mij had piccolina vd week ook een topic erover. Zie de foto van haar kindje.
Dat was wel in Turkije he, hier is dat voornamelijk blaasje in de handen, tussen de tenen en in de mond. Hier zagen onze dochters er heel anders uit als bij TS! Lijkt dan inderdaad meer op 6e ziekte ofzo. Vervelend zeg, beterschap!